Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از زد دی نت، ضعف‌های امنیتی نفوذ به ترافیک خدمات اینترنت ماهواره‌ای را ممکن می‌کند و برای این کار صرف هزینه چندصد دلاری و استفاده از تجهیزات تلویزیون خانگی کافی است.

استفاده از این روش از فاصله چند هزار کیلومتری از محل ارائه خدمات ممکن است اما کشف و شناسایی نفوذ انجام شده بدین شیوه تقریباً غیرممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاه آکسفورد ترافیک اینترنت ماهواره‌ای کشتی‌های مختلف، شرکت‌های حقوقی، ارائه دهندگان خدمات اینترنت اشیا و غیره را با شناسایی آسیب پذیری‌های تجهیزات شرکت‌های خدمات اینترنت ماهواره‌ای به سادگی هک کردند. آنها همه این کارها را از دفتری در انگلیس انجام داده‌اند.

باید توجه داشت در اکثر موارد ترافیک اینترنت ماهواره‌ای به منظور تسریع در انتقال داده‌ها رمزگذاری نمی‌شود و همین آسیب پذیری مهم سرقت این اطلاعات را برای هکرها تسهیل می‌کند. محققان برای دسترسی به این اطلاعات از یک دیش ماهواره‌ای ۹۰ دلاری و یک گیرنده ۲۰۰ دلاری که برای دریافت تصاویر ویدئویی شبکه‌های ماهواره‌ای به کار می‌رود، استفاده کردند.

هکرها باید بعد از جستجو در وب و یافتن موقعیت ماهواره هدف، دیش ۹۰ دلاری را در جهت درست قرار دهند و با اعمال تنظیمات مورد نیاز در یک نرم افزار ضبط سیگنال‌های ماهواره‌ای ضبط و ذخیره سازی ترافیک اینترنت ماهواره‌ای را آغاز کنند و سپس این اطلاعات بر روی تلویزیون‌های عادی قابل مشاهده است.

از جمله اطلاعات سرقت شده بدین شیوه می‌توان به داده‌های خصوصی کاپیتان یک کشتی تفریحی، مسافران هواپیماهای کاربر اینترنت ماهواره‌ای و غیره اشاره کرد.

خبرگزاری مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هکرها حملات سایبری اینترنت امنیت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و اهالی این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مجتبی صارمی ششم اردیبهشت در جلسه کنترل پروژه اپراتور همراه اول که با حضور مدیر مخابرات منظقه لرستان برگزار شد بر تسریع در اجرای پروژه های ابلاغی استان لرستان از طرف وزارت متبوع تاکید کرد.

وی افزود: این جلسه با هدف بررسی آخرین وضعیت و پیشرفت پروژه های ابلاغی وزارت ارتباطات در قالب طرح توسعه ارتباطات روستایی برگزار شد.

صارمی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و اهالی این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اضافه کرد: تامین پوشش ارتباطی مابقی روستاهای واجد شرایط در این خصوص در دست اقدام است.

در ادامه این جلسه نبی الله شمسی‌فر مدیر مخابرات منطقه لرستان و نمایندگان اپراتور همراه اول برخی مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه های ابلاغی را مطرح کردند که تصمیمات لازم جهت رفع موارد مطرح شده و تسریع در اجرای پروژه‌ها اتخاذ شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • هراز بازگشایی شد/ ترافیک در محور کندوان