Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بلافاصله پس از وقوع انفجار بندر بیروت گمانه‌زنی‌هایی درباره علل وقوع این حادثه از سوی کارشناسان و مسئولان کشوهای مختلف جهان انجام گرفت. همچنین برخی از کشورها مانند فرانسه که به دنبال تصفیه حساب‌های سیاسی با دولت لبنان و حزب الله بودند این حادثه را دستمایه قرار داده و مواضع غیر دیپلماتیکی در باره بازسازی این بندر داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا مداحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به انفجار مهیب انبار نیترات آمونیوم در بندر بیروت گفت: هنوز علت این حادثه مشخص نیست و برخی مسئولان لبنانی گمانه‌های ممکن را تایید یا تکذیب می‌کنند.

وی با بیان اینکه انفجار بندر بیروت خیلی زود واکنش‌های سیاست‌مداران لبنان و کشورهای دیگر را در پی داشت، گفت: واکنش‌ها در این باره بیشتر به علت وقوع حادثه یعنی عمدی یا سهوی بودن حادثه مربوط می‌شود.

مردم لبنان اجازه دخالت کشورهای بیگانه در امور داخلی را ندهند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با تاکید بر اینکه لبنان کشوری مستقل و دارای دولت مرکزی و قوی است، گفت: روسای جمهور برخی کشورها مانند فرانسه و آمریکا به بهانه کمک رسانی ولی با نیت نفوذ در لبنان، ایجاد آشفتگی و چند دستگی بین مردم و دولت برای بازسازی بندر بیروت اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه بندر بیروت قطب اصلی اقتصاد لبنان است، گفت: این بندر از خیلی سال پیش به دلیل موقعیت جغرافیایی جزو مهم‌ترین مراکز بازرگانی و اقتصادی لبنان یا شاید بتوان گفت جهان عرب بوده است.

به گفته مداحی؛ مردم لبنان در شرایط فعلی نباید اتحاد خود را از دست داده و اجازه ورود کشورهای بیگانه به امور این کشور را بدهند چراکه تجربه نشان داده کشورهای غربی و آمریکا بدون سود برای هیچ ملتی دلسوزی نمی‌کنند.

این دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه بندر بیروت در اختیار نیروی مقاومت حزب الله نبوده است، گفت: برخی از جریانات سیاسی داخلی لبنان و کشورهای دیگر به دنبال سوءاستفاده از حادثه انفجار بندر بیروت هستند تا وجهه حزب الله را بین مردم خدشه دار کنند و این انبار را محل جمع آوری و نگهداری مهمات نیروی مقاومت معرفی کنند.

ملت لبنان در برابر دسیسه‌های دشمنان آگاه باشند

وی اضافه کرد: مرکز لرزه نگاری اردن اعلام کرد که نیروی انفجار بیروت معادل نیروی زلزله‌ای با قدرت ۵/ ۴ ریشتر بوده که حکایت از عمق فاجعه و آسیب‌های جانی و مالی دارد.

مداحی با بیان اینکه دولت لبنان هر چه سریعتر باید علت وقوع حادثه انفجار بیروت را برای مردم بیان کند، گفت: مردم زمانی که ابعاد مختلف و خسارات ناشی از این حادثه بزرگ را تماشا می‌کنند، می‌گویند مداخله انسانی وجود داشته اما مسئله احتمالا تنها درباره نقص در رعایت ایمنی بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران آشفتگی و چنددستگی سیاسی را به صلاح لبنان ندانست و گفت: در حال حاضر ملت لبنان بیش از هر زمان دیگری باید در برابر دسیسه‌های دشمنان هوشیار باشند و با صبر بیشه کردن به بازسازی بیروت بپردازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت، مردم و جریان دانشجویی همانند همیشه باز هم در کنار مردم لبنان هستند و با آنها همدردی می‌کنند.

انتهای پیام/

300 / 320 انفجار بندر بیروت انفجار لبنان دانشگاه شهید چمران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انفجار بندر بیروت انفجار لبنان دانشگاه شهید چمران دانشگاه شهید چمران انفجار بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ افزایش 27 درصدی ترانزیت خارجی در بخش کانتینری

تین نیوز

حسین عباس نژاد با اشاره به ثبت حدود دو میلیون و 200 هزار TEU عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی طی سال 1402 اظهارداشت : با یافتن راهبردها و سازکارهای لازم و همچنین اتکا به ظرفیت ها و توانمندی داخلی نمودارهای سال گذشته بالاترین رقم عملیات کانتینری را در همسنجی با شش سال گذشته نشان می دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عباس نژاد با بیان اینکه اعمال شدیدترین تحریم ها و محدودیت های سال های اخیر و نیز ایجاد تنگناهای اقتصادی بر علیه صنعت حمل و نقل دریایی کشور تاثیرات زیان دهی در حوزه کانتینری تحمیل کرده بود، بیان داشت: با فعالیت های محور گونه، عمل گرا و یافتن راهبردها و سازکارهای لازم از سوی نیروهای متخصص شاغل در این مجموعه سال گذشته شاهد افزایش 11 درصدی عملیات کانتینری در این حوزه بودیم. 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به پهلودهی بیش از 2هزار و 500 فروند شناور کانتینری به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری در یکساله 1402 خاطر نشان کرد:  در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی 20 درصد افزایش داشته است.

 به گفته عباس نژاد؛ با بهره گیری از شاخص های موجود و همچنین ترسیم برنامه مبنایی از سوی کارشناسان شاغل در این حوزه برابر با ضوابط ابلاغی، ترانزیت خارجی بخش کانتینری افزایش 27 درصدی را به ثبت رسانده است.

 وی با اشاره به راهبردهای سال 1403 در بزرگترین بندر کانتینری کشور گفت: با بهره گیری از ظرفیت ایحاد شده و تدوین و اولویت بندی راهبردهای جدید هم راستا با سیاست های 9گانه حمل و نقل دریایی ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب به طور خاص در حوزه کانتینری اعم از سخت افزاری و نرم افزاری تمام تلاش خود را در راستای شعار سال«جهش تولید با مشارکت مردم» بکار خواهیم گرفت.

شایان ذکر است؛ بندر شهید رجایی با دارا بودن 12 پست اسکله کانتینری، 30 دستگاه گنتری کرین و انواع تجهیزات مرتبط با حمل و نقل کانتینر بزرگترین بندر کانتینری کشور محسوب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • احزاب لبنانی: عملیات «وعده صادق» ضعف اسرائیل را فاش کرد
  • مردم لبنان: موشکهای سپاه بر فراز قدس؛ نماد فروپاشی اسرائیل
  • وقوع انفجار قوی در ایلات
  • افزایش ۲۷ درصدی ترانزیت خارجی در بخش کانتینری
  • ◄ افزایش 27 درصدی ترانزیت خارجی در بخش کانتینری
  • شادی مردم بیروت از آغاز حملات پهپادی ایران به اسرائیل را ببینید
  • انفجار منزل مسکونی در قزوین ۵ مصدوم برجای گذاشت
  • انفجار منزل مسکونی ۵ مصدوم برجای گذاشت
  • بیروت: اسرائیل باید از همه اراضی اشغالی لبنان خارج شود
  • وقوع حادثه دریایی در بندر فجیره امارات