Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@22:35:11 GMT

واردات مناسب زمانی است که در کشور تولیدات نباشد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۳۹۰۸

واردات مناسب زمانی است که در کشور تولیدات نباشد

نورانی با بیان اینکه واردات مناسب زمانی است که در کشور تولیدات نباشد، گفت: متاسفانه از ظرفیت‌های بومی کشور در راستای تولید، استفاده‌ای نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «نورانی» شب گذشته (یکشنبه 19 مرداد) در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره بهینه بودن واردات یا به صرفه بودن تولید موز در کشور گفت:​ واردات مناسب زمانی است که در کشور تولیدات نباشد از آنجا که متاسفانه از ظرفیت‌های بومی کشور در راستای تولید، استفاده‌ای نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی کشور افزود: ایران با دارا بودن ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم موجود در جهان، نزد فائو به عنوان کشوری کشاورزی محور شناخته می‌شود، اما به علت نبود حمایت از طرح‌های سرمایه گذاری و وجود طرح‌های ناقص و کم توان معمولاً تولیدات باغی در حوزه میوه‌های گرمسیری ابتر می‌ماند.

 

وی افزود: در حال حاضر سرمایه گذارانی در جنوب کشور اقدام به تولید ۱۵۰ هزار نهال موز کرده اند، ولی هنوز موفق به دریافت امتیاز زمین از وزارت جهاد نشده اند.

 

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی از کثرت موانع دست و پاگیر بر سر راه سرمایه گذاران در حوزه کشاورزی منطقه مکران خبر داد.

 

نورانی افزود: همه کشور‌های همسایه در خلیج فارس به دلیل شرایط اقلیمی گرم و کمبود آب آشامیدنی اقدام به شیرین سازی آب دریا می‌کنند، اما در سواحل جنوبی کشورمان به دلیل وجود قوانین دست و پاگیر، حتی سرمایه گذاران مشتاق هم دلسرد و نا امید می‌شوند این در حالی است که برای تامین انرژی آب شیرین کن می‌توان از انرژی خدادادی خورشید بهره گرفت.

 

وی تاکید کرد:​ قوانین دست و پاگیر در دستگاه‌های اداری موانع اصلی بر سر راه سرمایه گذاران حوزه کشاورزی به خصوص کشت موز در مکران می‌باشد.

 

مدیرکل میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی نیز درباره ایجاد مشوق‌های تولید به کشاورزان، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان موز گفت:​ وزارت جهاد با اعمال تسهیلات و یارانه‌های تولید، در باره تامین سایبان و تامین و تجهیز زمین، از تولید کنندگان حمایت می‌کند./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: واردات کالا واردات صادرات و واردات سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیمی برای استرداد اراضی پتروشیمی میانکاله گرفته نشده است

مدیر جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: طرح پتروشیمی میانکاله همه مجوزهای قانونی به‌جز مجوز گاز را دریافت کرده و در صورت دریافت این مجوز و همچنین پیش‌برد طرح تا درصد مشخصی تا پایان سال ۱۴۰۳ به صورت رسمی امکان ساخت پتروشیمی را در اراضی مرتعی بهشهر دارد. - اخبار استانها -

به گزارش تسنیم از ساری، امروز در حاشیه یکی از جلسات استانداری مازندران، از استاندار درباره وضعیت پتروشیمی میانکاله پرسیدیم که بابک مؤمنی؛ مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران به جای استاندار به پرسش ما پاسخ داد و گفت: در کمیسیون ماده 33 تصمیمی برای استرداد اراضی گرفته نشده، چون سرمایه‌گذار مجوز آب و برق را دریافت کرده و فقط مجوز گاز ندارد.

مومنی در پاسخ به این نکته که طرح پتروشیمی میانکاله مجوز محیط زیست را هم ندارد و نمی‌تواند اجرا شود هم گفت: هنوز که سرمایه‌گذار کار خود را شروع نکرده و چیزی نساخته که مجوز محیط زیست بگیرد!

مدیر جهاد کشاورزی مازندران در پاسخ به اینکه علف‌تراشی، فنس‌کشی، کاشت درخت و پیشتر نیز انتقال 4 کامیون سنگ به سایت پتروشیمی نشان می‌دهد که این طرح آرام آرام در حال اجراست، گفت: نه! ما خبر داریم که سرمایه‌گذار اقدامی در سایت میانکاله انجام نداده است، البته او سه سال فرصت برای اجرای طرح داشته که این مهلت اسفند 1403 به پایان می‌رسد، یعنی آن را تا درصدی که در موافقتنامه آمده، پیش ببرد.

مومنی این را هم گفت که سرمایه‌گذار زرنگ‌تر از این حرفهاست و تمام مجوزها؛ مجوز ماده 26، 21 و ... را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: وقتی می‌توان به طور قانونی از اجرای طرح میانکاله جلوگیری کرد که دولت سیزدهم مصوبه هیأت وزیران در خصوص احداث پتروشیمی میانکاله ( یا حسین‌آباد یا هر نام دیگری که منظور در اراضی فعلی باشد) را باطل کند و قوه قضاییه هم حکم قضایی مبنی بر استرداد اراضی ملی و مرتعی حسین‌آباد بهشهر را صادر و آن را به سرمایه‌گذار ابلاغ کند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • میزان تولیدات کشاورزی دهلران در سال ۴۲۵ هزار تن است
  • تصمیمی برای استرداد اراضی پتروشیمی میانکاله گرفته نشده است
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد