Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@19:25:03 GMT

امکان بهبود ۲۰ پله ای رتبه کسب و کار ایران با شروع فعالیت پنجره واحد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۴۲۶

امکان بهبود ۲۰ پله ای رتبه کسب و کار ایران با شروع فعالیت پنجره واحد

‍‍‍‍‍‍

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: با شروع فعالیت پنجره واحد کسب و کار، ایران در سهولت کسب و کار با ۲۰ رتبه ارتقا در نظر بانک جهانی به رتبه ۱۰۷ خواهد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: بر اساس اعلام بانک جهانی 72 و نیم روز زمان برای شروع فرایند کسب و کار و ثبت شرکت لازم است که امروز با شروع پنجره واحد کسب و کار که بعد از تهران در اصفهان، شیراز و تبریز نیز راه اندازی شد این مدت به کمتر از سه روز کاهش داشته که اکنون برای ثبت شرکت کمتر از سه روز تمامی اقدامات قابل انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علی فیروزی افزود: در صورت پذیرفته شدن  پنجره واحد کسب و کار در بانک جهانی، کل شاخص ایران در سهولت کسب و کار و در نظر بانک جهانی با ارتقای 20 رتبه به 107 خواهد رسید.

وی افزود: صدور 400 بخشنامه در یکسال نشان دهنده این است که در روز حداقل دو بخشنامه صادر شده است.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: در وزارت اقتصاد دو سال است که 64 اقدام بر اساس پیش فرض‌های بانک جهانی انتخاب شده است که 4 اقدام مشخص می‌تواند 50 رتبه ارتقا برای کشور داشته باشد که یکی از این اقدامات، پنجره واحد است که 20 واحد ارتقا داشته است.

وی افزود: اقدام سوم لایحه حمایت از سهام داران خرد است که دی ماه از سوی دولت به بانک جهانی ارسال شد که این لایحه نیز می‌تواند 20 رتبه ارتقا برای کشور داشته باشد.

 فیروزی گفت: برای جهش تولید نباید سخت گیری به گونه‌ای باشد که تولید کننده سرمایه خود را در تولید قرار ندهد.

نایب رئیس اتاق ایران هم گفت: راه اندازی پنجره واحد برای ثبت شرکت‌ها قرار است تا پایان سال همه استان‌ها را دربرگیرد و بقیه اشکال حقوقی نیز فعالیت ثبت را در همین پنجره واحد خواهند داشت.

حسین سلاح‌ورزی افزود: جهش تولید به معنی افزایش توان تولید است که نیاز به مجموعه‌ای الزامات در بستری مناسب دارد و برای افزایش تولید باید هم در بخش تقاضا هم در بخش عرضه شاهد افزایش تولید باشیم و برای تحقق جهش تولید تسهیل مقررات و هماهنگ کردن شرایط مناسب بیشتر از تامین مالی می‌تواند موثر باشد.

وی گفت: اگر توقع جهش تولید داریم باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که کسب و کار‌ها بدون مشکل فعالیت داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در ارتباط تصویری با برنامه گفت: یکی از جدی‌ترین برنامه‌ها برای کسب و کار، قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار سال 90 بود که البته قانون خوب، اما گام ابتدایی بود و اکنون باید جدی‌تر فضا برای کسب و کار آماده شود.

 مهدی طغیانی افزود: طرح اصلاح قانون بهبود کسب و کار در صدور مجوز‌ها در مجلس اعلام وصول شده است که می‌تواند گامی بلند در فضایی که لازم است کسب و کار‌ها رشد کنند، باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نخستین گام در جلسه مشترک با اتاق بازرگانی گزارش نظارتی است که باید برای مجلس ارسال شود تا با فراخوان کردن ذینفعان و بررسی مشکلات به اجرای قانون کمک کنیم.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77,78/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ کاهش ۲۴۰۰ تومانی قیمت دلار/ سکه هم نزولی شد ۲ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۱۹|کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد ۳ جزئیات پرداخت وام با وثیقه سهام عدالت/ نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳ ساله ۴ امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت برای همه/ کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند باید تغییر وضعیت دهند ۵ یارانه نقدی مرداد دوشنبه واریز می‌شود/ کسر قسط دوم وام یک‌میلیون تومانی ۶ آغاز تست انسانی واکسن کرونا در ایران تا ۲ هفته آینده ۷ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۱۸| پیش بینی رگبار ۳ روزه باران در برخی استان‌ها ۸ تصمیمی برای تغییر روش مالکیت سهام عدالت گرفته نشده است مهمترین اخبار اقتصادی برون رفت از چالش‌های ارزی اقتصاد ایران با راه اندازی بورس ارز همه‌گیری کرونا و اقتصاد جهان|رشد ۲ برابری حجم پول در اقتصاد امریکا همزمان با شیوع کرونا ایراد مجلس به لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۰ مهمترین اخبار تسنیم سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با تسنیم: به جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: تأمین کالاهای اساسی مردم در اولویت مجلس قرار گرفت ادامه نقض قطعنامه ۱۷۰۱/ تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی و دریایی لبنان امام کاظم (ع) با چه راهکارهایی پرچم اباعبدالله را برپا نگه داشت؟ اختصاصی|ساخت چند‌ برنامه فاخر در سالگرد شهادت شهید سلیمانی/‌ منظومه "حاج قاسم"‌ چاپ می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پنجره واحد بانک جهانی جهش تولید کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند

سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: سال‌های زیادی است که بحث حضور دانش‌بنیان‌ها در اقتصاد مطرح شده و برای حمایت دانش‌بنیان‌ها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است، اما طبیعی است که رشد دانش‌بنیان‌ها در کشور نیازمند برنامه‌های جدید است.

بهبود تولیدات صنعتی و ارایه خدمات بهتر در تمامی بخش‌های اقتصادی با استفاده از دانش‌بنیان‌ها

وی افزود: با استفاده از دانش و تکنولوژی که دانش‌بنیان‌ها در اختیار اقتصاد قرار می‌دهند می‌توان بهبود تولیدات صنعتی و ارایه خدمات بهتر در تمامی بخش‌های اقتصادی از جمله تجارت و بازرگانی را شاهد بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دانش‌بنیان‌ها زمینه‌ساز بهبود بهره‌وری در تولید خواهند بود و طبیعی است که با استفاده از آنها می‌توان شاهد استفاده بهینه از منابع و عوامل تولید بود.

سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌ها هزینه نیست

موسوی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌ها هزینه نیست بلکه فایده‌ای است که هم اقتصاد و هم تمامی زیر بخش‌های آن از آن منتفع خواهند شد و سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی در آن یک الزام و ضرورت است به ویژه آنکه کشور در برخی از منابع از جمله آب با محدودیت مواجه است و در برخی استان‌ها وضعیت بحرانی وجود دارد.

مدیریت منابع آبی با استفاده از دانش‌بنیان‌ها

وی گفت: بحران آب در یک دهه آینده تشدید خواهد شد و باید از امروز به فکر مدیریت منابع آبی در کشور باشیم و طبیعی است که استفاده از دانش‌بنیان‌ها در تمامی بخش‌ها از جمله کشاورزی به عنوان یک بخش آب‌بر اهمیت دوچندان دارد.

موسوی تاکید کرد:‌ باید مکانیسمی در نظر گرفته شود که تمامی وزاتخانه‌های مرتبط با بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعت و تجارت، جذب دانش‌بنیان‌ها را در دستور کار جدی خود داشته باشند و محصولات یا دانشی را که تولید می‌کنند خریداری کرده و به منظور بهره‌وری منابع مورد استفاده قرار دهند.

وی تاکید کرد: همچنین در تولید کشاورزی باید بحث آمایش سرزمینی را در نظر گرفت و هر محصولی را در هر جای کشور کاشت نکرد. توجه به این مهم موجب می‌شود تا دانش‌بنیان‌ها در مناطق کم‌آب سیستم‌های نوآور و بهره‌ور را برای تولیدات مناسب هر منطقه ارایه دهند.

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی بیان کرد: نخبگان و صاحبان ایده و خلاقیت توانسته‌اند در مورد برخی از بحران‌هایی که صنایع با آن مواجه هستند راهکار ارایه دهند و بهبود فرآیند تولید را که نقش مهمی در تامین نیاز‌های بازار داخلی و صادرات به عهده دارد را سبب‌ساز شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • چیزی فراتر از یک جنگ در جاده‌های ایران در حال وقوع است/ برای کاهش تورم این اقدام لازم است
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟
  • از سرگیری فعالیت یک واحد تولید کاغذ در فیروزکوه