Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدرالدین علیپور به تشریح آخرین اقدامات در پسماند شهرداری تهران پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری درباره دستگاه اهدایی کشور چین به سازمان پسماند گفت: این دستگاه زباله‌سوز نبود، بلکه بی‌خطرساز بود. هم‌اکنون اغلب بیمارستان‌ها در شهر تهران از دستگاه بی‌خطرساز برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این دستگاه از اولویت دسترسی خارج و به قم ارسال شد.

 او درباره افزایش تولید زباله‌های بیمارستانی در ایام کرونا تاکید کرد: از اسفند 98 تاکنون ظرفیت ناوگان افزایش و خودروهای نو خریداری شده است. برای مهار زباله‌های بیمارستانی و مراکز درمانی به شکل جداگانه خودرو ناوگان هایی اختصاص داده شده و به دفن زباله می‌پردازیم. تاکنون تغییری در روند مهار زباله‌های بیمارستانی انجام نشده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری افزود: تاکنون 50 - 55 خودرو برای مهار زباله‌های بیمارستانی اختصاص داده شده است. در این میان 6 تا هفت خودروی جداگانه نیز برای بیمارستان‌های معین و مراکز درمانی ویژه بیماران کرونا اختصاص داده شده است.

او درباره میزان مبتلایان به کرونا در بخش پسماند شهرداری تهران  اظهارکرد: در بین نیروهای کارگری  آماری از مبتلایان به کرونا وجود ندارد. هرچند در سیستم‌های اداری و ستادی نیز هفت تا هشت نفر به کرونا مبتلا شده یا آزمایشات کرونای آنها مثبت بود که بعد از گذران دوران درمان بهبود پیدا کردند. درضمن تاکنون در بخش پسماند شهرداری تهران مرگ‌ومیر ناشی از کرونا ثبت نشده است.

علیپور درباره آخرین وضعیت آرادکوه افزود: آرادکوه برای امروز و دیروز نیست، بلکه در 100سال اخیر به محل دفن پسماند تهران تبدیل شده است. هرچند با روش‌های مختلف همچون افزایش تفکیک از مبدا، افزایش تولید کمپوست و افزایش زباله‌سوزها برنامه‌ریزی شده تا دفن در منطقه به حداقل کاهش یابد.

به گفته او شاید این اقدام مناسب‌تری برای مدیریت پسماند باشد، چون جابجایی پسماند فقط انتقال آلودگی از یک نقطه به نقطه دیگر است. هدف این است که بتوان عوارض محیط زیستی را کاهش داد. برای مهار پسماند می‌توان اقدامات مناسب را در دستور کار قرار داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری درباره ماحصل اقدامات در زمینه تفکیک از مبدا افزود: در کنار تفکیک از مبدا نیازمند یک اقدام زیرساختی هستیم.

علیپور گفت: در 14-15 سال اخیر مسئله پسماند رها شده است. مخازنی هم طراحی شده اما باید یک اقدام زیرساختی در طول سال انجام می‌شد و مخازن همچون دیگر کشورها در داخل ساختمان‌ها طراحی و مخزن جداگانه برای زباله‌های مختلف اختصاص داده می‌شد.

او اظهارکرد: هرچند تاکنون اقدامات در این باره انجام نشده است. البته به صرف فرهنگسازی و نبود زیرساخت‌ها کاری از پیش نمی‌رفت.

علیپور افزود: در یکسال اخیر طرح کاپ اجرا شده است. در حالی که اغلب مردم در کشور ما به روش عادی یعنی رهاسازی زباله در مخازن عادت کرده‌اند.

به گفته او تاکنون چهار منطقه به شکل پایلوت در دستور کار قرار گرفته و در این اقدام مخازن به داخل ساختمان هدایت شده و زباله‌ها به شکل جداگانه جمع‌آوری تا امکان تفکیک وجود داشته باشد. این اقدام زمانبر است و به شکل تدریجی گسترش پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری گفت: باید مخازن موجود را تدریجی جمع‌آوری کرد. این مخازن منبع آلودگی و زباله‌گردی است. این اقدام زمانبر و به موازات آن باید اقدامات مناسب را انجام داد.

 علیپور افزود: باید تلاش‌ها در زمینه مخزن‌گذاری و اقدامات زیرساختی افزایش یابد. درضمن اپلیکشن راه‌اندازی، خودروهای ملودی و ... طراحی شده تا همزمان بستر اجرایی فراهم شود.

او درباره برخورد با پیمانکاران در صورت استفاده از کودکان در جمع‌آوری پسماند تاکید کرد: بر اساس دستور شهردار تهران در صورت استفاده پیمانکار از کودکان با او برخورد شده و قراردادش فسخ می‌شود.

علیپور گفت: برخی افراد به شکل غیرمجازی به فعالیت می‌پردازند. 54 هزار مخزن در سطح شهر تهران وجود دارد و شهرداری رابط قضائی نیست که بتواند برخورد کند، اما از دادستان حکم اخذ و جلساتی با نیروی انتظامی برگزار شده تا بتوان با عوامل سوءاستفاده کننده برخورد شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اظهار کرد: باید بتوان شکل مخازن را تغییر داد، چون در صورت جمع‌آوری مخازن دیگر برای زباله‌گردان امکان جمع‌آوری زباله وجود ندارد.

//انتهای پیام: 2.5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پسماند زباله بیمارستانی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زباله های بیمارستانی اختصاص داده جمع آوری زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس

محمدحسین واحدیان با اشاره به شعار هفته سلامت امسال مبنی‌بر «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار می‌کنیم.

شهردار شهرکرد افزود: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محسوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک‌تک شهروندان به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: شهرداری شهرکرد به مناسبت هفته بهداشت بر مسئله بهداشت محیطی، تمرکز ویژه‌ای داشته چراکه جمع‌آوری زباله‌ها و پاکیزگی شهر، بیشتر از گذشته به سلامت جامعه کمک کند.

بیشتر بخوانید

قامت‌هایی که خم می‌شوند؛ دستانی که غبار از چهره شهر می‌زداید

واحدیان، برگزاری دوره‌های آموزشی جمع‌آوری پسماند‌ها به‌صورت چهره‌به‌چهره را دلیلی برای داشتن شهری با شهروندان آگاه دانست و افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: شهرداری شهرکرد در تلاش است تا با همکاری شهروندان، شهری بدون مخاطرات زیست‌محیطی به وجود آورد.

واحدیان، ارتقای نشاط اجتماعی را یکی از ویژه‌برنامه‌های شهرداری شهرکرد عنوان کرد و گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در مراکز عمومی همچون پارک، معابر و خیابان‌های اصلی برای به ارمغان آوردن نشاط اجتماعی، ویژه‌برنامه‌هایی همچون ورزش همگانی، تئاتر و سرود خیابانی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه از تهران