Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:33:19 GMT

درگیری معترضان با نیروهای پلیس ضدشورش در پایتخت بلاروس

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۳۳۸۷

درگیری معترضان با نیروهای پلیس ضدشورش در پایتخت بلاروس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نتایج اولیه نشان می دهد که نیروهای پلیس در کشور بلاروس برای متفرق کردن معترضانی که در شهر «مینسک» پایتخت این کشور برای اعتراض علیه پیروزی مجدد «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور کنونی بلاروس به استفاده از گاز اشک آور و نارنجکهای نورزا متوسل شد.

این در حالی است که پیش بینی می شود لوکاشنکو با کسب ۸۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۵ درصد آراء رسمی بر رقیب انتخاباتی خود- اسوتلانا تیخانوفسکایا- با کسب ۸ درصد آرا پیروز می شود. تیخانوفسکایا از پذیرفتن شکست خود امتناع کرد و مدعی شد که نتایج سه حوزه رأی گیری که «در آنها هیچگونه تقلبی نشده است» نشان می دهد که وی در واقع پیروز این انتخابات است.

همزمان بسیاری از شهروندان این کشور با تجمع در مرکز شهر مینسک و سایر شهرهای بلاروس به پیروزی احتمالی لوکاشنکو اعتراض کردند.

تا نیمه شب یکشنبه، صدها تن در یکی از میادین اصلی مینسک تجمع کردند. پلیس ضدشورش از نارنجکهای نورزا، گاز اشک آور، ماشین آب پاش و شلیک گلوله های پلاستیکی علیه معترضانی استفاده کردند که در مقابل علیه نیروهای پلیس از بطری و اجسام پرتاب شونده استفاده می کردند.

تعدادی از معترضان دستگیر شدند. پلیس بلاروس اعلام کرد که یکی از این مأموران پلیس در جریان این درگیری آسیب دید.

کد خبر 4994613

منبع: مهر

کلیدواژه: بلاروس الکساندر لوکاشنکو اعتراضات ضددولتی گاز اشک آور پلیس ضدشورش ایالات متحده آمریکا لبنان انفجار بیروت عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا دونالد ترامپ عربستان سعودی ایران روسیه بیروت امارات متحده عربی افغانستان فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد مسلحانه نیروهای فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های عبری زبان به وقوع درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه بلاطه واقع در کرانه باختری و زخمی شدن یک نظامی صهیونیست اذعان کردند.

منابع میدانی در کرانه باختری نیز از وقوع درگیری میان نیروهای مقاومت و اشغالگران صهیونیست در شهر طوباس خبر دادند.

رسانه‌های عبری زبان روز گذشته اذعان کردند که نگرانی‌هایی در رژیم صهیونیستی مبنی بر متشنج شدن اوضاع در کرانه باختری وجود دارد.

این رسانه‌ها اضافه کردند: شرایط مذکور بعد از عملیات اردوگاه نورشمس و اعلام افزایش درگیری‌ها با تل آویو توسط جنبش فتح تشدید شده است.

در پی جنایت صهیونیست‌ها در یورش به اردوگاه نور شمس در طولکرم و به شهادت رساندن ۱۴ فلسطینی روز گذشته در کرانه باختری اعتصاب عمومی اعلام شد.

روز شنبه نیز جنبش حماس خواستار اعتصاب عمومی در کرانه باختری شده بود.

کد خبر 6084998

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • نبرد مسلحانه نیروهای فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری