Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  از رسیدگی به تخلفات ۱۰۳ راننده و ۳۰ شرکت حمل و نقل بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای این استان از ابتدای امسال در جلسات کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ استانی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تیمور باقری، اظهار داشت: در این مدت ۷ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان و تعداد ۷ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل عمومی جاده‌ای در استان برگزار شده است.

او عمده تخلفات رانندگان سیستان و بلوچستان را در این مدت کسر تجهیزات ایمنی و عدم رعایت بخشنامه‌های صادره از سوی سازمان ذکر کرد و افزود: با توجه به اختیارات تفویض شده به کمیسیون استانی، برای رانندگانی که تخلف آن‌ها احراز گردید آراء متفاوتی از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند به مدت یک ماه، در نظر گرفته شده است.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان صدور اسناد حمل برای ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی کامل و یا دارای اضافه بار، عدم رعایت بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه را از عمده‌ترین تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر جاده‌ای استان در این مدت عنوان کرد و ادامه داد: برای متخلفان این حوزه احکامی نظیر تذکر و جریمه صادر شده است.

 باقری بیان کرد: بر اساس بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از اواخر سال گذشته علاوه بر شرکت‌ها و رانندگان متخلف در بخش حمل و نقل جاده ای، به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در قالب کمیسیون ماده ۱۴ رسیدگی می‌شود.

او خاطر نشان کرد: ایجاد آرامش و اطمینان خاطر برای کاربران جاده‌ها به ویژه استفاده کنندگان از وسایل حمل و نقل عمومی جاده ای، کاهش تخلفات مربوطه از طریق افزایش نظارت و رسیدگی به آنها، از دغدغه‌های مهم و اساسی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تخلفات رانندگان جاده ای تخلفات ناوگان حمل ونقل راهداری و حمل و نقل جاده ای حمل و نقل عمومی جاده ای سیستان و بلوچستان رسیدگی به تخلفات کمیسیون ماده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۱۳۷ پرونده قصور پزشکی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مهرداد ستاره افزود: بیشترین پرونده‌ها مربوط به دندانپزشکی، دندانساز تجربی، سایر گروه‌های پزشکی مانند زیبایی و آرایشی، پرستاری، جراحی عمومی، جراحی زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی و جراحی ارتوپدی است.

وی ادامه داد: این استان از نظر فراوانی تعداد پرونده‌های قصور پزشکی کمیسیون پزشکی نوبت اول در رتبه دوم کشور و در تعداد پرونده‌های کمیسیون پزشکی نوبت دوم در رتبه سوم قرار دارد.

مهرداد ستاره اظهار کرد: برای ۶۳ درصد از پرونده‌های مربوط به کمیسیون‌های قصور پزشکی نوبت اول رای محکومیت و برای ۳۷ درصد رای تبرئه صادر شده است و در پرونده‌های قصور پزشکی کمیسیون‌های نوبت دوم، ۵۶ درصد محکوم و ۴۴ درصد تبرئه شده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پرونده‌های قصور پزشکی استان‌های زنجان، اردبیل و آذربایجان غربی نیز در کمیسیون پزشکی این اداره کل رسیدگی می‌شود گفت: این استان قطب کمیسیون‌های پزشکی شمالغرب کشور است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان از نظر تعداد مراجعان نزاع و دعوا به پزشکی قانونی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رده دوم کشور قرار دارد.

ستاره با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا اول اسفند، ۳۶ هزار و ۸۱ نفر به علت نزاع و دعوا به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند افزود: از این تعداد ۲۵ هزار و ۵۱۸ نفر مرد و ۱۰ هزار و ۵۶۳ نفر زن هستند.

وی اظهار کرد: تعداد مراجعان نزاع به پزشکی قانونی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۵ هزار و ۹۸۹ مورد بود تغییر محسوسی نداشته و سه دهم درصد افزایش یافته است.


دیگر خبرها

  • کمک پتروشیمی آریاساسول به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • محرومیت سه ماهه از رانندگی برای هفت هزار راننده تهرانی
  • محرومیت سه ماهه ۷ هزار راننده تهرانی از رانندگی
  • ۷ هزار راننده تهرانی به مدت سه ماه از رانندگی محروم شدند
  • نقره‌داغ شدن ۴۵۱ راننده پرخطر با ابطال گواهینامه
  • پویش چشم به راهیم در سیستان و بلوچستان با هدف ایمنی سفر آغاز شد
  • اجرای طرح سراسری پویش چشم به راهیم در سیستان و بلوچستان
  • گشت مشترک تعزیرات حکومتی لرستان از نمایشگاه موادغذایی
  • گشت مشترک تعزیرات حکومتی لرستان از نمایشگاه مواد غذایی
  • رسیدگی به ۱۳۷ پرونده قصور پزشکی در آذربایجان شرقی