Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@20:25:45 GMT

کارتون/ حق آزادی بیان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۳۸۷

کارتون/ حق آزادی بیان

«حق آزادی اندیشه و بیان» ششمین بند از منشور حقوق شهروندی است که پس از «حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی»،«حق کرامت و برابری انسانی»،«حق آزادی و امنیت شهروندی»،«حق مشارکت در تعیین سرنوشت» و «حق اداره شایسته و حسن تدبیر» آمده است.

به گزارش ایمنا، در بند ششم منشور حقوق شهروندی با عنوان «حق آزادی اندیشه و بیان» چنین آمده است:

ماده ۲۶- هر شهروندی از حق آزادی بیان برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حق باید در چارچوب حدود مقرر در قانون اعمال شود. شهروندان حق دارند نظرات و اطلاعات راجع به موضوعات مختلف را با استفاده از وسایل ارتباطی، آزادانه جستجو، دریافت و منتشر کنند. دولت باید آزادی بیان را به‌طور خاص در عرصه‌های ارتباطات گروهی و اجتماعی و فضای مجازی از جمله روزنامه، مجله، کتاب، سینما، رادیو، تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی و مانند این‌ها طبق قوانین تضمین کند.

کد خبر 437892

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کارتون خطشه آزادی بیان کارتونیست شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حق آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین برخلاف منشور سازمان ملل است

سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد در شرایطی که ملت فلسطین زیر شدیدترین انواع ظلم و تجاوز و نسل کشی قرار دارند ناکامی شورای امنیت سازمان ملل در عمل به مسئولیت هایش در زمینه تصویب عضویت کامل فلسطین در این سازمان مایه تأسف شدید است.

به گزارش رسانه‌های عربی، سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد: استفاده آمریکا از حق وتو علیه عضویت کامل فلسطین، نقض منشور سازمان ملل است که براساس آن، همه کشور‌هایی که تعهدات مذکور در این منشور را بپذیرند از حق عضویت در سازمان ملل برخوردار خواهند بود.

این سازمان تصریح کرد: اقدام اخیر آمریکا در استفاده از حق وتو، به منزله ادامه جلوگیری از دستیابی فلسطینی‌ها به حقوق مشروعشان است و این امر، به طولانی شدن آلام و رنج‌های تاریخی ملت فلسطین که از ۷۵ سال پیش تاکنون بر آنها تحمیل شده است می‌انجامد.

سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد: ملت فلسطین از حق دستیابی به جایگاه سیاسی و حقوقی در سازمان ملل مانند سایر کشور‌های جهان برخوردار است و احقاق این حق، از دهه‌ها پیش تاکنون و با استناد به حقوق سیاسی، قانونی، تاریخی و طبیعی ملت فلسطین در سرزمینشان که قطعنامه‌های سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است ضروری بوده است.

این سازمان با تقدیر از مواضع کشور‌هایی که به پیش نویس قطعنامه ارائه شده درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رأی مثبت دادند خاطرنشان کرد: این کشور‌ها با این اقدام، حمایتشان از حقیقت، عدالت، آزادی و صلح حمایت و با سیاست‌های استعماری و اشغالگری رژیم اسرائیل نشان دادند.

سازمان همکاری اسلامی همچنین با تأکید بر اینکه به رسمیت شناخت کشور مستقل فلسطین به تحقق صلح و ثبات کمک خواهد کرد اعلام کرد: از کشور‌هایی که از به پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رأی منفی یا ممتنع داده اند می‌خواهیم در این زمینه بازنگری کرده و مواضعشان را متناسب با تعهداتشان براساس قوانین بین الملل، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های این سازمان درباره مساله فلسطین، تصحیح نمایند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین برخلاف منشور سازمان ملل است
  • برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون / فیلم
  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • پیروزی 4 بر 1 پاری سن ژرمن مقابل بارسلونا در لیگ قهرمانان / به روایت کارتون
  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • از مشکل تامین دارو تا بررسی موضوع کارت شهروندی
  • بازدید رایگان ابنیه تاریخی سیستان از دریچه منشور ونیز
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی