Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@04:10:59 GMT

قتل خاله و شوهرخاله با انگیزه سرقت طلا

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۳۸۶۳

قتل خاله و شوهرخاله با انگیزه سرقت طلا

مرد جوان که خاله و شوهر خاله‌اش را قربانی سرقتی مرگبار کرده و به شهرستان بیجار فرار کرده بود پس از یک هفته دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محمد نادر بیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز صبح دیروز در تشریح این خبر گفت: هفته گذشته خبر قتل یک زوج میانسال در خانه شان واقع در فردیس کرج به پلیس اعلام شد. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد زن ۶۱ ساله و شوهر ۶۳ ساله‌اش در اثر خفگی جان باخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی زود بازپرس ویژه قتل در محل حادثه حاضر شد و دستور داد جسدها به پزشکی قانونی منتقل شود.

بیشتر بخوانید: بخشش یک محکوم به قصاص پس از ۲۲ سال فیلم/قتل مردی مقابل چشمان همسر باردارش فیلم/ نماد ترور و قتل در دنیا بخشیدن قاتل به خاطر پسر عمه

کارآگاهان در نخستین تحقیقات پس از بررسی دوربین‌های مقابل خانه مقتولان دریافتند مرد جوانی آخرین بار وارد خانه آن‌ها شده و ساعتی بعد نیز بیرون رفته و دیگر کسی از این زوج خبری نداشته است. در ادامه تحقیقات هویت مرد جوان به‌نام سیامک ۳۸ ساله شناسایی و مشخص شد وی خواهرزاده زن میانسال بوده است.

پس از سه روز تحقیقات گسترده در حالی که به نظر می‌رسید سیامک تنها مظنون این پرونده جنایی است تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و با ردیابی پلیس، در شهر بیجار شناسایی و بازداشت شد.

به دنبال بازداشت سیامک وی برای بازجویی به اداره پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد و سرانجام لب به اعتراف گشود و از دو جنایت پرده برداشت.

این متهم در اظهارات خود مدعی شد: من نقاش ساختمان و متأهل هستم. مدتی بیکار بودم و به خاطر بی‌پولی زندگی سختی داشتم تا اینکه یک روز که به خانه خاله‌ام رفته بودم با دیدن طلاهایش وسوسه سرقت به جانم افتاد. اول از خاله‌ام خواستم طلاهایش را به من بدهد، اما او راضی نشد به همین خاطر مجبور شدم با یک جسم سنگین به سرش بزنم وقتی او نیمه جان بود با دستانم او را خفه کردم. در همین زمان که داشتم طلاهای او را از دستانش در می‌آوردم شوهرش که برای خرید نان بیرون رفته بود به خانه برگشت و با دیدن این صحنه با من درگیر شد به ناچار ضربه محکمی به سرش زدم بعد او را هم مانند خاله‌ام خفه کردم. پس از دزدیدن طلاها فرار کردم وبه بیجار که خانه پدری‌ام آنجا بود گریختم.

وی درباره طلاهای سرقتی گفت: ارزش طلاها حدود ۱۰۰ میلیون تومان بود که بخشی از طلاها را ۳۰ میلیون تومان فروختم و مابقی را در خانه مخفی کردم.

بدین ترتیب همزمان با اعترافات متهم، طلاهای مسروقه در خانه پدری متهم پیدا شد و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین اخبار حوادث سرقت قتل قاتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مرد جوانی که برای ۵۰ میلیارد تومان تتر از سوی ۳ نفر هدف آدم‌ربایی قرار گرفت با اقدامات ماموران پلیس تهران آزاد شد.

چندی قبل زن جوانی هراسان به کلانتری ۱۱۹ مهرآباد رفت و هنگامی که مقابل افسرنگهبان قرار گرفت، گفت: سه روز قبل از شهر خود به تهران آمدیم؛ همسرم که نیما نام دارد برای دیدار برادرش از خانه خارج شد اما دیگر بازنگشت و تلفن‌ همراهش خاموش شد. ساعتی پیش شماره ناشناسی به موبایلم زنگ زد و مدعی شد که همسرم را ربوده و با تهدید به قتل او برای آزادی‌اش رمز ارز تتر به ارزش ۵۰ میلیارد تومان درخواست کرد.

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده با دستور بازپرس جنایی، تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با اقدامات اطلاعاتی پی بردند که نیما قبل از اینکه به دیدار برادرش برود به‌خاطر اقدامات پزشکی به سمت بیمارستان رسول اکرم(ص) رفته بوده که در آنجا تلفن همراهش خاموش شده است.

تیم جنایی در گام بعدی راهی محل موردنظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف بیمارستان متوجه شدند که ۳ مرد جوان با یک خودرو پژو ۴۰۵ ناگهان جلوی پای نیما توقف کرده و با ایجاد ضرب و شتم اقدام به آدم‌ربایی کرده است که در ادامه هویت یکی از متهمان شناسایی شد.

تحقیقات تکمیلی حکایت از آن داشت، نیما با آدم‌ربایان اختلافات گسترده مالی داشته و آنها یک دوست مشترک دارند که از درگیری آنها خبر دارد از سوی دیگه اقدامات فنی مشخص کرد خودرو پژو ۴۰۵ در محور خاش به زاهدان تردد کرده است.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات به سراغ دوست مشترک نیما و آدم‌ربایان رفتند؛ او به تیم تحقیق گفت: نیما قرار بود که برای بر طرف کردن حل مشکلات مالی که با آدم‌ربایان داشت ۵ میلیارد تومان تتر به حساب آنها واریز کند اما این کار را نکرد و زمانی که آن ۳ مرد جوان از دریافت پول ناامید شدند اقدام به آدم‌ربایی کردند.

در جریان تحقیقات جنایی هنگامی که متهمان متوجه شدند پلیس در یک قدمی بازداشت آنها است گروگان را بدون دریافت پول آزاد کردند و هرکدام به سمتی متواری شدند که در ادامه نیما در سلامت کامل به با اتوبوس میان شهری به تهران آمد.

پس از آزاد شدن گروگان تحقیقات تیم پلیس جنایی تهران بزرگ برای دستگیری ۳ مرد آدم‌ربا همچنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • برادر کشی با شلیک گلوله
  • ربودن مرد جوان به خاطر ۵۰ میلیارد تومان تتر
  • فلاحت‌زاده: شمس‌آذر در خانه با انگیزه و زهردار نشان داده/ بسیاری از افراد باشگاه استقلال فوتبالی نیستند
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر
  • سرقت ۱۰ میلیاردی نظافتچی از خانه‌ای در لواسان
  • از بوی بد دهان تا چای سرد
  • قتل مرد همسایه به‌خاطر پمپ ساختمان
  • دستگیری قاتلان اجاره‌ای
  • قتل همسر اول به خاطر ازدواج دوم