Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-19@07:31:23 GMT

قدرت در حال انتقال به مردم است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۵۰۹

قدرت در حال انتقال به مردم است

دبیر انجمن اقتصاددانان ایران گفت: قدرت در حال شیفت به مردم در بازار سرمایه است یا خواسته و یا ناخواسته!

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان مولوی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود اظهار کرد: "باز هم تحقیر سرمایه گذار خرد! کانون‌های قدرت هم از آن کلمات زیاد مورد استفاده است که کاش روشن شود! مثلاً در جهان گروه الیت یک کانون قدرت و ثروت است! در تمام جهان کانون‌های قدرت و تجمیع ثروت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقاً قدرت در حال شیفت به مردم در بازار سرمایه است یا خواسته و یا ناخواسته"

کد خبر 438013

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قدرت بازار سرمایه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت‌ها با اجرای طرح کالابرگ؟!

با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی ضمن تامین نیاز‌های عمومی اقشار کم درآمد و افزایش قدرت معیشت خانوارها، بستر توزیع عادلانه یارانه‌ها و ثبات نسبی قیمت‌ها به وجود آمد.

به گزارش ایسنا، دولت سیزدهم همزمان با آغاز فعالیت خود در جهت کاهش شکاف طبقاتی و افزایش قدرت خرید دهک‌های کم درآمد جامعه اقداماتی را در دستور کار خود قرار داد که یکی از این اقدامات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی بود.

این طرح با هدف بهبود وضع معیشت و قدرت خرید خانوار و حفظ ثبات قیمت‌ها صورت گرفت و ۱۱ قلم کالای اساسی از جمله شیر و پنیر، ماست، گوشت منجمد، مرغ، تخم مرغ، برنج، ماکارونی، قند و شکر و حبوبات در این طرح گنجانده شدند تا افراد با استفاده از اعتبار کالابرگ خود این اقلام را خریداری کنند.

دولت سیزدهم به منظور تثبیت قیمت‌ها و جبران افزایش قیمت‌ها و حفظ قدرت خرید اقشار متوسط و کم درآمد سبد کالا را به نرخ سال قبل به مردم ارائه کرد تا ضمن ریشه‌کن کردن مشکل سوء تغذیه خانوار‌ها و حفظ سلامت افراد، بستر توزیع عادلانه یارانه‌ها و حذف فاصله طبقاتی را فراهم کرده باشد.

در همین راستا ناصر چمنی - یک فعال حوزه کار در گفتگو با ایسنا، درباره طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: این طرح در شرایط اقتصادی حاضر یک گام مثبت و اثرگذار به شمار می‌رود که موفقیت دولت را در اجرای طرح دوچندان می‌کند لذا چنانچه در اجرای طرح ساز و کار‌های لازم دیده شود و برخی موانع زیرساختی برطرف شود قطعا در بهبود معیشت اقشار مختلف جامعه اثرگذار است.

وی پرداخت کالابرگ الکترونیکی به کارگران را مورد تاکید قرار داد و گفت: این ایده خوبی است که بتوانیم نیاز‌های عمومی خانوار‌های کارگری و اقشار کم‌درآمد را در قالب کالابرگ برطرف کنیم تا اقلام اساسی و مایحتاج خود را به نرخ سال قبل تهیه کنند.

به گفته این فعال حوزه کار با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک جلوی تورم به ویژه تورم کالا‌های اساسی گرفته و به معیشت خانوار‌ها کمک می‌شود.

به دنبال حذف ارز ترجیحی در بخشی از کالا‌های موجود تورم ایجاد شد، در این شرایط قدرت خرید بخشی از جامعه تنزل یافت و بخشی از تولیدکنندگان نیز دچار زیان شدند، اما دولت با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در این شرایط ضمن رفع نیاز عمومی مردم کمک کرد تا قیمت کالا‌ها تا زمان رسیدن به دست مردم متعادل‌تر شود و فروشندگان نیز در عرضه کالا، فروش بهتری داشته باشند.

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اگر چه مرحله به مرحله پیش رفت و در ابتدا دهک‌های ۱ تا ۳ و به تدریج ۴ تا ۷ را شامل شد، اما مردم با استفاده از خرید اعتباری و یارانه کالابرگ توانستند بخشی از مایحتاج و اقلام اساسی مورد نیاز خود را خریداری و ویتامین‌ها و کالری‌های مورد نیاز بدن را تامین کنند.

کارشناسان بر این باورند که اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اقدام مثبت و اثرگذاری در بحث مدیریت تغذیه، تامین نیاز‌های اساسی مردم و حفظ ثبات قیمت‌ها به شمار می‌رود و با توجه به افزایش اقبال عمومی، چشم انداز روشنی از اجرای طرح در آینده پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • حضور ناخواسته سمندر لرستانی بر سفره هفت سین
  • انتخابات ۱۱ اسفندماه پاسخ هوشمندانه‌ای به بدخواهان نظام بود
  • ◄ تریلی های چینی ارزان در ایران؛ 6 مدل از 3 میلیارد به بالا (تصاویر)
  • جایگاه کانون های فرهنگی را در مساجد تقویت کنیم
  • توجه به خواسته‌های مردم مد نظر باشد
  • خدمت با صداقت و کریمانه خواسته مردم از مدیران است
  • راهنمای جامع خرید کابلHDMI
  • حرم مطهر رضوی کانون هم افزایی و نماد اتحاد ملت ایران است
  • ثبات قیمت‌ها با اجرای طرح کالابرگ؟!
  • تدوین فرصت‌های ‌سرمایه‌گذاری‌ و برنامه تحولی شیلات خوزستان/ افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی