Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-19@08:08:00 GMT

اعدام به شیوه ولیعهد! (فیلم)

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۵۳۶

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی لینک کوتاه: asriran.com/0036wT

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ولیعهد اعدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا شیوه اعطای «سهمیه بنزین به خودرو » باید به «سهمیه به نفر» تغییر کند؟

یارانه بنزین ارزان سبب شده است که خانوار دارای خودرو بیشترین استفاده از یارانه انرژی بنزین را خواهد داشت. در وضعیت فعلی هر خانوار به تعداد هر یک خودرو بیش از ۱۰۰ میلیون تومان یارانه پنهان انرژی را برای خانوارهای دارای خودروها خواهد داشت ولی از طرف دیگر هیچ یارانه‌ای به خانوار فاقد خودرو اعطا نمی‌شود. برای اصلاح این وضعیت، علاوه بر اینکه باید سازوکار اعطای یارانه بنزین، از اعطای سهمیه به خودرو به اعطای سهمیه به نفر تغییر کند.

لزوم حذف یارانه بنزین به افراد ثروتمند دارای چند خودرو و در عوض اعطای یارانه بنزین به افراد فاقد خودرو، گامی تعیین کننده در جهت تضمین عدالت و کارایی در تخصیص یارانه انرژی است. با تغییر مکانیسم یارانه ها به سمت افراد و ترویج گزینه های حمل و نقل پایدارتر، دولت می تواند به کاهش مصرف بنزین، بهبود محیط زیست و ارتقای عدالت اجتماعی کمک کند. لازم است سیاستگذاران اجرای این طرح را به عنوان بخشی از یک استراتژی جامع برای مقابله با چالش های ناشی از مصرف بی رویه بنزین و یارانه های ناعادلانه انرژی در نظر بگیرند.

دو هدف مهم تحقق بهینه سازی مصرف بنزین در بخش خانوار و همچنین عدالت در تخصیص یارانه‌های انرژی در بخش بنزین با اعطای سهمیه بنزین به هر نفر به جای خودرو اصلی‌ترین مزیت کلیدی این طرح است.

یکی دیگر از ابعاد مهم این طرح بحث عدالت در تخصیص یارانه انرژی است. در حال حاضر، سیستم یارانه بنزین در بسیاری از کشورها به نفع ثروتمندان است، زیرا آنها ابزاری برای مالکیت چندین خودرو و بهره مندی از سهمیه بنزین ارزان ارائه شده توسط دولت دارند. از سوی دیگر خانوارهای فاقد خودرو علیرغم مصرف انرژی به اشکال دیگر، هیچ یارانه ای دریافت نمی کنند. با تغییر مکانیسم یارانه از خودروها به افراد و اعطای یارانه به افراد بدون خودرو، دولت می تواند اطمینان حاصل کند که یارانه های انرژی در بین مردم توزیع عادلانه تری دارد.

همچنین با اجرای این طرح، دولت می‌تواند مردم را به استفاده از وسایل حمل‌ونقل جایگزین مانند حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی تشویق کند که نه تنها مصرف بنزین را کاهش می‌دهد، بلکه اثرات مثبتی بر محیط زیست و سلامت عمومی خواهد داشت. این امر همچنین به کاهش تراکم ترافیک و آلودگی هوا در مناطق شهری کمک می کند و منجر به محیط زیست پایدارتر و قابل زندگی برای همه شهروندان می شود.

اجرای این طرح علاوه بر منافع اقتصادی و زیست محیطی می تواند آثار اجتماعی نیز داشته باشد. با اعطای یارانه بنزین به افراد فاقد خودرو، دولت می تواند به کاهش بخشی از بار مالی خانواده های کم درآمد که ممکن است برای تامین هزینه های حمل و نقل با مشکل مواجه شوند، کمک کند. این رویکرد می تواند به کاهش نابرابری در جامعه و بهبود رفاه کلی جمعیت کمک کند.

دیگر خبرها

  • فیلم قدیمی واکنش کاظم صدیقی به صدور احکام اعدام او در دهه ۶۰
  • ببینید | واکنش کاظم صدیقی به شوخی‌ها درباره صدور حکم اعدام توسط او
  • گلایه مندی شهروندان قمی از شیوه اجرای طرح کالابرگ فجرانه
  • گلایه مردم از شیوه اجرای طرح کالابرگ فجرانه 
  • ماجرای اعدام خبرنگار ایرانی «آبزرور» در عراق چه بود؟ / مصلحت‌اندیشی انگلیسی
  • مصلحت‌اندیشی انگلیسی
  • خوراک جوجه خوشمزه مامان‌پز را به این شیوه درست کنید
  • افزایش شایعات درباره پرنسس کیت/ عروس خاندان سلطنتی بریتانیا کجاست؟
  • شیوه جدید واگذاری استقلال و پرسپولیس اعلام شد (+عکس)
  • چرا شیوه اعطای «سهمیه بنزین به خودرو » باید به «سهمیه به نفر» تغییر کند؟