Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: درمان مشخص برای مقابله با کرونا وجود ندارد، اما پلاسمادرمانی نوعی روش محسوب می‌شود که در درمان بیماران مبتلا به کرونا موثر است که بهبودیافتگان کرونا در این استان با پیوستن به پویش شکرانه سلامت با اهدای پلاسما در درمان بیماران کرونایی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه طبق گزارش‌ها پلاسمای بیماران بهبودیافته از کرونا در درمان افراد مبتلا به کرونا تاثیر مثبت داشته است افزود: ۲۰۲ واحد پلاسما، از مراجعه ۲۲۷ بهبودیافته کرونا در قالب پویش شکرانه سلامت به پایگاه‌های انتقال خون در استان با انجام آزمایش‌های اولیه جمع‌آوری شد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان اضافه کرد: بخش زیادی از پلاسمای اهدایی از سوی بهبودیافتگان کرونا در استان سمنان در مراکز درمانی استان توزیع شد و بنابراین لازم است افراد بهبودیافته برای نجات جان هم‌نوعان خود نسبت به این اقدام خداپسندانه اقدام کنند.

بغدادی اضافه کرد: افراد مبتلا به کرونا یک ماه پس از بهبودیافتن می‌توانند برای اهدای پلاسما به پایگاه‌های انتقال خون در شاهرود و سمنان مراجعه کنند.

او اظهار داشت: ۲ دستگاه پلاسما فرزیس در سمنان و ۲ دستگاه در شاهرود آماده دریافت پلاسما از بهبودیافتگان کرونا است و افراد بهبودیافته از کرونا متقاضی اهدای پلاسما در شهرستان‌های سرخه، مهدیشهر، دامغان، آرادان، میامی و گرمسار می‌توانند به این منظور به سمنان یا شاهرود مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: پلاسمادرمانی از دهم اردیبهشت ۹۹ آغاز شد و اداره کل انتقال خون استان سمنان بدون دسترسی به اطلاعات شخصی افراد بهبودیافته از کرونا تنها با استفاده ظرفیت رسانه، فضای مجازی و تبلیغات محیطی، توانست بهبودیافتگان کرونا را به پیوستن به پویش شکرانه سلامت دعوت کند.

بغدادی با اشاره به اینکه ذخیره پلاسما با رعایت تمام اصول بهداشتی و ایمنی انجام می‌شود بیان کرد: داوطلبان اهدای پلاسما، معاینه و مشاوره می‌شوند و پس از انجام برخی آزمایش‌ها در صورت دارا بودن شرایط لازم از آنان پلاسما دریافت می‌شود.

او تصریح کرد: وجود سابقه بیماری‌های زمینه‌ای و سابقه سقط و زایمان در زنان مانع از دریافت پلاسما می‌شود و به همین دلیل در آمار تعداد مراجعه کننده بهبودیافته از کرونا و تعداد واحد پلاسمای جمع آوری شده پلاسما، اختلاف وجود دارد.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون ویروس کرونا اهدا پلاسما بهداشت و درمان انتقال خون استان سمنان بهبودیافته از کرونا بهبودیافتگان کرونا اهدای پلاسما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر کافئین در برابر چاقی و بیماری‌های مفصلی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، بر اساس آخرین تحقیقات، بیش از ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان- چه بزرگسالان و چه کودکان- به چاقی مبتلا هستند.

چاقی می‌تواند خطر ابتلاء به برخی مشکلات سلامتی از جمله بیماری‌های مفصلی مانند پوکی استخوان را افزایش دهد. وقتی فردی وزن زیادی را حمل می‌کند، فشار بیشتری بر روی زانوها، باسن و مچ پا وارد می‌شود.

اکنون، محققان کالج امپریال لندن در بریتانیا و دانشگاه کپنهاگ در دانمارک دریافته‌اند که سطح بالای کافئین در خون در یک دوره طولانی ممکن است به محافظت از بدن در برابر چاقی و بیماری‌های مفصلی کمک کند.

دکتر «دیپندر گیل»، دانشمند بالینی در امپریال کالج لندن و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: «مقدار کافئینی است که در خون در گردش است بر عملکردهای بدن تأثیر می‌گذارد.»

علاوه بر این، محققان به بررسی گونه‌های ژنتیکی مرتبط با متابولیسم کافئین و چگونگی تأثیرگذاری و تجزیه سطوح کافئین در گردش خون، که به کافئین پلاسما نیز معروف است، پرداختند.

وی در ادامه افزود: «استفاده از داده‌های ژنتیکی انسانی در مقیاس بزرگ ما را قادر ساخت تا بینش بالینی مرتبط سریع و مقرون‌به‌صرفه در مورد تأثیرات کافئین پلاسما بر طیف وسیعی از صفات و تشخیص‌ها ارائه کنیم».

در این مطالعه، محققان دریافتند که افزایش طولانی مدت کافئین در گردش خون ممکن است به کاهش وزن بدن و خطر ابتلاء به پوکی استخوان در فرد کمک کند.

آنها همچنین شواهد ژنتیکی قبلی را در مورد اثر محافظتی کافئین پلاسما بر خطر چاقی افراد تأیید کردند.

اما اینکه یک فرد چقدر باید کافئین مصرف کند تا به طور بالقوه خطر چاقی یا سلامت مفاصل خود را کاهش دهد، برخی مطالعات نشان داده اند که ۳ میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کافی است.

ازاینرو، به گفته محققان، کسی که حدود ۷۰ کیلوگرم وزن دارد به ۲۱۰ میلی گرم کافئین نیاز دارد که کمی بیشتر از ۲ فنجان قهوه است.

با این حال، محققان تاکید می‌کنند که واکنش هر فرد به کافئین متفاوت است.

کد خبر 6056811

دیگر خبرها

  • تاکید اورژانس بر انتقال مادران باردار و سالمندان از ۵ استان
  • اهدای ۴۲ فقره جهیزیه به نوعروسان کامیارانی
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • توصیه های پلیس فرودگاه به مسافران فرودگاه مهرآباد و همراهانشان در ایام نوروز
  • توصیه‌های بهداشتی قبل از مسافرت‌های نوروزی
  • حوزه علمیه امام خمینی بیانیه داد: اشکالات شکلی احراز شد ؛ افراد مبحوث عنه از موسسه خارج شدند
  • فروش و نقل و انتقال آثار ملی توسط بخش خصوصی محدودیت ندارد
  • اثر کافئین در کاهش وزن و بیماری‌های مفصلی
  • اثر کافئین در برابر چاقی و بیماری‌های مفصلی
  • این بیماری با پیاده روی سریع بهبود می‌یابد