Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@10:50:25 GMT

مالیات خانه‌های خالی بانکها ۲ برابر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۳۸۱۰

ساعت 24 - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای خانه های خالی در تملک دستگاه های دولتی و بانک‌ها ضرایب مالیاتی دو برابر در نظر گرفته شده است.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مهمترین هدف طرح مالیات بر خانه های خالی این است که این واحدها وارد بازار مصرف شود. حال فرقی نمی کند که خانه ها متعلق به افراد حقیقی یا دستگاه های دولتی و بانکها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی برای واحدهای در تملک دولت دولت و بانک ها جریمه‌های سنگین تا دو برابر نسبت به شهروندان در نظر گرفته شده است.محمودزاده در واکنش به این سوال که برخی عنوان می کنند تعداد خانه های خالی متعلق به بانک ها چندان قابل توجه نیست تاکید کرد: ما هیچ قضاوتی در خصوص تعداد این واحدها نداریم اما حرف من این است که حتی اگر یک خانه باشد باید به بخش مصرف برسد.

وی همچنین گفت: هماهنگی های لازم انجام شده تا در آینده نزدیک افتتاح اولین پروژه های طرح اقدام ملی مسکن و همچنین بخشی از واحدهای مسکن مهر انجام شود. در خصوص مسکن مهر امسال شاهد اتمام پروژه خواهیم بود.وی افزود: کلنگ زنی تعدادی از پروژه های طرح اقدام ملی و واگذاری اراضی برای گروههای ساخت از دیگر برنامه ها است.معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: متقاضیانی که برای مسکن ملی پول واریز کرده اند به زودی به پروژه ها معرفی خواهند شد.محمودزاده با بیان اینکه برای تمامی ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن، زمین تامین شده است گفت: حتی اضافه بر این تعداد نیز زمین تامین کردیم. ‌ آماده سازی زمین ها هم در بخش هایی انجام شده است. البته آماده سازی همزمان با ساخت انجام میشود و مانع بزرگی نیست.

انتهای پیام

منبع: ساعت24

کلیدواژه: خانه های خالی خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهانی‌ها نمی‌پذیرند که زاینده‌رود به رودخانه فصلی تبدیل شود/ شهرداری خانه بزرگ مردم است

شهردار اسبق اصفهان گفت: ۴ هزار سال آب در زاینده‌رود جاری بوده است؛ اینکه گفته می‌شود بار این حوضه آبریز زیاد شده و یا خشکسالی بوده است را قبول داریم، اما برای اصفهانی‌ها قابل پذیرش نیست که زاینده‌رود به رودخانه فصلی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: از آخرین بار که با همشهریانم در صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت‌وگو کردم، ۱۰ سال می‌گذرد، از این نظر بسیار خوشحال هستم که امشب در این برنامه حضور دارم.

وی با بیان اینکه نخستین روزهای آغاز به‌کار به عنوان شهردار در اصفهان در سال ۱۳۷۷ سخت‌ترین دوره کار من محسوب می‌شود، زیرا از شهرداری و کار در آن آگاهی چندانی نداشتم، افزود: روحیه من این نبود که از کار عقب بمانم و این امر موجب شد حتی بعضی شب‌ها در محل شهرداری بخوابم، اما در کمتر از چهار ماه توانستم کار را در دست بگیرم و در این راستا تشکیلات شهرداری را بازبینی کردم.

شهردار اسبق اصفهان با بیان اینکه اولین حرکت ما در آن زمان ایجاد معاونت برنامه‌ریزی بود، تصریح کرد: در ادامه معاونت فرهنگی را شکل دادیم و، بعضی معاونت‌ها همچون عمران و حمل‌ونقل را که در هم ادغام شده بود، جدا کردیم، همچنین ۱۰ منطقه شهری را به ۱۴ منطقه افزایش دادیم و در نهایت با اضافه شدن خوراسگان به شهر اصفهان تعداد مناطق به ۱۵ منطقه رسید.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه یک تشکیلات برای آنکه خوب کار کند، باید داری چهار مؤلفه برنامه، انسجام، منابع و مدیریت باشد تصریح کرد: در این راستا برنامه اصفهان ۸۵، اصفهان ۹۰ و اصفهان ۹۵ را تدوین کردیم.

وی ادامه داد: در راستای تحقق انسجام در داخل شهرداری، تشکیلات باید اصلاح می‌شد که انجام گرفت، شهرداری باید در مسیری قرار می‌گرفت که اقتدار داشته باشد، بنابراین تا حد امکان تلاش کردیم تا این انسجام ایجاد شود.

شهردار اسبق اصفهان اظهار کرد: تحقق انسجام و شکل‌گیری معاونت برنامه‌ریزی منجر به تربیت نیرو برای شهرداری شد و در ادامه هماهنگی با خارج از مجموعه شهرداری و با دستگاه‌هایی همچون دادگستری، ارتش، نیروی انتظامی، استانداری و اوقاف انجام و تعامل برقرار شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم منابع شهرداری را تأمین می‌کنند، افزود: درست است که دولت در بعضی بخش‌ها از جمله مالیات بر ارزش افزوده کمک می‌کند، اما ارزش افزوده نیز بهای خدمات ۲۶ قلم بود که پس از تجمیع عوارض، تبدیل به مالیات ارزش افزوده شد.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه اگر مردم ببینند برای آن‌ها کار می‌کنیم، با تمام سختی‌ها و با دل و جان در کنار مدیریت شهر قرار می‌گیرند، گفت: شهرداری خانه بزرگ مردم است و هر عضوی در داخل این خانه یک وظیفه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه مردم به شهرداری پول می‌دهند و ما نیز برای آن‌ها خدمت انجام می‌دهیم، گفت: معتقدم رضایتمندی باید از دو سو فراهم شود، در این راستا زمانی که شهردار بودم، روی فعالیت رسانه‌ها در شهر متمرکز شدیم، در نهایت روزنامه اصفهان زیبا، خبرگزاری ایمنا، صدا و سیمای شهر شکل گرفت تا هم زمینه تعامل ما با مردم ایجاد شود و هم بستری برای نظر سنجی از مردم باشد.

یک وزارتخانه ۲۵ وظیفه بیشتر ندارد، اما شهرداری‌ها ۳۷۲ وظیفه دارند

شهردار اسبق اصفهان با تاکید بر اینکه وحدت و انسجامی که آن زمان وجود داشت، موجب شد طی ۱۲ سال فعالیت به عنوان شهردار، حرکت‌های بسیار خوبی در شهر انجام شود، تاکید کرد: اگر شهر به اینجا رسیده است، مرهون شهردارانی است که هر کدام وظیفه خود را انجام دادند و این زنجیره ادامه یافت.

وی با بیان اینکه کار شهرداری بسیار دشوار است، گفت: یک وزارتخانه ۲۵ وظیفه بیشتر ندارد، اما شهرداری‌ها ۳۷۲ وظیفه دارند، اگرچه روزی شهرداری‌ها فقط ارگان خدماتی بودند، اما اکنون نهادی خدماتی، اقتصادی، سیاسی و البته فرهنگی است که جای خود را باز کرده است.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: اگر بودجه همه وزارتخانه‌ها را جمع کنید، یک دهم بودجه شهرداری‌ها نمی‌شود و این مهم، حرکت و موج آفرینی شهرداری‌ها را بیان می‌کند.

شهردار اسبق اصفهان با بیان اینکه ۹۸ درصد خیابان‌های طرح تفصیلی در ۱۲ سال مدیریت شهری که من شهردار بودم احداث شد، افزود: احداث ۹۲ خیابان در نقاط مختلف شهر، تکمیل ۴۶ کیلومتر رینگ سوم با ۲۲ تقاطع آن، پل دو طبقه امام خمینی، پل‌های دفاع مقدس و وحید، ساخت همه تقاطع‌های رینگ دوم بخشی از اقدامات در آن سال‌ها است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۰ به اصفهان آمدند و ۶ ساعت در مجموعه تخت فولاد بودند، تصریح کرد: ایشان در آن سفر و بازدید فرامینی دادند که برای ما الگو شد، در این راستا ۴ جلد دایره‌المعارف تخت فولاد تدوین و ساماندهی این مجموعه نیز انجام شد.

سقائیان‌نژاد کاشت سالانه یک میلیون درخت در اصفهان، ساخت کتابخانه‌ها و فرهنگسراها و مجموعه‌های ورزشی، ارتقای شاخص ایمنی شهر را از دیگر توفیقات مدیریت شهر در آن سال‌ها برشمرد که در پرتو انسجام و وحدت انجام شد اظهار کرد: آن زمان سفری به پاریس و دیداری با رئیس یونسکو داشتم که یادآور شد اگر سالن‌هایی را شما در اصفهان داشته باشید، کنفرانس‌های بین‌المللی در منطقه آسیا را به اصفهان خواهم آورد، در این راستا ایده ساخت سالن اجلاس شکل گرفت، به‌ویژه آنکه میزبانی از اجلاس سران غیر متعهدها در یکی از شهرهای ایران هم مطرح بود.

سالن اجلاس می‌تواند جایگاه اصفهان را چند درجه ارتقا ببخشد

وی ادامه داد: در اصفهان زمینی به مساحت ۵۰ هکتار که هم‌اکنون سالن اجلاس در آن ساخته شده است، از سوی دولت وقت مورد پسند قرار گرفت، شهرداری نیز ۵۰ هکتار دیگر به آن اضافه کرد.

شهردار اسبق اصفهان افزود: در ادامه این زمین‌ها در اختیار ارتش بود که شهرداری برای اینکه این زمین‌ها آزاد شود، سختی‌های بسیار زیادی متحمل شد، اما در نهایت موفق شدیم و طرح سالن اجلاس را پیاده سازی کردیم و این پروژه شکل گرفت، معتقدم که سالن اجلاس می‌تواند جایگاه اصفهان را چند درجه ارتقا ببخشد.

وی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی سالن اجلاس به گونه‌ای انتخاب شد که نزدیک فرودگاه باشد، همچنین مباحث ایمنی آن در نظر گرفته شد، ادامه داد: ساخت ویلا برای رؤسای جمهوری که قرار بود مستقر شوند، در این پروژه پیش‌بینی و همچنین ساخت هتل پنج ستاره نیز طراحی شد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به ۱۵ خواهر خوانده شهر اصفهان گفت: آتش‌نشانان را آن زمان برای شرکت در دوره‌های آموزشی به فرایبورگ آلمان فرستادیم تا در ادامه بتوانند ایمنی شهر را ارتقا بخشند.

شهردار اسبق اصفهان با بیان اینکه نگران موضوع آب اصفهان هستم، افزود: ۴ هزار سال آب در زاینده‌رود جاری بوده است؛ اینکه گفته می‌شود بار این حوضه آبریز زیاد شده و یا خشکسالی بوده است را قبول داریم، اما برای اصفهانی‌ها قابل پذیرش نیست که زاینده‌رود به رودخانه فصلی تبدیل شود.

برای اصفهانی که در همه عرصه‌ها کامل است، فقط نگرانی «آب» وجود دارد

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۰، مقام معظم رهبری پیرامون موضوع آب فرامینی ارائه کردند که انجام نشد، همان سال رهبری وقتی از مقابل زاینده‌رود خشک عبور می‌کردند، جلوی چشمان خود را گرفتند که نبینند زاینده‌رود خشک است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه طرح بهشت‌آباد و تونل‌های کوهرنگ می‌توانست انجام شود تا بر اساس عدالت از سرآب تا پایاب همه از آن استفاده کنند، اما انجام نشد، یادآور شد: برای اصفهانی که در همه عرصه‌ها کامل است، فقط نگرانی «آب» وجود دارد؛ هر بار که آب در زاینده‌رود جاری می‌شود، این نگرانی و حسرت ما بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری ارگانی است که بعضی از کارهایش مردم را ناراحت می‌کند، برای نمونه وقتی خیابانی می‌خواهد احداث شود، باید در مسیر خانه‌هایی خراب شود، اما معتقدم خدوم‌ترین ارگان، شهرداری است و مدیران شهری جزو خدمتگزار ترین مدیران هستند.

شهردار اسبق اصفهان یادآور شد: اصفهان سه قرن پایتخت بوده ودوره‌های تاریخی اصفهان بسیار مهم است، بنابراین باید قدر و ارزش اصفهان را بدانیم.

کد خبر 740091

دیگر خبرها

  • چرا چین به دنبال ساخت مسکن در تهران است! / پکن همچنان تامین یک سویه منافعش در ایران را جستجو می کند؟
  • پیش‌بینی مهم مشاوران املاک از قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳؛ خانه بخریم یا نخریم؟
  • اصفهانی‌ها نمی‌پذیرند که زاینده‌رود به رودخانه فصلی تبدیل شود/ شهرداری خانه بزرگ مردم است
  • افتتاح خانه خبرنگاران در آینده‌ای نزدیک/ تداوم افتتاح های مترویی منطقه هفت در سال جدید
  • عملیات اجرایی احداث مجتمع مسکونی 208 واحدی در روستای یوسفکند مهاباد
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • گردن‌درد را با این تمرین‌های ساده در خانه درمان کنید
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید + جدول
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند