Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: شیوع کرونا به دلیل اقدامات سخت‌گیرانه کشور ترکمنستان برای استان خراسان رضوی تاثیراتی داشته و این استان که دروازه ورود به آسیای میانه بوده، در صادرات به کشورها دچار مشکلاتی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی بوده ‌است.

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی امیرفخریان در خصوص ظرفیت‌های کشور در صادرات اوراسیا، اظهار کرد: اتحادیه اقتصادی اوراسیا ۲۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را دارد و ۲۱.۶ درصد از جمعیت جهان عضو آن هستند. با این شرایط، مشخص است که این کشورها می‌توانند برای محصولات کشورمان بازار مناسبی داشته ‌باشند و زمینه مناسبی برای ارتقاء روابط، چه در بحث صادرات و چه در تامین اقلام مورد نیاز مانند مواد اولیه کارخانجات، خوراک دام و... فراهم است.

وی افزود: ما در اوراسیا فرصت‌ها و تهدیدهایی داریم. در بحث صادرات، کشورهای اوراسیا خود تامین‌کننده نفت هستند و به این بازار احتیاجی ندارند، اما در زمینه صادرات سایر اقلام که تعرفه ترجیحی از سمت اتحادیه به ما داده ‌شده و حدود ۵۰۳ قلم کالا است، ظرفیت‌های مناسبی برای استفاده از این بازار وجود دارد.

امیرفخریان ادامه داد: بیش‌تر این اقلام، به خصوص در استان خراسان رضوی، مربوط به محصولات کشاورزی و صیفی‌جات، قطعات خودرو، فرش‌ها، انواع شکلات، بیسکوئیت، ترشی‌جات، مربا و ژله، آبمیوه، روغن‌های معدنی، شیشه و آلومینیوم، دارو، رنگ‌ و رزین، شوینده‌ها، چسب‌ها، حلال‌ها، لوله و شلنگ، فیلم پلی‌اتیلن، خمیر کاغذ، وان، دوش، ظرف‌شویی، لوازم آشپزخانه، پارچه‌ها، کفپوش‌ها، پروفیل، مخازن، ظروف آهنی، اجاق گاز، محصولات مسی، دیگ‌های بخار، ماشین‌آلات معدنی، شیرآلات و قطعات خودرو است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در خصوص لزوم توسعه واحدهای صادرات‌محور، عنوان کرد: اینکه تعرفه ترجیحی برای کالاها در نظر گرفته‌ شده، مزیتی‌ نسبت به سایر کشورها است که می‌توانیم وارد بازار شویم. برای استفاده از این موقعیت، پیشنهاد می‌شود تا واحدهای صادرات‌محور توسعه داده شود و یا تولیدات محصولات آن‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به لزوم بررسی مشکل در ترانزیت کالا و عبور از کشور ترکمنستان، تصریح کرد: خراسان‌ رضوی یکی از مسیرهای ورودی کشور به منطقه اوراسیا است، اما متاسفانه به ‌دلیل کارشکنی‌های کشور ترکمنستان، همواره مخاطره‌ای در ترانزیت از این کشور بوده و هست که این موضوع منعکس شده تا در دستگاه‌های دیپلماسی سیاسی برای بررسی آن اقدام کنند. ما ارتباط مستقیم از شرق کشور با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا نداریم و از مسیر دریای خزر از طریق بندر امیرآباد می‌توانیم به قزاقستان متصل شویم.

امیرفخریان اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که کشور ترکمنستان برای ترانزیت اقلام کشور ما ایجاد کرده، این است که پس از شیوع کرونا، اقدام به بستن مرزهای خود نموده، در ماه‌های قبل صادرات ما از طریق گمرکات استان انجام نشده‌ و بیش‌تر از طریق گمرکات استان مازندران انجام شده، همچنین استان خراسان رضوی از مسیر افغانستان به سمت قرقیزستان نیز محصولاتی صادر کرده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: شیوع کرونا به دلیل اقدامات سخت‌گیرانه کشور ترکمنستان برای استان خراسان رضوی تاثیراتی داشته و این استان که دروازه ورود به آسیای میانه بوده، در صادرات به کشورها دچار مشکلاتی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی بوده ‌است.

وی در خصوص تاثیر توافق ایران و چین بر صادرات منطقه‌ای اوراسیا، گفت: کشور ما، کشور جذابی برای تولید است، زیرا هم به آب‌های آزاد جنوب و هم به سرزمین‌های شمالی دسترسی دارد. همچنین از انرژی ارزان و کارگر با قیمت پایین برخوردار است.

امیرفخریان خاطرنشان کرد: توافق ایران و چین، می‌تواند زمینه را برای استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی در چین و تامین مواد اولیه چینی فراهم کند و تولیدات با هدف صادرات به منطقه از جمله به کشورهای اوراسیا داشته ‌باشیم، بنابراین این توافق می‌تواند نقش بسیار مهم و موثری در افزایش تراز تجاری و مبادلات تجاری کشور با سایر کشورهای منطقه داشته‌ باشد.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صادرات به اسیای میانه استان خراسان رضوی کشور ترکمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی سرقت‌های سال جاری نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد با اشاره به نقش رسانه در تبیین وقایع در جامعه اظهار کرد: امروز فضا و دانش رسانه به عنوان یکی از مؤلفه‌های بزرگ قدرت ساز در جهان در بین مردم مطرح است.

وی افزود: هر سازمان و نهادی که دانش رسانه‌ای بالایی داشته باشد آن مردم موفقیت بیشتری را تجربه می‌کنند و بر همین اساس تاکتیک‌ها و راهبردهای نظام نوین جهانی به سمتی رفته‌اند که بتوانند برای رسیدن به اهداف ملت‌ها و حاکمیت‌ها از این قدرت رسانه‌ای استفاده کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه در جنگ ترکیبی قرار دارند، تصریح کرد: از آنجا که امروز هدف و نشانه دشمن بر روی مغز و تفکر انسان‌ها است و در جهان امروز که با بروز ناآرامی‌های ذهنی ناخودآگاه رسانه را وارد اشتباهی می‌کند که مسیر اصلی خود را در جامعه از بین خواهد برد.

سردار حاجیان خاطر نشان کرد: امروز اصحاب رسانه در یک جبهه فنی و پیچیده قرار داشته که در این جنگ ترکیبی سربازان خط مقدم هستند که با تولید محتوا هدفمند باید در مسیر صیانت حرکت کرده و با محتوای هوشمند جامعه‌ای جریان ساز با ایجاد حس غیرت و مؤثر بودن رقم بزنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه پلیس از ابتدای امسال تا کنون، عنوان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۲ در حوزه سرقت ۱۷ درصد افزایش در استان گزارش شده بود اما در این مدت با اقدامات پیشگیرانه از سرعت شتایان آن کاسته شد تا امروز این آمار به ۲۳ درصد کاهش نسبت به سال گذشته برسد.

فرمانده نیرو انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: شیوه مقابله با جرم، افزایش میزان پاسخگویی پلیس به مردم و مطالبه‌گری از دستگاه‌هایی که در حوزه وقوع جرم سهیم هستند از جمله مؤلفه‌های مؤثر در کاهش آمار سرقت بوده است و در برخورد با مجرمین سابقه دار نیز نخستین گام رصد قرار دارد آنها به صورت دقیق و لحظه‌ای است.

سردار حاجیان با بیان اینکه در سال جاری تمرکز بر سرقت‌های مهمی رفته چراکه تخریب و و ایجاد ناامنی بیشتری را در جامعه به بار خواهد آورد بر این اساس در حوزه سرقت اتومبیل نسب به سال گذشته ۱۹ درصد، در حوزه سرقت ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته، در حوزه سرقت مغازه منفی ۲۷ درصد و در زمینه قاپ زنی منفی ۲۳ درصد کاهش آمار نسبت به سال گذشته رقم خورده است.

وی تاکید کرد: در حوزه سرقت محموله منفی ۱۸ درصد کاهش، در حوزه سرقت‌های مهم منفی ۱۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته مشاهده می‌شود اما در مقابل در ۲ حوزه سرقت احشام ۱۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، در زمینه سرقت به عنف نیز ۱۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته مشاهده می‌شود که در مجموع تمامی آمار ارائه شده نسبت به سال گذشته منفی ۲ درصد کاهش از جرایم سرقتی تا پایان امسال گزارش شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه همچنین به راه اندازی و تشکیل گروه اعتلاف ضربت انجام شده که با آموزش سه ماهه در بخش فوریت‌های پلیس برای ۲ حوزه سرقت‌های مسلحانه و سرقت به عنف در سال جدید بکارگیری خواهند شد.

سردار حاجیان با بیان اینکه یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۶۶۷ تماس با پلیس برقرار شده، گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۹۹۶ عملیات رقم خورد که از این آمار نیز تعدادی تنها برای ارشاد و راهنمایی بوده است.

وی در پایان مطرح کرد: با توجه به وقوع اختلافات منجر شده به قتل تاکنون ۹۱ درصد از قاتلان امسال شناسایی و دستگیر شدند و در این راستا کشفیات سلاح در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 6057283

دیگر خبرها

  • معرفی سه پینگ‌پنگ‌باز اعزامی به رقابت‌های انتخابی المپیک
  • ارزآوری حاصل از صادرات ید در گلستان ۲۰ درصد کاهش یافت
  • مسیر حضور ملی‌پوشان تنیس روی میز برای کسب سهمیه المپیک
  • معرفی 3 ملی‌پوش تنیس روی میز در انتخابی المپیک
  • مشخص شدن مسیر حضور راکت بدستان ایرانی در انتخابی المپیک
  • معرفی ۳ ملی‌پوش تنیس روی میز در انتخابی المپیک
  • کاهش ۲ درصدی سرقت‌های سال جاری نسبت به سال گذشته
  • فردا به طور موقت در بیشتر مناطق خراسان رضوی جوی به نسبت پایدار خواهیم داشت
  • چشم‌انداز صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در ۱۴۰۳
  • وضعیت خوب شاخص سرمایه‌گذاری خراسان رضوی علی‌رغم انقباضی بودن منابع بانکی