Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جزئیات و ایرادات لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، بررسی و قرار شد فردا بیشتر درباره آن بحث و بررسی انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی طغیانی در تشریح نشست دیروز عصر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کلیات این لایحه پیش از این تصویب شده بود و روز گذشته جزئیات آن بررسی شد، افزود: دولت در این لایحه موضوع شرکت‌های خصوصی و دولتی یا شرکت‌های تحت کنترل دولت و نهادهای تحت حمایت بنیادها را از یکدیگر جدا نکرده و تنها به دستگا‌های اجرایی موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه که در آن شرکت‌های دولتی، عمومی و هم بنیادها هستند، اشاره کرده است.

طغیانی اظهار کرد: براساس این لایحه در بحث بنیادها وقتی این قانون اجرا شود، امکان دارد بخشی از مالکیت آنها کاهش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: همچنین در بحث بنگاه‌های خصوصی یک الزامی قید شده که شاید ما نتوانیم این الزام را انجام دهیم. در مورد مشوق‌های مالیاتی هم امکان دارد، کافی نبوده یا از جهت قانونی زیرساخت آن وجود نداشته باشد.

به گزارش خانه ملت، وی گفت: قرار شد روز دوشنبه جزئیات این لایحه در کمیته کمیسیون اقتصادی بیشتر مورد بررسی قرار گرفته و روز سه شنبه هم در کمیسیون به جمع بندی نهایی خواهیم رسید.

 

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید صحت انتخابات در ۵۲ حوزه انتخابیه | وضعیت معیشتی مردم در مشارکت موثر است

آفتاب‌‌نیوز :

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان صبح شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ در نشستی خبری به ارائه گزارشی از روند بررسی صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه پرداخت و گفت:

در این مدت تا ۱۷ اسفند طبق روال قانونی باید گزارشات و شکایات داوطلبان و مردم را مورد بررسی قرار می‌دادیم تا در بررسی صحت انتخابات این گزارشات را لحاظ کنیم.

وی اعلام کرد: تاکنون صحت انتخابات در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان اردبیل، ایلام، خراسان جنوبی، زنجان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، قزوین، قم، لرستان و مرکزی توسط شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین عنوان کرد: سایر حوزه‌های انتخابیه به مرور و پس از جمع بندی اعلام می‌شود.

طحان نظیف در ادامه به ارائه گزارشی از طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان پرداخت و گفت: در این مدت ۹ طرح و لایحه را مورد بررسی قرار دادیم؛ در این مدت لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی پس از رفت و برگشت با مجلس خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و به تایید شورای نگهبان رسید. طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس، اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی، لایحه ارجاع اختلاف بانک مرکزی ایران و دولت بحرین و لایحه الحاق یک بند به تبصره ۵ قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز به تأیید شورای نگهبان رسید.

وی ادامه داد: در این مدت ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه برطرف شد، اما هیأت عالی نظارت طی نامه‌ای اعلام کرد که همچنان ایراداتی را نسبت به این مصوبه وارد می‌داند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ و همچنین لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: در این زمینه رفت و برگشت‌هایی میان مجلس و شورای نگهبان صورت گرفته است، اما همچنان در دست بررسی است. طرح شفافیت قوای سه‌گانه نیز شرایط به همین صورت است و این لایحه در رفت و برگشت میان مجلس و شورای نگهبان است.

در ادامه این نشست طحان نظیف در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر تنوع کاندیدا‌ها در میزان مشارکت در انتخابات گفت: در همه ادوار انتخابات تنوع کاندیدا‌ها و نامزد‌ها را داشته‌ایم؛ طبیعتاً حضور و تنوع سلایق مختلف مهم است. عوامل مختلفی در مشارکت موثر هستند و وزن این عوامل هم موثر است، ولی تنوع داوطلبان هم به اندازه خود مهم و اثر بخش است.

ان‌شاءالله منتخبان مجلس بصورت جهادی مشکلات مردم را برطرف کنند

وی در پاسخ به پرسشی درباره توصیه‌های رهبری به منتخبان مجلس درباره کنار گذاشتن اختلافات و تلخ نکردن کام مردم اظهار کرد: همانطور که رهبری فرمودند حضور مردم یک جهاد بود و این موضوع باید مورد نظر همه به ویژه منتخبان باشد. منتخبان باید به وعده‌ها و قول‌هایی که دادند عمل کنند و خود را نماینده همه مردم بدانند. همانطور که مردم بصورت جهادی در انتخابات حضور یافتند ان‌شاءالله منتخبان هم بصورت جهادی مشکلات مردم را برطرف کنند.

انتخابات مانند گذشته با کمال سلامت برگزار شد

عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره پاسخگو بودن قانون جدید انتخابات عنوان کرد: نظام انتخاباتی ما همچنان به اصلاحات نیاز دارد و رسانه‌ها نقش موثری برای نزدیک کردن این نظام به یک نظام انتخاباتی مطلوب دارند.

طحان نظیف در پاسخ به پرسشی درباره گزارشات تخلفات انتخاباتی و احتمال باطل اعلام شدن انتخابات در برخی حوزه‌های انتخابیه تاکید کرد: انتخابات مانند گذشته با کمال سلامت برگزار شد و با مشکل خاصی مواجه نبودیم البته گزارشاتی را دریافت کردیم که در حال بررسی آن‌ها هستیم؛ برای برخی از حوزه‌های انتخاباتی تیم‌های میدانی جهت رسیدگی اعزام شد و همچنین در حوزه‌هایی که اختلاف فرد منتخب با نفر بعدی بسیار نزدیک بود، تیم‌هایی اعزام شدند و این اختیار را داشتند تا آرا را بازشماری کنند. ان‌شاءالله به مرور نتایج این بررسی‌ها اعلام می‌شود.

وی درباره طرح ادعا‌هایی از سوی برخی از جمله تعدادی از نمایندگان مجلس درباره وقوع تخلفات انتخاباتی گفت: فرآیند انتخابات فرآیندی است که در آن برد و باخت وجود دارد و طبیعتاً مباحثی در این زمینه مطرح می‌شود؛ بر اساس فرایند قانونی، مجری انتخابات وزارت کشور است و بررسی صحت انتخابات بر عهده شورای نگهبان است. اقدامات لازم برای بررسی صحت انتخابات در حال انجام است. بر اساس اصلاحیه قانون ۵ مدرک جهت رای دادن به رسمیت شناخته شده است که در کنار شناسنامه مدارکی از جمله کارت ملی، کارت نظام وظیفه، گواهینامه و گذرنامه مورد تایید است که این مدارک باید در شعب اخذ رای با فرد رای دهنده تطبیق داده شود. اگر در این زمینه تخلفی وجود داشته باشد بررسی می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت گفت: نسبت به طرح شفافیت مهمترین ایراد شورای نگهبان این است که در این طرح استثنائاتی ذکر شده بود که ما ساز و کاری که برای تشخیص این استثنائات پیش‌بینی شده بود را مورد ایراد قرار دادیم.

طحان نظیف در پاسخ به اینکه اینکه آیا نماینده‌ای که ادعایی کرده است در یکی از حوزه‌های انتخابیه بدون اطلاع افراد از کد ملی آن‌ها برای رای دادن استفاده شده است، سند و مدرکی درباره ادعای خود به شورای نگهبان ارائه کرده است؟ تاکید کرد: خیر. چیزی برای ما ارسال نشده است. صرف یک عکس یا فیلم که معلوم نیست کی و کجا است، نمی‌توان انتخابات را در حوزه‌ها زیر سوال برد.

تا پایان سال فرآیند ابلاغ بخش اول بودجه انجام می‌شود

وی در پاسخ به پرسشی درباره تکلیف لایحه بودجه با وجود ایرادات شورای نگهبان و مجمع گفت: بخشی از ایرادات شورا و هیأت عالی نظارت رفع شد و بخشی نیز با اصرار مجلس به مجمع ارجاع شد که جلسات مجمع نیز برگزار شده است و احساس می‌کنم که طی روز‌های باقی مانده تا پایان سال فرآیند ابلاغ بخش اول بودجه طی شود. درباره جداول نیز دولت باید نهایتاً تا پایان اردیبهشت جداول را به مجلس ارائه دهد و در این مدت نیز بر اساس جداول سال ۱۴۰۲ عمل می‌کند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره ادعای یکی از روزنامه‌ها مبنی بر اینکه می‌توانستند میزان مشارکت را بیشتر اعلام کنند، اما این کار را نکردند، گفت: اینگونه نیست. چراکه از ابتدای انقلاب تاکنون تقریبا میانگین هرساله سه انتخابات داشتیم که همه این‌ها در صحت کامل برگزار شدند. باید بگویم که انتخابات همواره در نهایت صحت و اتقان برگزار شده و نتایج آن نیز در گذشته و امروز بصورت دقیق اعلام شده و در آینده نیز ان‌شاءالله اینگونه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بررسی علل افزایش ۱۲ برابری قیمت مسکن در ترکیه
  • امیرآبادی در گفت و گو با جماران: بررسی لایحه مدیریت تعارض منافع در اولویت باشد/ اکنون لایحه در دستور صحن مجلس است
  • لایحه حمایت از کولبر‌ها تایید شد
  • صحت انتخابات در ۵۲ حوزه انتخابیه تایید شده است
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای کاندیداهای مجلس درباره وقوع تخلفات انتخاباتی
  • اطلاعیه روابط عمومی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه عفاف و حجاب
  • دستورالعمل نحوه واگذاری سرمایه گذاری غیربانکی موسسات اعتباری
  • منتخب مردم اراک: مجلس دوازدهم باید به سمت لایحه‌محور پیش برود
  • تایید صحت انتخابات در ۵۲ حوزه انتخابیه | وضعیت معیشتی مردم در مشارکت موثر است
  • پس لرزه انتقادات علم الهدی از مجلس بر سر لایحه عفاف و حجاب /مجلس: اطلاعات را از منابع معتبر بگیرید که دچار خطا نشوید/لایحه دستکاری نشده است