Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@14:19:14 GMT

۵۰ درصد فاضلاب تصفیه نشده شوشتر به کارون می ریزد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۳۵۶۷

۵۰ درصد فاضلاب تصفیه نشده شوشتر به کارون می ریزد

به گزارش خبرآنلاین؛ رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان شوشتر گفت: ۵۰ درصد فاضلاب شهری تصفیه نشده به رودخانه کارون سرریز می شود.

رستم عبدالله پور اظهار کرد: متأسفانه ۵۰ درصد فاضلاب‌های شهرستان شوشتر به رودخانه کارون سرازیر می‌شود که با توجه به برآورد هزینه برای تصفیه فاضلاب به اعتباری حدود ۱۷۰ میلیارد تومان نیاز داریم که جز اعتبارات کلان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در یک نقطه از جنوب شهر، تصفیه و۱۳ ایستگاه برای پمپاژ فاضلاب احداث شده و یا در حال احداث هستند اما برای تصفیه کامل فاضلاب به اعتبارات کلان نیاز است.
عبدالله پور ادامه داد: در روزهای گذشته لایروبی حوضچه‌های آب شرب برخی روستاها با همکاری مسئولان انجام شده است و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان شوشتر در خصوص اجرای شبکه فاضلاب در شهر سرداران شوشتر بیان کرد: در شهر سرداران شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه اجرا شده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و پیگیر تکمیل و راه‌اندازی طرح فوق هستیم.

وی همچنین در خصوص بعضی از نقاط شهر شوشتر که فاقد کانال فاضلاب هستند، عنوان کرد: در تیرماه امسال قرارداد پروژه فاضلاب مناطق گلزار شهدا، بین الحرمین و بهاران و تصویب و ابلاغ شد که کار عملیاتی آن از هفته آینده شروع می‌شود.

عبدالله پور در پایان گفت: در برخی از نقاط شهر شوشتر شبکه فاضلاب به صورت پراکنده اجرا نشده است که در حال پیگیری برای اجرا آن هستیم و در مناطق کوی امیر کبیر و بالیگا اجرای شبکه فاضلاب صورت نگرفته که در حال پیگیری طرح احداث فاضلاب در این مناطق هستیم.

46

کد خبر 1419824

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان شبکه فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران با ۱۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل می‌شود

محمد محمدی روز یکشنبه در دیدار با فرماندار مهران با ارائه گزارشی از وضعیت آب این شهرستان، نحوه تامین و توزیع آب شرب، طرح‌ها در دست اجرا اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب مهران در حال حاضر از لحاظ فرآیندی کامل است، با عنایت به اینکه در ایام کنگره بزرگ اربعین پساب تولیدی به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران انتقال داده می‌شود اما فرایند موجود ظرفیت تصفیه پساب ایام مذکور ندارد.

وی تصریح کرد: مجوز مدول توسعه تصفیه خانه فاضلاب مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد ریال از معاون اول رئیس جمهور گرفته شده است و با اخذ ردیف اعتباری و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خواستار مساعدت و همکاری در زمینه تخصیص به موقع اعتبارات شد و تاکید کرد: اتمام و تسریع پروژه‌های آب و فاضلاب مهران نیازمند مساعدت و همکاری فرماندار و سایر دستگاه‌های مرتبط است.

فرماندار شهرستان مهران نیز در این دیدار با قدردانی از زحمات پرسنل آب و فاضلاب، آمادگی خود را برای همکاری و پیشبرد پروژه های آب و فاضلاب اعلام کرد.

"علی عباس شفیعی" افزود: مجموعه فرمانداری برای خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم شهرستان، همواره پشتیبان و همراه آبفای استان است تا بتوانند خدمات خود را با سرعت و کیفیت بهتر به مردم ارائه کنند.

شهرستان مرز مهران کانون تردد زوار عتبات عالیات در طول سال و اربعین حسینی است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • مصائب سفیدرود؛ از صید غیر مجاز تا آلودگی +تصاویر
  • ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب مهران اختصاص یافت
  • برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر
  • تامین آب باکیفیت برای ۳۳۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان
  • امضای قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم
  • امضا قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم
  • تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران
  • طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران با ۱۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل می‌شود
  • سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو