Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@12:54:09 GMT

نباید ببازی!

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۶۶۶

ساعت 24-تیم‌های استقلال و سپاهان امشب در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم می‌روند.

استقلال و سپاهان یک بار دیگر به هم رسیده اند. این بار دیگر نه در لیگ برتر بلکه این بار در جام حذفی. رقابتی که دیگر هیچکس در آن جای اشتباه ندارد و کوچکترین لغزش به قیمت از دست رفتن دومین جام فصل برای آن ها تمام شود. استقلال و سپاهان در شرایطی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی امشب در استادیوم آزادی باهم پیکار می کنند که همین چند روز پیش در دیداری پر حادثه به مصاف هم رفتند که آبی ها در شب غیبت امیر قلعه نویی روی نیمکت زردها، موفق شدند با نتیجه 2-1 به برتری برسند و سپاهان را وارد بحران کنند و خود شانس اول نایب قهرمانی این فصل لقب بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حالا اما جام حذفی بهترین میانبر برای دو تیم است تا ناکامی از دست دادن قهرمانی در لیگ برتر را جبران کنند و با کسب قهرمانی در این رقابت ها، هواداران خود را راضی کنند. به بهانه دیدار حساس امشب این دو تیم، مروری داشته ایم بر تمام تقابل های استقلال و سپاهان در تاریخ رقابت های جام حذفی. تقابل هایی که طرف زرد آن به شکل محسوسی بر طرف آبی اش می چربد.

*نیمه نهایی جام حذفی 1380-1381

در روزگاری که بازی های جام حذفی ایران به صورت رفت و برگشت برگزار می شد، استقلالی ها چند روز پس از ناکامی غیرمنتظره در آخرین روز اولین دوره لیگ برتر و باخت مقابل ملوان که به قیمت تقدیم کردن قهرمانی به رقیب سنتی و کنار رفتن منصور پورحیدری از روی نیمکت آن ها تمام شد، با هدایت امیر قلعه نویی که به صورت موقت سرمربی استقلال شده بود، در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف سپاهان استانکو رفتند. اصفهانی ها در بازی رفت و در استادیوم نقش جهان با نتیجه 4-2 استقلال را در هم کوبیدند اما کامبک فوق العاده آبی ها در بازی برگشت و کسب برد 3-1، نتیجه مساوی 5-5 را در مجموع دو بازی رفت و برگشت رقم زد تا استقلالی ها بخاطر گل زده بیشتر در خانه حریف به فینال رقابت ها صعود کنند و آن جا هم با شکست فجرسپاسی قهرمان جام حذفی شوند. این نتیجه، تنها موفقیت استقلال در جام حذفی مقابل سپاهان است.

*یک هشتم نهایی جام حذفی 1381-1382

در روزهای کم فروغ استقلال با رولند کخ آلمانی، سپاهانی ها این فرصت را یافتند تا انتقام ناکامی فصل قبل در جام حذفی را از آبی ها بگیرند. شاگردان فرهاد کاظمی در تیم سپاهان موفق شدند در بازی رفت در نقش جهان با نتیجه مقتدرانه 3-0 استقلال را شکست دهند و در بازی برگشت، تک گل سیدصالحی یک برد دیگر را برای سپاهانی ها رقم زد تا شکست سنگین 4-0 در مجموع دو بازی رفت و برگشت برای استقلال ثبت شود.

جام حذفی بهترین میانبر برای دو تیم است تا ناکامی از دست دادن قهرمانی در لیگ برتر را جبران کنند و با کسب قهرمانی در این رقابت ها، هواداران خود را راضی کنند.

*فینال جام حذفی 1382-1383

اولین فصل حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت استقلال می توانست با کسب یک جام همراه شود اما سپاهان با هدایت فرهاد کاظمی مانع این افتخار بزرگ برای ژنرال آبی ها شد. دو تیم برای سومین فصل پیاپی و این بار در فینال رقابت های جام حذفی به یکدیگر رسیدند و این بار هم در قالب جدالی رفت و برگشت به مصاف هم رفتند. ابتدا در استادیوم نقش جهان اصفهان، سپاهان توانست در دیداری جذاب و پرگل با نتیجه 3-2 استقلال را شکست دهد. نتیجه ای که اتفاقا برای آبی ها نتیجه بدی هم در خانه حریف به حساب نمی آمد و آن ها می توانستند با بردی حداقلی در تهران قهرمان شوند. با این حال اما استقلال جوان شده قلعه نویی در حضور 100هزار هوادار خود نتوانست از موقعیت های پرشمارش استفاده کند و حتی علی سامره هم یک ضربه پنالتی را از دست داد تا سپاهان با پیروزی 2-0 در تهران و برتری 5-2 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، در آزادی جشن قهرمانی بگیرد.

*نیمه نهایی جام حذفی 1391-1392

استقلال یک بار دیگر با امیر قلعه نویی در جام حذفی به سپاهان رسید اما باز هم نتیجه ای جز شکست نصیبش نشد. آبی ها در یکی از بهترین فصول خود که در آن موفق به کسب قهرمانی لیگ هم شدند، در نیمه نهایی به مصاف سپاهان کرانچار رفتند. این بازی که با حضور 60 هزار هوادار استقلال در استادیوم آزادی برگزار می شد، در پایان 120 دقیقه با تساوی 1-1 خاتمه یافت تا سپاهان در ضربات پنالتی با نتیجه 5-4 به برتری برسد و راهی فینال شود و آن جا هم با شکست پرسپولیس جام قهرمانی را از آن خود کند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اخبار استقلال نیمه نهایی جام حذفی استقلال و سپاهان امیر قلعه نویی رفت و برگشت جام حذفی جام حذفی بازی رفت رقابت ها لیگ برتر آبی ها دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش به وحدت برای جانشینی دانیال

به گزارش ورزش سه، وحدت حنانوف مدافع تاجیکستانی پرسپولیس که در بازی تیم ملی کشورش مقابل عربستان مصدوم شده بود به تمرینات تیم خود برگشت.
حنانوف که سه بازی قبلی پرسپولیس در لیگ برتر را از دست داده بود از امروز به تمرین گروهی پرسپولیس برگشت و با این شرایط احتمالا بعد از مدت‌ها در لیست تیمش قرار خواهد گرفت.

آخرین باری که حنانوف در لیست تیمش حضور داشته مربوط به آخرین بازی سال گذشته مقابل پیکان می‌شود و بعد از آن او در سال جدید در هیچ مسابقه‌ای حاضر نبوده است.نکته عجیب اینکه وحدت در نیم فصل دوم هرگز برای پرسپولیس بازی نکرده و بعد از سرمربیگری اوسمار در بازی جام حذفی مقابل نفت و گاز گچساران به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفته بود.

حنانوف که احتمالا به لیست بازی با آلومینیوم در اراک خواهد رسید از بازی جام حذفی مقابل این حریف اصلا خاطره خوشی ندارد چرا که دو سال قبل در ورزشگاه آزادی به تنهایی باعث حذف تیمش در مقابل ایرالکو شد.

هر چند احتمال استفاده از حنانوف مقابل آلومینیوم وجود ندارد اما از آنجایی که این بازیکن باید در بازی سپاهان جای دانیال اسماعیلی‌فر را پر کند احتمال اینکه در بازی اراک دقایقی در اختیار داشته باشد وجود دارد.

در عین حال حنانوف باید از همین حالا برای حضور پرقدرت مقابل سپاهان آماده شود چرا که در آن مسابقه هیچ اشتباهی از او پذیرفته نخواهد شد.
البته باید منتظر ماند و دید دفاعیه باشگاه پرسپولیس بابت محرومیت دانیال اسماعیلی فر به جایی خواهد رسید یا خیر.

دیگر خبرها

  • سپاهان قافیه قهرمانی را باخته است/ دل کندن از مورایس راحت نیست
  • مهدوی: احتمال قهرمانی پرسپولیس بیشتر از استقلال است/ ضعف مدیریتی، سپاهان و تراکتور را  از کورس قهرمانی خارج کرد
  • پرگل‌ترین بازی ایران برابر کویت رقم خورد/ صعود مقتدرانه به حذفی
  • جانشین دانیال در پرسپولیس کیست؟
  • آماده باش به وحدت برای جانشینی دانیال
  • فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • بازی سپاهان ۳ - هیچ می‌شود؟
  • جمشیدیان: رضا فتاحی سرمربی بود، سپاهان بهتر نتیجه می‌گرفت!
  • شانس تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • صعود بدون مسابقه سپاهان در جام حذفی؟