Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخلاف رشته‌های توپی که به دلیل نبود سرمربی در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برند، رشته‌های رزمی برای حضور در المپیک وضعیت مناسبی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، با شیوع ویروس کرونا جهان ورزش در دنیا با چالش‌های زیادی روبه‌رو شد؛ برای نخستین بار المپیک یک سال به تعویق افتاد و هم‌اکنون وضعیت مسابقات کسب سهمیه مشخص نیست‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ویروس کرونا، اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی برای مردم در سراسر جهان رقم نزده بود، هم‌اکنون مسابقات المپیک در توکیو ژاپن در حال برگزاری بود و تکلیف خیلی از مدال‌آوران المپیک در رشته‌های مختلف مشخص شده بود.

چند وقت پیش در مورد وضعیت رشته‌های توپی در یک سال باقی مانده به المپیک گزارشی تهیه شد و حالا قرار است در این گزارش وضعیت رشته‌های رزمی را بررسی کنیم؛ رشته‌های رزمی وضعیت قابل قبولی تا زمان برگزاری مسابقات المپیک دارند و با توجه به تعویق یک ساله المپیک فرصت خوبی برای کسب سهمیه دارند.

رشته تکواندو

یکی از ضلع‌های مدال‌آوری در المپیک رشته تکواندوست؛ اگرچه از المپیک لندن به این طرف تکواندو در المپیک موفق به مدال‌آوری نشده و در این چند سال اخیر با وجود تکواندوکاران قابل قبول اما افت و خیز فراوان داشت؛ اما برای آوردگاه توکیو دو هوگوپوش کشورمان سهمیه المپیک را کسب کردند و این روزها به صورت انفرادی یا از طریق آنلاین تمرینات را پیگیری می‌کنند.

با توجه به اینکه فدراسیون جهانی تکواندو به دنبال برگزاری مسابقات کسب سهمیه و قهرمانی آسیا است؛ فدراسیون هم به دنبال اخذ مجوز و آغاز اردوهاست. رشته تکواندو جز رشته‌هایی بود که از سوی ستاد مقابله با کرونا مجوز فعالیت نگرفت.

در بخش بانوان، مسابقات کسب سهمیه قاره‌ای پیش روی دختران تکواندوکار ایران است و ناهید کیانی یکی از تکواندوکاران کشورمان است که شانس بالایی برای کسب سهمیه دارد.در بخش مردان هم مسابقات کسب سهمیه به پایان رسیده و المپین‌ها باید برای المپیک آماده شوند.سجاد مردانی دیگر تکواندوکار کشورمان بود که با اختلاف امتیاز بسیار اندک جواز سهمیه المپیک را از دست داد.

رشته کاراته

یکی از اولین‌ها در میدان المپیک رشته کاراته است که برای نخستین بار مجوز حضور در المپیک را به دست آورد.کاراته همیشه نشان داده عصای ورزش  ایران بوده و در مسابقات مختلف مدال‌آور بوده است به همین خاطر خیلی از مسئولان ورزش ایران امیدوارند ملی‌پوشان کاراته با درخشش در تاتامی المپیک توکیو، وزن مدال‌آوری کاروان ایران را افزایش بدهند.در رشته کاراته تاکنون بهمن عسگری و حمیده عباسعلی به صورت مستقیم جواز حضور در المپیک را به دست آوردند.با توجه به شیوع ویروس کرونا، فدراسیون جهانی سال گذشته تصمیم گرفت پرونده مسابقات کسب سهمیه را ببندد و از طریق رنکینگ به ملی‌پوشان اجازه حضور در المپیک را بدهد.با توجه به این تصمیم سجاد گنج‌زاده و سارا بهمنیار هم جز المپین‌ها حساب شدند و از طریق رنکینگ جواز حضور در توکیو را کسب کردند.بعد از مدتی وقتی مسئولان فدراسیون جهانی کاراته دیدند که ویروس کرونا به این زودی از بین نمی‌رود تغییر عقیده دادند و قرار است مسابقات کسب سهمیه را دوباره برگزار کنند.با توجه به این شرایط ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان تبم ملی کاراته کشورمان و سجاد گنج‌زاده دو رقیب برای کسب سهمیه شدند و سارا بهمنیار هم با یک کاراته‌کای اتریشی رقیب شد و برای کسب سهمیه باید تلاش کند.

از آن طرف امیر مهدی‌زاده یکی از ملی‌پوشان کاراته برای کسب سهمیه شانس مجدد پیدا کرد و باید دید می‌تواند از این فرصت استفاده کند یا خیر. بنابراین با توجه به این شرایط ممکن است تعداد سهمیه‌های کسب شده در رشته کاراته بیشتر شود که این موضوع به سود کاروان ورزشی ایران خواهد بود.

رشته بوکس

بوکس را باید مظلوم‌ترین رشته رزمی ایران بنامیم؛ رشته‌ای که تا چند سال پیش آبستن حواشی و بی‌پولی بود. البته نبود امکانات و مشکلات مالی و عدم پرداخت پول به بوکسورها همچنان پابرجاست اما این رشته نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت محسوسی داشته است. در اواخر اسفندماه سال ۹۸ بوکسورهای ایران توانستند در مسابقات کسب سهمیه به دو سهمیه دست پیدا کنند. شاهین موسوی و دانیال شه‌بخش دو المپین کشورمان هستند و بدون شک اگر ناداوری در بازی احمدی صفا رخ نمی‌داد؛ بوکس ایران سه سهمیه در اختیار داشت.یک مسابقه دیگر از سری رقابت‌های کسب سهمیه المپیک‌در رشته بوکس باقی مانده و باید دید بوکسورهای ایران در این مسابقه موفق به کسب سهمیه می‌شوند هر چند که کار خیلی سخت است و این روزها تیم ملی بوکس مسابقه و اردویی ندارد اما در سایر کشورها اروی ملی‌پوشان بوکس به صورت قرنطینه و در شرایط ایزوله به راه افتاده است.

انتهای پیام/۴۰۵۷/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: تکواندو بوکس کاراته المپیک مسابقات کسب سهمیه مسابقات کسب سهمیه برای کسب سهمیه حضور در المپیک رشته های رزمی ویروس کرونا رشته کاراته ملی پوشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ این رشته رزمی حالا پس از گذشت ۳۰ سال از حضورش در ایران به عنوان یک انجمن ورزشی مستقل کار خود را در کشور آغاز کرده است.
مسئول هیئت موی تای استان اصفهان با بیان اینکه موی تای یک ورزش رزمی با قابلیت‌های بالایی است، گفت: این رشته ورزشی از سال ۱۳۷۸ ازاصفهان فعایت خود را به صورت رسمی در ایران آغاز کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


یوسف محرابی افزود: این رشته جذاب ورزشی با فنون خاص رزمی آمیخته شده که متشکل از ضربات، دست، آرنج و پاست که سال‌ها زیر نظر چند انجمن و کمیته ورزشی بود ولی با پیگیری‌های به سرانجام رسیده موافقت وزارت ورزش و جوانان این ورزش رزمی به صورت یک انجمن ورزشی مستقل کار خود را در ایران آغاز کرده است.
محرابی گفت: موی تای دارای فدراسیون جهانی است و ورزش آن از قوانین و مقررات کامل و استاندارد پیروی می‌کند. وی در ادامه و با بیان اینکه استان اصفهان یکی از پایگاه‌های این ورزش در ایران است.
وی افزود: چه در حوزه قهرمانی و چه همگانی اصفهان در موی تای پیشتاز کشور است. مسئول هیئت موی تای استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر در استان اصفهان در رشته موی تای فعالیت می‌کنند که تعدای از آنها با حضور در تیم‌های ملی نشان‌های بین الملی و جهانی زیادی را برای کشور به ارمغان آورده اند.

دیگر خبرها

  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک/ اسامی کامل مسافران پاریس
  • از طلایی شدن در توکیو تا حذف از پاریس/ چرا فروغی به المپیک نرسید؟
  • نبی رضایی: نشان دادیم می‌توانیم در پاریس مدعی باشیم
  • سه سهمیه المپیکی ایران در قایقرانی
  • یاری: یک مدال برنز کشتی هم در المپیک پاریس برای ایران آرزوست! / یزدانی حریفانش را با یک دست شکست می‌دهد +فیلم
  • یاری: یک مدال برنز کشتی هم در المپیک پاریس برای ایران آرزوست! / یزدانی حریفان قاسمپور را با یک دست شکست می‌دهد +فیلم
  • شوک بزرگ دنیای ورزش؛ ادعای دوپینگ گسترده در چین
  • ادعای دوپینگ گسترده در چین برای المپیک