Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:08:22 GMT

ساخت پیانو با بیش از سه هزار و ۵۰۰ قطعه خانه‌سازی

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۳۱۷

ساخت پیانو با بیش از سه هزار و ۵۰۰ قطعه خانه‌سازی

به گزارش روزنامه نشنال، شرکت دانمارکی لگو (LEGO) با استفاده از چند هزار قطعه خانه‌سازی، پیانویی طراحی کرده که پس از سرهم کردن می‌توان از آن برای نواختن قطعات موسیقی استفاده کرد.

این پیانوی مینیاتوری مثل نمونه‌های واقعی موجود در بازار، ۲۵ کلید سیاه و سفید، در، صندلی قابل تنظیم و یک پدال دمپر متحرک دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک پیانوی گرند غالباً بیش از دو متر طول دارد اما نمونه‌ای که با قطعات خانه‌سازی ساخته شده، در حالت بسته تنها ۲۲ و نیم سانتی‌متر طول، ۳۰ و نیم سانتی‌متر عرض و ۱۳ و نیم سانتی‌متر پهنا دارد، بنابراین جای کمتری می‌گیرد و نگهداری از آن در خانه در مقایسه با یک گرند پیانو در ابعاد واقعی خیلی ساده‌تر است.  

همچنین نرم‌افزاری اختصاصی برای این ساز منحصربه‌فرد ارائه شده است که پس از دانلود و نصب آن روی تلفن هوشمند می‌تواند هر آهنگی را از این ساز به صورت خودکار پخش کرده و یا حتی از آن برای نوشتن و ضبط قطعات دلخواه استفاده کرد.

ساخت این گرند پیانوی قابل حمل به عنوان بخشی از پروژه کلکسیون ایده‌های گروه لگو محقق شد. این پروژه به طرفداران این اسباب‌بازی نام‌آشنا این شانس را می‌دهد تا طرح‌های پیشنهادی خود را به امید عملی شدن ارائه کنند.

ایده ساخت این پیانو از سوی یک معلم موسیقی اهل کشور چین به نام دانی چن (Donny Chen) طرح شده بود.

برچسب‌ها اجرای موسیقی آهنگساز حوزه هنری نوآوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجرای موسیقی آهنگساز حوزه هنری نوآوری اجرای موسیقی آهنگساز حوزه هنری نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو



منبع:تی وی پلاس

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درآمد ثانیه‌ای ایلان ماسک: 656 دلار/ زندگی در خانه ای کوچک و ارزان/ فراری از خیریه (فیلم) ایلان ماسک با بچه‌اش به دیدار اردوغان رفت (فیلم) نظر جالب ایلان ماسک در مورد حماس و نسل‌کشی در غزه (فیلم)

دیگر خبرها

  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • ساخت و بازسازی ۴۲۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • ساخت و بازسازی 42۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • (ویدیو) ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو
  • ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو
  • پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز
  • بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • رسانه در اختیار موسیقی پاپ است/کنسرت «هوران» با ۱۴ قطعه به صحنه تالار وحدت می‌رود
  • ساخت قبور جدید در آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • واگذاری ۱۰۱ قطعه زمین به جوانان متأهل در عسلویه