Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@20:27:43 GMT

صف موجران برای انعقاد قراردادهای جدید

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۳۶۸۰

صف موجران برای انعقاد قراردادهای جدید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ واسطه‌های ملکی می‌گویند یک گروه از موجرانی که تابستان امسال تصمیم به عرضه آپارتمان خود در بازار کرده‌اند، کسانی هستند که واحدهای اجاری آنها در سال گذشته خالی مانده و در نتیجه مبنایی برای افزایش اجاره‌بها در سقف ۲۵درصد که از سوی دولت به‌عنوان محدوده تغییرات اجاره اعلام شده است، برای این املاک وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه آنها قیمت پیشنهادی رهن و اجاره خود را در سقف ممکن و حتی بعضا بیشتر از سقف متعارف اجاره‌های یک منطقه اعلام کرده‌اند تا به اصطلاح اندکی جای تخفیف در زمان عقد قرارداد داشته باشند. بررسی فایل‌های موجود نزد بنگاه‌های ملکی و برخی موتورهای جست‌وجوی ملکی نشان می‌دهد اجاره‌بهای پیشنهادی این آپارتمان‌های خالی مانده از سال یا سال‌های قبل، بعضا حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از آخرین رقم اجاره ثبت شده در قراردادهای املاک مشابه در محله مشابه است.  به اذعان واسطه‌های ملکی، برای این گروه از موجران ظاهرا اهمیتی ندارد که چقدر در صف انعقاد قرارداد معطل بمانند؛ آنها ظاهرا روی عایدی اجاره، حساب چندانی باز نکرده‌اند.

پربیننده ترین متقاضیان وام اجاره از ۲۱مرداد به بانک معرفی می‌شوند قیمت مسکن در محله نارمک/ رواج فسخ معاملات از سوی مالکان! آخرین اطلاعات از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن دور باطل سیاست‌گذاری مسکن در کشور/ نگرانی از تکرار بلایی که مسکن مهر بر سر اقتصاد کشور آورد سهم آورده متقاضیان مسکن مهر پرند را دولت می‌دهد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ساخت و ساز قیمت مسکن مسکن اجاره مسکن مسکن 35 متری مسکن 25 متری قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند

در مقایسه با تسهیلاتی ۷۰ تا ۹۰ درصدی قیمت تمام شده مسکن که اغلب کشور‌ها در اختیار شهروندانشان قرار می‌دهند، تسهیلات پرداختی در کشور ما در حوزه مسکن تقریبا هیچ است و کمکی به بهبود حال مردم در این حوزه نمی‌کند.

به گزارش آرمان امروز، رضایی معاون شرکت عمران شهر‌های جدید می‌گوید ۴ دهک از جامعه حتی توان اجاره مسکن را هم ندارند و در مسکن مهر افرادی هستند که پول شارژ ساختمان را هم ندارند. ۶ دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند. با مردمی مواجه هستیم که حتی اگر مسکن شان را تامین کنیم توان نگهداری آن را هم ندارند.

طبق سرشماری سال ۱۳۷۵ چیزی حدود ۷۳ درصد از مردم دارای خانه ملکی بوده اند؛ اما این آمار در سال ۱۳۹۵ به ۶۰ درصد رسیده است و در مقابل با رشد جمعیت و به دلیل ناتوانی مردم از خرید مسکن، اجاره نشینی در این بازه زمانی حدود دو برابر شده است. تورم و کاهش قدرت خرید مردم در جای خالی مدیریت دقیق بازار مسکن وارایه تسهیلات ناچیز از سوی دولت به مردم درحوزه مسکن سبب شده است، بحث مسکن و مدیریت و سامان دهی آن به یکی از مسائل مدیریتی کشور بدل شود.

به گفته کارشناسان، در مقایسه با تسهیلاتی ۷۰ تا ۹۰ درصدی قیمت تمام شده مسکن که اغلب کشور‌ها در اختیار شهروندانشان قرار می‌دهند، تسهیلات پرداختی در کشورما در حوزه مسکن تقریبا هیچ است و کمکی به بهبود حال مردم در این حوزه نمی‌کند. در سال‌های اخیر، علاوه بر کند شدن شدید تولید و عرضه مسکن، رشد غیرمنطقی قیمت مسکن، قدرت خرید و استطاعت مسکن برای مردم را به شدت کاهش داده و اقشار متوسط و ضعیف جامعه را بیش ازپیش از خانه دار شدن دور کرده است. به همین دلیل درصد کمتری از خانوار‌ها به تهیه مسکن ملکی قادر بوده و بخش عمده آن‌ها به ناچار متقاضی مسکن استیجاری شده و سیلی از مردم به سمت اجاره نشینی پناه بردند که این موضوع خودافزایش مضاعف و بی سابقه اجاره بها رابه دنبال داشته است.

دیگر خبرها

  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی