Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@21:09:06 GMT

مهار آتش سوزی‌ها در جنگل‌های ارسباران

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۴۰۵

با تلاش همه جانبه مردم و نهاد‌های مسوول، ۸۰ درصد آتش سوزی‌ها در جنگل‌های ارسباران خاموش شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ۲۰  درصد باقیمانده از آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران نیز به صورت جزیی و لکه‌ای است.

هم اکنون نیرو‌های محلی و اعضای شورا‌ها و دهیاری‌ها در منطقه حاضر هستند و اشراف کامل به اوضاع دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از صبح امروز هم نیرو‌های آتش‌نشانی برای لکه گیری در منطقه حاضر شده اند.

به گفته فرماندار خداآفرین، منطقه آتش سوزی جنگل‌های ارسباران در خداآفرین قدری گسترده است، اما صعب العبور نیست تاکنون با تلاش نیرو‌های مردمی، سپاه و هلال احمر ۸۰ درصد آتش مهار شده است.

آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های روستای آوارسین و منطقه هوچ سفلی در شهرستان خداآفرین از صبح دیروز آغاز شد.

در همین حال محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اذربایجان شرقی هم از اعلام آمادگی نیرو‌های آتش نشانی و هلال احمر تبریز به منطقه خبر داد و گفت:، اما فرماندار خداآفرین اعلام کرده که نیازی به این امر نیست و نیرو‌های محلی آتش را مهار کرده اند.

تیر ماه امسال هم منطقه قره تیکانلوی شهرستان خداآفرین دچار آتش سوزی شد.

جنگل‌های ارسباران در سال گذشته نیز به مدت ۴ روز در ۳ نقطه متقاوت در شهرستان مرزی خداآفرین به دلیل خطای انسانی دچار آتش سوزی شد.

گفته می‌شود در این حادثه حدود ۳۰۰ هکتار از این جنگل‌ها در آتش سوخت.

جنگل‌های ارسباران با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت از بکرترین مناطق جنگلی ایران به لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری آن شمرده می‌شود، به گونه‌ای که گفته می‌شود ۱۵ تا ۲۰ درصد مجموع گونه‌های گیاهی شناخته شده کشورمان در این لکه جنگلی یافت می‌شود.

جنگل‌های ارسباران که در شمال و شمال شرق تبریز در محدوده شهرستان‌های ورزقان، کلیبر، خداآفرین و جلفا پراکنده شده است، علاوه بر تنوع و غنای ژنتیکی از نظر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی نیز حایز اهمیت فراوان است.

همین ویژگی‌ها سبب شده که پرونده جنگل‌های ارسباران برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شود. برچسب ها: آتش سوزی ، جنگل ، ارسباران ، مهار آتش

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل ارسباران مهار آتش جنگل های ارسباران آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین در شهرک شکوهیه خبر داد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدجواد سجادی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی گسترده کارخانه تولید پارافین در شهرک صنعتی شکوهیه قم گفت: این آتش‌سوزی 30 دقیقه بامداد امروز به مرکز آتش‌نشانی شکوهیه و بلافاصله به آتش‌نشانی شهرداری قم اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله 5 دستگاه خودرو اطفاء حریق از شهرک صنعتی شکوهیه و یک دستگاه خودرو اطفا حریق از شهرک صنعتی محمودآباد به محل اعزام شدند، افزود: با توجه به وسعت آتش، 6 دستگاه خودرو اطفای حریق نیز از آتش‌نشانی شهر قم به محل حریق اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم بیان کرد: با تلاش مشترک نیروهای آتش‌نشانی قم، شکوهیه و محمودآباد، آتش‌سوزی بعد از ساعت‌ها تلاش مهار شد و آتش‌نشانان مشغول عملیات لکه‌گیری و جداسازی شدند.

به گفته وی، در این عملیات با توجه به حجم بالای مواد سوختنی و خطر آتش‌سوزی کارخانه‌های مجاور آتش‌نشانان با پوشش دهی کامل حریق مانع از رسیدن آتش به کارخانه‌های مجاور شدند.

سجادی با تأکید بر اینکه این آتش‌سوزی خسارت جانی در پی نداشت، تصریح کرد: علت آتش‌سوزی توسط تیم علت‌یابی حریق در حال بررسی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • مهار آتش در خودروی سواری
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • مهار آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محدوده بازار
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم
  • علت آتش سوزی در بازار بندرعباس اعلام شد | تلاش برای مهار آتش در یک منزل مسکونی ادامه دارد | ویدئو
  • مهار آتش سوزی یک باب مغازه در بندرعباس
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان