Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-19@07:29:07 GMT

قربانیان کرونا در آمریکا از ۱۶۵ هزار نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۵۳۹

تعداد قربانیان کرونا در آمریکا از ۱۶۵ هزار نفر گذشت.

به گزارش ایلنا به نقل از ورلدمیتر، تعداد کل قربانیان کرونا در آمریکا به ۱۶۵ هزار و ۶۰۸ نفر رسید.

تعداد کل مبتلایان به کرونا در این کشور نیز به پنج میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۰۹ نفر رسید.

دو میلیون و ۶۶۴ هزار و ۶۱۲ نفر نیز بعد از ابتلا به ویروس کرونا بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لینک کوتاه: asriran.com/0036wW

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه سازمان نظام پرستاری درباره خواسته‌های جامعه‌پرستاری

سازمان نظام پرستاری با انتشار بیانیه‌ای پیرامون خواسته‌های جامعه پرستاری مواضع خود را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه سازمان نظام پرستاری که صبح امروز 28 اسفندماه 1402 منتشر شد، آمده است: «سازمان نظام پرستاری به عنوان یک سازمان صنفی، حرفه ای و مطالبه‌گر از ابتدای تشکیل خود تاکنون در جهت احقاق حقوق و مطالبات کادر خدوم پرستاری کوشیده و از هیچ تلاشی دریغ نداشته است. دوره ششم سازمان نظام پرستاری از دی ماه امسال با تمام تنش‌ها و مصائبی که پشت سر گذاشت، علی‌رغم مشکلات درون گروهی و درون سازمانی اما با همتی بیش از پیش، مصرانه و بی ادعا پیگیر مطالبات پرستاران میهن عزیزمان بوده است. لکن ماهیت سازمانی نظام پرستاری و همچنین چالش های موجود که بر آمده از سهل‌انگاری‌ها و چشم پوشی حقوق جامعه پرستاری توسط ارگان‌های مختلف یا سهل انگاری و فرصت سوزی توسط هم لباسان است، تا به حال پابرجا مانده است.

مع الاسف مجاهدت‌ها و ایثار همکاران پرستار ما در دوران منحوس کرونا که با تقدیم صدها شهید برگ زرین دیگری بر تاریخ این مرز و بوم افزودند به کلی فراموش شده و نقش بلامنازع مدافعان سلامت که در صف اول آنها پرستاران عزیز هستند در تحقق سلامت عمومی و رضایت جامعه نادیده گرفته شده است.

این در حالیست که مقام معظم رهبری در دوسال متوالی در روز میلاد حضرت زینب کبری که با روز پرستار نامگذاری شده است تاکید فرمودند ک هرچه زودتر مطالبات جامعه پرستاری رسیدگی شود؛ تعرفه گذاری اجرا و پرستارانی که در دوران کرونا مشغول به خدمت بودند و بعد از عبور از بحران کرونا از کار کنار گذاشته شدند، به کارگیری شوند. مقام معظم رهبری در فرمایشات خود تاکید داشتند که "پرستار کارگر فصلی نیست" و لازم است تا با مساله استخدام پرستاران توجه ویژه شود.

اما در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ شاهد این موضوع هستیم که نه تنها جان برکفان دوره سخت مبارزه با کرونا مجددا به کارگیری و استخدام نشدند، بلکه مطالبات آنها که شامل اضافه کار و مبلغ ناچیز تعرفه از ابتدای سال‌های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲هنوز پرداخت نشده است و در هاله ای از ابهام است. قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز که از تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین از مطالبات اصلی جامعه پرستاری است، به صورت سلیقه ای اجرا می‌شود و بسیاری از مجموعه های غیردانشگاهی به طورکلی از اجرای آن سرباز می زنند و آنچه که از نتیجه این قانون انتظار می‌ رفت برآورده نشده و عملا برای پرستاران آورده ای نداشته است.

در رابطه با قانون فوق العاده خاص نیز نیز پرستاران پیشگام مطالبه این قانون بودند اما در نهایت شاهد آن بودیم که با ضریب بسیار کم تر از توقع و برای عدالت کثیری از مشاغل به صورت یکسان مطرح شد که عملا سهم پرستاران از این قانون به کمترین میزان خود رسید، هرچند هنوز هم اجرای این حداقل افزایش حقوق در کشاقوس دستگاهای تصمیم گیر است.

لذا با توجه به مسائل مطرح شده سازمان نظام پرستاری کشور مراتب اعتراض خود را از سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان اداری و استخدامی، هیئت محترم دولت و مجلس شورای اسلامی اعلام میدارد و خواستار رسیدگی هرچه دقیق تر و بررسی میدانی توسط سازمان های نامبرده برای رفع چالش‌های جامعه پرستاری است و از مواضع خود برای دفاع از حقوق پرستاران و مطالبه حقوق آنها تا حصول نتیجه مطلوب، لحظه ای کنار نخواهد کشید.

امید است سال آینده فصل جدید خدمت به پرستاران عزیز و صبورمان باشد تا لبخند رضایت بخش این ولی نعمتان گرانقدرمان شیرینی توفیق خدمت برای ما باشد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آخرین آمار قربانیان کرونا، ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • بیانیه سازمان نظام پرستاری درباره خواسته‌های جامعه‌پرستاری
  • حضور انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در پنجاه و پنجمین اجلاس شورای حقوق بشر
  • افزایش شمار قربانیان تصادف مرگبار در افغانستان/ ۵۹ کشته و مصدوم
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • تظاهرات در پاریس علیه «خشونت پلیس» و «نژادپرستی سیستماتیک»
  • تیراندازی در پنسیلوانیا/ ۳ نفر کشته شدند
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ‌کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه