Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@04:55:37 GMT

تعرفه خدمات مهندسی سال ۹۹ نهایی و ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۴۷۷

تعرفه خدمات مهندسی سال ۹۹ نهایی و ابلاغ شد

به گزارش پارسینه به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، مهندس محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با پیشنهاد مهندس خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مبنی بر جدول هزینه ساخت و ساز هر متر مربع بنا برای گروه‌های چهارگانه ساختمانی موافقت کرد.

در پی موافقت وزیر راه و شهرسازی با پیشنهاد مهندس خرم، دکتر محمود محمودزاده معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در بخشنامه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی کلیه استان ها، جدول هزینه ساخت و ساز هر متر مربع بنا برای گروه‌های چهارگانه ساختمانی را برای اجرا ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابلاغیه جدید معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، آمده است: «احتراما نظر به موافقت مقام عالی وزارت با جدول پیشنهادی هزینه ساخت و ساز هر متر مربع برای گروه‌های ساختمانی چهارگانه (اعلامی طی نامه شماره ۳۴۶۵۲ /س ن. مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۰ سازمان نظام مهندسی ساختمان - تصویر پیوست)، ضمن ابلاغ جدول یاد شده، شایسته است با قید فوریت، اقدامات بعدی در اجرای مفاد ماده ۱۷ پیوست مبحث دوم مقررات ملی ساختمان (نظامات اداری) معمول و نهایتا تعرفه خدمات مهندسی استان در سال ۱۳۹۹ تعیین و نسبت به طی سایر تشریفات قانونی با موضوعاتمان لازم معمول گردد.»

در بخش دیگری از این ابلاغیه تصریح شده است: «از آنجا که مبانی قیمت گذاری برای هفت رشته موضوع قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان توسط نظام مهندسی ساختمان در حال بررسی و اقدام می‌باشد، لذا تا زمان دریافت مبانی قیمت گذاری و سیر ترتیبات قانونی آن، ضرورت دارد هیات‌های استانی فوق الذکر، نسبت به تعدیل تعرفه‌های خدمات مهندسی رشته‌های ترافیک، نقشه برداری و شهرسازی نیز با لحاظ شرایط استان و مقتضیات مرتبط با موضوع، وفق ضوابط جاری اقدام نمایند.»

تعرفه‌های خدمات مهندسی رشته‌های ترافیک، نقشه برداری و شهرسازی برای نخستین بار توسط وزارت راه و شهرسازی تعیین و برای اجرا ابلاغ شده است.

پیش از این، مهندس احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در نامه‌ای به دکتر محمود محمودزاده معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، جدول هزینه‌های ساخت هر متر مربع واحد مسکونی به تفکیک تراکم و تعداد طبقات برای سال ۱۳۹۹ را براساس بخشنامه سازمان برنامه و بودجه، تنظیم و این معاونت ارسال کرده بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نظام مهندسی وزارت راه و شهرسازی مسکن خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی خدمات مهندسی متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: دکتر سعید کریمی تصریح کرد: سازمان برنامه بودجه به منظور تصویب تعرفه‌های پزشکی، نرخ افزایش تعرفه‌ها را به هیئت وزیران ارسال می‌کند.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ظاهرا پیشنهاد افزایش ۴۶ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی کاهش داشته است. پس از اینکه افزایش ۴۶ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی کاهش یافت؛ مقام عالی وزارت و روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی با رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای برگزار کردند.
دکتر کریمی تصریح کرد: افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی را مطرح کرده‌اند. افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی نه تنها مورد تایید روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نیست بلکه مورد تایید شورای عالی بیمه نیز محسوب نمی‌شود.
وی خاطر نشان کرد: افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ تعرفه‌های پزشکی منجر به بروز معضلات جدی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شود؛ چرا که میزان هزینه‌های تمام شده مراکز درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار بیشتر از افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی است.
معاون درمان تاکید کرد: قرار شده افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی مورد بازنگری قرار گیرد و امیدوارم معاونت درمان وزارت بهداشت برای جامعه سلامت کشور در خصوص افزایش تعرفه‌های پزشکی خبر‌های خوبی داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ابلاغ دستورالعمل ارتباطی و اطلاع رسانی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۳
  • تعرفه‌های پزشکی به جلسه دولت نرسید/ بدعهدی سازمان برنامه و بودجه
  • قول رئیس مجلس برای پیگیری مشکلات رزیدنت‌ ها | با وجود تاکید رئیس جمهور، تعرفه‌ ها را ابلاغ نکردند | متخصص تربیت کنیم اما سرمایه ها را از هم دست ندهیم
  • آیین‌نامه‌های دانشگاه حکمت‌بنیان سال آینده نهایی و ابلاغ می‌شود
  • افزایش اولیه تعرفه خدمات مهندسی در سال آینده
  • ۶۴۵ هکتار زمین به محدوده شهر اردبیل افزوده شد
  • نرخ دیه سال ۱۴۰۳ اعلام شد +جدول مقایسه‌ای
  • نرخ دیه سال ۱۴۰۳ اعلام شد +جدول
  • اعلام آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳
  • ۲۶ هزار مهندس دارای پروانه در استان مشغول فعالیت هستند