Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین کمک‌های جمعیت هلال احمر ایران به کشور لبنان در پی حادثه انفجار اخیر، گفت: جمعیت هلال احمر ایران مطابق با وظیفه خود مبنی بر انجام کمک‌های بشردوستانه، کاهش آلام بشری و همچنین با توجه به کمک‌های پیشین صلیب سرخ لبنان به کشورمان در بحران‌های طبیعی اخیر، با وقوع این حادثه در بیروت آمادگی کامل خود برای کمک به آسیب دیدگان را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور نیز اولین محموله کمکی هلال احمر ایران به کشور لبنان روز چهارشنبه ارسال شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در خصوص ارسال محموله‌های بعدی هلال احمر نیز توضیح داد: هنوز برنامه‌ای برای ارسال محموله‌های دوم یا سوم نداریم و منتظر اعلام نیاز صلیب سرخ لبنان هستیم. در صورت اعلام نیاز صلیب سرخ این کشور برای کمک‌های زیستی و پزشکی بیشتر، هماهنگی‌های لازم برای ارسال محموله‌های بعدی انجام می‌شود. ما برای ارسال کمک‌های بشری آمادگی کامل داریم اما باید منتظر اعلام نیاز کشور لبنان باشیم.

نصیری در خصوص جزئیات اولین محموله ارسالی به بیروت نیز تصریح کرد: این محموله شامل ۱۵ تن مواد غذایی داد و ۷۰ پالت اقلام دارویی بوده است. مواد غذایی نیز در دو نوع شامل ۱۳۰۰ وعده غذایی ۷۲ ساعته و ۲۷۰ وعده یک ماهه بوده است.

وی افزود: به علاوه ۲ تن و ۶۰۰ کیلو موتور برق و ۲۰۰ عدد کیسه جسد نیز از دیگر کمک‌های ارسالی هلال احمر به بیروت بوده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با توضیح در خصوص بیمارستان صحرایی هلال احمر نیز عنوان کرد: در حال حاضر بیمارستان سیار و صحرایی هلال احمر در شهر بیروت راه اندازی شده و در حال ارائه خدمات درمانی و رسیدگی به آسیب دیدگان حادثه انفجار است. وزن تجهیزات بیمارستانی ارسال شده نیز ۵ تن بوده است.

نصیری اظهار داشت: ۳۰ نفر از پزشکان، پرستاران و اعضای کادر درمان نیز برای ارائه خدمات درمانی به لبنان اعزام شده‌اند و در صورت نیاز نیز تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 4994282

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران محمد نصیری بیروت لبنان انفجار بیروت ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش روز خبرنگار شهرداری تهران قوه قضاییه شورای شهر تهران کمیته امداد امام خمینی انفجار بیروت پیش بینی وضعیت هوا محسن حاجی میرزایی سازمان تامین اجتماعی وضعیت راهها ملک جماران سرهنگ نادر رحمانی جمعیت هلال احمر ارسال محموله اعلام نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح امدادونجات نوروزی هلال احمر کردستان

دکتر پیام جلالی اظهار داشت: طرح نوروزی ۱۴۰۲ در قالب ۱۴ پایگاه ثابت، ۷ پایگاه موقت، ده تیم پشتیبان، ۳ تیم واکنش سریع و امداد هوایی و آنست تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در استان جهت امدادرسانی و ارایه خدمات به هموطنان آماده باش هستند.

دکتر جلالی بیان کرد: در این طرح یک فروند بالگرد در قالب امداد هوایی برای شرایط اضطراری به صورت آماده باش است که در صورت نیاز به مسافران خدمات ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۹ دستگاه خودرو نجات، ده دستگاه کمکدار، ده موتور سیکلت و یک دستگاه آرگو جهت امداد رسانی و فعالیت در شرایط اضطراری در حالت آماده باش هستند و نیرو‌های آموزش دیده و متخصص نیز خدمات رسانی خواهند کرد.

جلالی اضافه کرد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، در مجموع ۲۰ روز ایام عید، ۱۷۰ نفر روز نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان در تمام مسیر‌های مواصلاتی فعالیت خواهند داشت و هموطنان عزیز میتوانند در صورت هرگونه حادثه احتمالی با سامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

وی بیان داشت: اجرای این طرح در جمعیت هلال احمر در راستای "نه به تصادفات و کاهش تلفات جاده ای" و همچنین اقداماتی که منجر به کاهش تلفات، آرامش و حمایت روانی مسافران جزو پیشگیری‌های سوانح و حوادث است، اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر حادثه دیده در زمستان ۱۴۰۲
  • پایگاه های هلال احمر استان زنجان در حالت آماده باش قرار گرفتند
  • شهرستان بردسکن نیاز به دو پایگاه امداد و نجات جاده ای دیگر دارد
  • ارسال کمک‌های غیرنقدی هلال‌احمر مرکزی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • اقلام مورد نیاز برای کمک به سیل‌زدگان چابهار و محرومان کرمان
  • داروخانه مرکزی هلال احمر در ۲۹ اسفند ماه تعطیل است
  • آغاز طرح امدادونجات نوروزی هلال احمر کردستان
  • روز تعطیلی داروخانه مرکزی هلال احمر اعلام شد
  • پاسخ لبنان به پیشنهاد فرانسه برای کاهش تنش در مرز با اشغالگران
  • بدون نیاز به سیم‌کارت حوادث را به شماره ۱۱۲ اطلاع دهید