Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@12:16:49 GMT

۲ کامیون حامل بار قاچاق در مرز مهران کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۶۶۸

۲ کامیون حامل بار قاچاق در مرز مهران کشف شد

 سرهنگ کیاست سپهری روز سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: این محموله‌ها شامل اقلام پزشکی و دارویی، قطعات خودرو، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و سنگ‌های قیمتی بود که روز گذشته قصد خروج از مرز مهران به سمت عراق داشت و فاقد هرگونه اظهار نامه یا مجوز تجاری بود.
وی افزود: اقلام و بار قاچاق شامل ۴۲۸ قلم وسایل عیب یابی و قطعات خودرو، یک هزار و ۳۰۰ قلم انواع اقلام پزشکی و دارویی، یک هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، نزدیک به پنج تن اقلام خوراکی شامل زعفران، عسل و پسته و سه کیلو و ۳۵۰ گرم سنگ قیمتی و ارزشی فیروزه است که قبل خروج از کشور کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ سپهری یادآور شد: در این رابطه فعلا ۲ نفر راننده تریلر غیربومی و یک نفر تاجر با هویت معلوم به عنوان متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی موضوع تحت رسیدگی است.
وی تاکید کرد: مرزبانان با اشرافیت کامل بر مرزهای این استان و کنترل دقیق مرز بین المللی مهران از قاچاق هرگونه کالا جلوگیری می‌کنند و با مخلان امنیت مرزی برخورد قاطع به عمل می‌آورند.

۸۸ پرونده قاچاق کالا در گمرک مهران طی سال گذشته به ارزش ۲۸ میلیارد ریال تشکیل شده است.
۲ میلیون و ۷۹ هزار تن کالا سال گذشته از گمرک مهران به عنوان یکی از اصلی ترین مبادی صادرات کالا به عراق ارسال شد که از لحاظ حجمی نسبت به سال ماقبل ۲۴ درصد رشدیافته است.

برچسب‌ها استان ایلام پایانه مرزی مهران قاچاق مرزبانی ناجا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام پایانه مرزی مهران قاچاق مرزبانی ناجا استان ایلام پایانه مرزی مهران قاچاق مرزبانی ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص اقلام اصل از تقلبی تنها با اسکن یک بارکد

طبق اعلام مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، تمامی شهروندان می‌توانند با «استعلام بارکد کالا» در سوپر اپلیکیشن پی پاد، به تمامی اطلاعات و کاتالوگ محصول مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

به گزارش مشرق از وزارت صمت، دسترسی به بانک اطلاتی مرجع مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران در سوپر اپلیکیشن پی پادتشخیص کالای اصل از تقلبی و اصالت سنجی محصولات همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خریداران و دولت بوده است.

به‌منظور حل این مشکل و پاسخگویی به نگرانی‌های خریداران در زمینه اصالت کالا، مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران با شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد همکاری مشترکی را در این زمینه آغاز کرده است.

در این زمینه تمامی شهروندان می‌توانند با «استعلام بارکد کالا» در سوپر اپلیکیشن پی پاد، به تمامی اطلاعات و کاتالوگ محصول مورد نظر مانند وزن، نوع بسته‌بندی، برند و غیره، دسترسی پیدا کرده و از اصل بودن محصول و تقلبی نبودن آن اطمینان حاصل کنند تا احتمال خرید کالای تقلبی و قاچاق را به صفر برسانند.

مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران به‌عنوان یکی از نمایندگی‌های سازمان جهانی GS۱ در ایران، از سال ۷۴ فعالیت خود را در زمینه صدور کد و استانداردسازی اطلاعات کالا منطبق با استانداردهای جهانی آغاز کرده و به‌عنوان بانک معتبر و مرجع کالا و خدمات توسط شورای عالی انفورماتیک شناخته شده است و اقلامی که اطلاعات آن در این بانک ثبت شده باشد را می‌توان اصل شمرد.

در حال حاضر این بانک اطلاعاتی در اختیار تمامی مردم قرار گرفته و تمامی افراد می‌توانند تنها با اسکن بارکد محصولات در سوپر اپلیکیشن پی پاد از تمامی اطلاعات، کاتالوگ، مشخصات تامین کننده محصولات به‌صورت کاملا به روز و قابل اطمینان مطلع و از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۰ میلیارد کالای قاچاق با بارنامه جعلی
  • خودروی حامل دام قاچاق به مقصد نرسید
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • کشف ۴ تن چوب قاچاق در فریمان
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳+جدول
  • تشخیص اقلام اصل از تقلبی تنها با اسکن یک بارکد
  • دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
  • واژگونی کامیون حامل سوخت در محور گناوه- دیلم یک مصدوم داشت
  • چند تن کالا از پایانه مرزی خوزستان ترانشیپ شد؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳+ جدول