Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@04:33:34 GMT

پیش بینی رشد ۶۴ هزار تنی تولید محصولات دامی در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۵۱۱

پیش بینی رشد ۶۴ هزار تنی تولید محصولات دامی در قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته میزان تولید محصولات دامی شامل گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ، شیر و عسل در استان ۷۳۵ هزار تن بود که امسال پیش بینی می شود این رقم به ۸۰۰ هزار تن افزایش یابد.

علی شاپورزاده افزود: سال گذشته میزان تولید شیر در استان قزوین ۵۷۲ هزار تن بود که پیش بینی می شود این رقم در سال جهش تولید به ۶۱۴ هزار تن افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول گفت: میزان تولید تخم مرغ در استان قزوین نیز پارسال ۷۴ هزار و ۸۰۰ تن بود که پیش بینی می شود این رقم امسال به بیش از ۸۴ هزار تن افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۸۰ تن گوشت قرمز در استان قزوین تولید شد،افزود: براساس پیش بینی ها سال جاری این میزان به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن افزایش پیدا می کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین با اشاره به تولید ۶۲ هزار و ۳۶۰ تن گوشت سفید (مرغ) در استان طی سال گذشته،اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۷۲ هزار تن گوشت سفید در مرغداری های گوشتی استان به تولید برسد.

 این مسوول با بیان اینکه قزوین جزو قطب های تولید شیر و تخم مرغ در کشور به شمار می رود،یادآور شد: استان قزوین در تولید شیر رتبه پنجم و در تولید تخم مرغ نیز رتبه ششم کشور را در اختیار دارد.

وی همچنین با بیان اینکه قزوین علاوه بر شیر و تخم مرغ، بخشی از نیازهای دیگر استان های کشور به گوشت را نیز تامین می کند، گفت: تقریبا نیمی از تولید گوشت سفید و قرمز در دامداری ها و مرغداری های استان مازاد مصرف استان است و در دیگر استان ها عرضه می شود.

سالانه بیش از ۷۰۰ هزار تن محصولات دامی در استان قزوین به تولید می رسد که ۴۰۰ هزار تن آن به دیگر استان ها عرضه می شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید دام و طيور استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید دام و طيور استان قزوین وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید دام و طيور استان قزوین پیش بینی می شود استان قزوین تن افزایش گوشت سفید سال گذشته هزار تن تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مشکلی برای تأمین کالا‌های اساسی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،استاندار کردستان گفت: روزانه در استان ۱۸۰ تن گوشت مرغ تولید می‌شود که ۵۰ درصد آن مصرف داخلی و ۵۰ درصد هم به استان‌های دیگر صادر می‌شود.
زارعی کوشا همچنین افزود: قیمت گوشت قرمز هم بین ۵۲۰ تا ۵۵۰ هزار تومان عرضه میشود که از میانگین کشوری پایین‌تر است.
وی با بیان اینکه به اندازه کافی گوشت گرم منجمد در استان وجود دارد گفت: از امروز هم ۱۲ تن گوشت گرم گوساله توزیع می‌شود.
استاندار کردستان با اشاره به تعطیلات پیش رو، و ورود گردشگران به استان تاکید کرد بر قیمت‌ها، کیفیت محصولات و نیز سلامت آنها نظارت‌های مستمرتوسط ارگان‌های مربوطه صورت گیرد.
نوری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم گفت: بیش از ۳ ماه قیمت گوشت مرغ در استان تثبیت و از لحاظ فراوانی این محصولات مشکلی وجود ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • میزان تولیدات بخش دام و طیور قم افزایش می‌یابد
  • معدوم سازی ۵۵ کیلوگرم گوشت و مرغ فاسد در چالوس
  • کشف و معدوم سازی ۵۵ کیلوگرم گوشت و مرغ فاسد در چالوس
  • پلمب ۳ مرکز عرضه گوشت ماهی در شهرک شهید بهشتی شهرستان مشهد
  • دلایل کاهش گوشت قرمز؛ وزارت جهاد: بهار مشکل گوشت رفع می‌شود
  • نظارت ۳۱ تیم بازرسی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در قزوین
  • پرداخت تسهیلات و مطالبات کشاورزان لالی و هندیجان
  • دامداران اصلاح نژادی دام سبک در قم حمایت می‌شوند
  • هیچ مشکلی برای تأمین کالا‌های اساسی وجود ندارد
  • حذف بیش از ۲۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ غیربهداشتی