Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شیبانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیر کشت جو در بخش جلگه رخ هفت هزار و ۳۰۰ هکتار است که از این میزان، سه هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت دیم و بقیه به صورت آبی کشت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی مطلوب امسال، پیش‌بینی می‌شود برداشت محصول جو در فصل زراعی امسال در مقایسه با پارسال، هشت درصد رشد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت‌حیدریه با بیان این که کار برداشت جو از اواسط تیرماه آغاز می‌شود و تا پایان مرداد نیز ادامه دارد گفت: هم‌اکنون سه هزار و ۵۰۰ بهره‌بردار در این بخش مشغول کشت و برداشت جو هستند و از این طریق به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از چهار هزار نفر نیز شغل ایجاد شده است.

شیبانی افزود: با تمهیدات صورت گرفته بیش ‌از ۴۲ ‌دستگاه کمباین، کار برداشت جو در بخش رخ را انجام می دهند و در این رابطه نیز کارشناسان جهاد کشاورزی بر نحوه کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

وی مقدار جو برداشت شده در هر هکتار از زمین آبی را به طور میانگین ۴.۹ تن و در هر هکتار از اراضی دیم را نیز به طور میانگین ۱.۲ تن ذکر کرد و ادامه داد: پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی بخش رخ به کشت جو اختصاص یافته بود که در پایان نیز ۱۸ هزار و ۶۰۰ تن از این محصول برداشت شد.

او اضافه کرد: بخش رخ تربت حیدریه دارای ۲۵ هزار هکتار اراضی زراعی است و جو، گندم، سیب‌زمینی و چغندر نیز از مهمترین محصولات تولیدی این منطقه محسوب می‌شود. 

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها روستائیان برداشت محصول تربت حیدریه اشتغال زایی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان برداشت محصول تربت حیدریه اشتغال زایی اراضی کشاورزی روستائیان برداشت محصول تربت حیدریه اشتغال زایی اراضی کشاورزی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید شیردل کامه وجود رب فله در سه تریلی را به کارشناسان غذا و دارو، گزارش دادند.

 

دکتر شیما نصراله‌ الحسینی افزود: کارشناسان با حضور در محل ایستگاه بازرسی، غیر مجاز و غیر بهداشتی بودن محمولهِ ۵۰ تُنی رب را تایید کردند.

 

وی با بیان اینکه ارزش ریالی محموله کشف شده ۴۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: سه دستگاه تریلی توقیف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب تربت حیدریه معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت