Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پیوند سلول‌های بنیادی در ایران 30 سال قدمت دارد؛ اما هنوز تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار نگرفته است.

امیرعلی حمیدیه در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص برنامه‌های  پیشروی ستاد  توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: یکی از اقدامات مهمی که در امیدواریم امسال به سرانجام برسد، مسئله پوشش هزینه‌های پیوند سلول‌های بنیادی توسط بیمه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز در ایران 30 سال قدمت دارد؛ اما هنوز هیچ کدام از بیمه‌ها پوششی برای هزینه‌های آن در نظر نگرفته‌اند.

وی افزود: در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی موفق شدیم اکثر متخصصان، سهامداران، صنایع، شرکت‌ها و استارت‌آپ‌هایی را که به نحوی در حوزه سلول‌های بنیادی درگیر هستند، دور هم جمع کنیم؛ با این حال، تاکنون هیچ حرکتی از سوی شرکت‌های بیمه برای تسهیل روند پیوند سلول‌های بنیادی انجام نشده است. شرکت‌های بیمه باید سال‌ها قبل نقش‌شان را در تأمین هزینه‌های پیوند سلول‌های بنیادی برعهده می‌گرفتند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این که هزینه پیوند سلول‌های بنیادی تاکنون برعهده معاونت درمان و هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی وزارت بهداشت بوده است، گفت: هزینه پیوند سلول‌های بنیادی باید مانند تمام خدمات پزشکی دیگر در بیمه‌های مادر تعریف شود. بیمه‌ها نباید از زیر پوشش هزینه‌های این پیوند شانه خالی کنند. بیمه‌ها چه نقش مهم‌تر و واجب‌تری از پوشش هزینه‌های پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز و پیوند مغز استخوان دارند؟ چرا هزینه آنها  تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

حمیدیه بیان کرد: هزینه‌ پیوند سلول‌های بنیادی بالاست؛ اما باید این نکته را در نظر داشت که این هزینه یک بار است. برای مثال پیوند سلول بنیادی برای یک فرد مبتلا به تالاسمی ماژور 50 تا 60 میلیون تومان می‌شود، با این حال اگر هزینه تزریق ماهانه خون و داروهای بیمار (طی طول عمر وی) را در نظر بگیرید، بسیار بیشتر از این مقدار می‌شود. بنابراین پوشش هزینه‌های پیوند سلول‌های بنیادی حتی از لحاظ مالی نیز به نفع بیمه‌هاست. 

انتهای پیام/4021/پ

منبع: آنا

کلیدواژه: سلول بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


ساره اولین ربات انسان‌نمای عربستان سعودی است که شرکت هوش مصنوعی و ربات کیو‌اس‌اس (QSS AI & Robots) در ریاض با استفاده از مدل یادگیری زبان که خودش طراحی کرده، و لباس زنان این کشور را بر تن آن پوشانده است.

به گزارش فرارو، ایلی متری، مدیرعامل این شرکت، به بیزنس اینسایدر گفت: ساره می‌داند که دختر است، ۲۵ سال سن و ۱۶۲ سانتیمتر قد، و لباس سعودی به تن دارد.

ساره که عبایه، لباس سنتی زنانه سعودی، به تن دارد اولین ربات انسان‌نما است که در عربستان سعودی و احتمالا در خاورمیانه طراحی و ساخته شده است.

این ربات انسان‌نما که تلفیق ابتکار فناوری و عرف اجتماعی است، به دو زبان عربی و انگلیسی صحبت می‌کند.

متری گفت ساره از مدل یادگیری زبانی که این شرکت طراحی کرده است استفاده می‌کند‌ــ یک برنامه هوش مصنوعی که متن و کلام را شناسایی و تولید می‌کند.

متری در ادامه افزود: ما به منابع زبانی هیچ‌کس متکی نیستیم، حتی چت جی‌پی‌تی.

حضور ساره در نمایشگاه‌های فناوری گوناگون توجه گسترده‌ای جلب کرده و نمود پیشرفت‌های عربستان سعودی در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی است.

ظهور ساره نشان‌دهنده ترکیب پیشرفت فناوری و هنجار‌های اجتماعی عربستان سعودی و همچنین گام‌های بلندی است که این کشور در حوزه هوش مصنوعی برداشته است.

دیگر خبرها

  • فناوری نانو به کمک درمان بیماری‌های خودایمنی می‌آید
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • تمدید بیمه رایگان سلامت پنج دهک نخست جامعه در سال ۱۴۰۳
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟
  • فروش لیسانس فناوری برای کاربرد گرافن در صنعت رنگ و پوشش
  • محمد کریمی رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد
  • (ویدئو) ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • اعلام نرخ حق بیمه شخص ثالث خودروها در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • تصویب تعرفه‌های پزشکی بر خلاف پیشنهاد شورای عالی بیمه
  • پیوند ایران و افعانستان به واسطه هنر در «خانه هنر مهاجرین»