Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با شیوع بیماری کرونا ۵۰ درصد درآمد بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده که همین امر پرداخت کارانه کادر درمان را با مشکل مواجه کرده است.

یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ضرورت افزایش کادر درمان و استخدام نیروی جدید در بیمارستان‌ها برای جلوگیری از فرسودگی کادر درمان، گفت: بیماری کرونا به طور جدی تبدیل به یک بیماری مزمن شده و مدت‌هاست که طول کشیده است؛ همین امر باعث شده که کادر درمان دچار خستگی جسمی، روحی، روانی و اجتماعی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اعضای کادر درمان مشاهده می‌کنند دوستانشان در محیط کار اکثراً به کرونا مبتلا و بعضاً شهید راه خدمت می‌شوند که این رویدادها تاثیرات زیادی روی آنها گذاشته است.

وی ادامه داد: این روزها نیروهای کادر درمان به علت درگیری با بیماری کرونا از رده خارج می‌شوند که نتیجه‌اش افزایش بار روی دوش کسانی است که در محیط می‌مانند.

نماینده دلفان و سلسله تاکید کرد: هنگامی که فشار کار روی تعدادی از اعضای کادر درمان بیشتر شود، آنان باید بیشتر وقت خود را در بیمارستان بگذرانند که همین باعث سیکل منفی و تشدید خستگی‌های روحی و روانی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش درآمد بیمارستان‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: امروز ۵۰ درصد درآمد بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده است که همین امر پرداخت کارانه پرسنل را با مشکل مواجه کرده است؛ زیرا از محل همین درآمدهاست که کارانه ‌ها پرداخت می‌شود.

ابرهیمی گفت: امروز کادر درمان کار مضاعفی انجام می‌دهند اما با توجه به کاهش درآمد بیمارستان‌ها درآمدشان خیلی کم است که این یک تهدید جدی برای وزارت بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌ها در میان کادر درمان گفت: هنگامی که بیماری طول کشید یک تحقیق انجام شد که نشان می‌دهد ۱۸ درصد پرستاران و ۱۳ درصد پزشکان تمایل به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی ندارند که باید برای این مساله هم یک فکر جدی کنیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای یادآور شد: در کمیسیون به وزیر که مهمان ما بود که گفتیم مسئله اصل پرداخت‌ها و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و خدماتی که به شکل ۸۹ روزه بیمارستان آنها را به خدمت می‌گیرند، باید مشخص شود.

وی با بیان این‌که کادر درمان باید نسبت به جذب و رفع مشکل‌شان اطمینان خاطر داشته باشند، عنوان کرد: امروز آنها هستند که در خط مقدم مبارزه روزانه با کرونا می‌جنگند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید تجهیزات لازم برای کادر درمان در نظر گرفته شود که بسیار مهم است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا وزارت بهداشت قصد ندارد نیروی تازه نفس استخدام کند، بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده قصد دارد چند هزار نفر را در قالب قراردادها به خدمت بگیرد که پیشنهاد ما این است که نیروها می‌توانند از همان نیروهای ۸۹ روزه باشند که در بیمارستان‌ها به کار گرفته شده‌اند.

نماینده دلفان و سلسله درباره سرنوشت تخصیص یک میلیارد دلار به وزرات بهداشت و درمان بیان کرد: یک میلیارد دلار برای مبارزه با بیماری کرونا در نظر گرفته شد که به وزارت بهداشت داده شود اما تاکنون ۳۰ درصد آن پرداخت شده است و این مطالبه جدی ماست که ببینیم ۷۰ درصد این پول کجاست.

لینک کوتاه: asriran.com/0036wM

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا درآمد بیمارستان ها بهداشت و درمان بیماری کرونا وزارت بهداشت کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی صبح چهارشنبه در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت با وی خواستار تأمین اعتبار مورد نیاز برای تسریع در ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی تبریز و تجهیز بیمارستان سرطانی از سوی این وزارتخانه شد.

رحمتی در این دیدار با اشاره به تحولات چشمگیر انجام‌گرفته در عرصه بهداشت و درمان گفت: انقلابی که در حوزه بهداشت و درمان پس از انقلاب اسلامی به وجود آمده است، باید در جامعه به درستی تبیین شود.

وی با تقدیر از فعالان نظام سلامت، خواستار توجه به تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت معوقات کادر بهداشت و درمان شد و افزود: مشکل عمومی در حوزه بهداشت و درمان بحث معوقات نیروهای پرستاری و کادر بهداشت و درمان است که انتظار می‌رود با تأمین منابع مربوطه شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی همچنین خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز برای ادامه ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی شد و اضافه کرد: آذربایجان شرقی در حوزه بهداشت و درمان به مردم شمال غرب کشورمان خدمات ارائه می‌کند و خوشبختانه با ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی مشکلی در زمینه تخت‌های بیمارستانی در شهر تبریز نخواهیم داشت، اما سرعت کار در این پروژه پایین است و باید بتوانیم ضمن سرعت بخشی نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کنیم.

تأمین تجهیزات بیمارستان جامع سرطان دیگر مطالبه استاندار از معاون وزیر بهداشت بود.

وی گفت: پیشرفت فیزیکی ساخت این بیمارستان قابل توجه است و در خصوص تأمین تجهیزات مورد نیاز نیازمند حمایت جدی وزارت بهداشت هستیم.

رحمتی، ساخت بیمارستان در شهر جدید سهند را دیگر مطالبه عمومی دانست و افزود: باتوجه به جمعیت شهر جدید سهند ساخت بیمارستان در این شهر مطالبه عمومی است وزارت بهداشت در این عرصه ورود جدی داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ساخت بیمارستان در شهر مرند را نیز یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه سرانه بستری در شهرستان مرند پایین‌تر از متوسط کشور است، ساخت بیمارستان در این شهر باید به طور جدی پیگیری شود.

کد خبر 6080855

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • اجتماع دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه علیه اسرائبل
  • ۱۱۰ هزارعمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه
  • امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد/ از صاحبخانه‌های بی‌انصاف مالیات دریافت می‌شود
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد