Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@17:29:49 GMT

خط قرمز برق در خراسان جنوبی روشن شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۷۲۸

خط قرمز برق در خراسان جنوبی روشن شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در پاسخ به این سوال که امکان قطعی برق در استان وجود دارد، گفت: در صورت عدم رعایت اصول مدیریت مصرف برق از سوی مشترکین و منفی شدن تراز تولید نیروگاهی کشور نسبت به مصرف، با توجه به ملاحظات فنی و پایدار شبکه امکان قطعی برق در هر استان وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی دادگر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش یا کاهش مصرف  برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: پیک بار شرکت توزیع خراسان جنوبی تا کنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۷.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد که این موضوع علی رغم انجام فعالیت‌های گسترده مدیریت مصرف برق، نشان از افزایش مصرف بیش از حد مشترکین است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده درخصوص افزایش پیک مصرف برق، افزود: عقد بیش از ۱۱۹۷ مورد تفاهم‌نامه همکاری درمدیریت بار شکبه سراسری با مشترکین صنعتی، کشاورزی، اداری و انجام فعالیت‌های گسترده فرهنگی اعم از نصب بنرها، ارسال پیامک، انجام چندین مورد مصاحبه‌های تلویزیونی، فعالیت‌های تبلیغاتی و فرهنگی مدیریت مصرف و...، از جمله اقداماتی هستند که شرکت توزیع نیروی برق در خصوص ترغیب مشترکین برای رعایت اصول مدیریت مصرف و کاهش پیک انجام داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: در این زمینه مجهزکردن مشترکین کشاورزی و صنعتی به تجهیزات قطع برق از راه دور، نیز یکی دیگر از اقدامات پیش‌بینی شده در موضوع کاهش پیک مصرف برق است.

دادگر خاطرنشان کرد: در قبال همکاری در راستای تفاهم‌نامه‌های یاد شده مشوق های مالی قابل توجهی برای اعمال در قبوض برق پیش بینی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که امکان قطعی برق در استان وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیریت بار شبکه سراسری از طریق دیسپاچینگ ملی ایران صورت می‌گیرد، در صورت عدم رعایت اصول مدیریت مصرف برق از سوی مشترکین و منفی شدن تراز تولید نیروگاهی کشور نسبت به مصرف، با توجه به ملاحظات فنی و پایدار شبکه امکان قطعی برق در هر استان وجود خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: در تعدادی از روزهای سال جاری، شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، در ردیف پرمصرف‌ترین استان‌های کشور از لحاظ درصد افزایش مصرف در ساعات پیک برق قرارگرفت که در این خصوص می‌توان خراسان جنوبی را استانی با درصد بالای افزایش مصرف برق در کشور دانست؛ به طوری که مصرف در استان به عدد ۲۹۴.۲ برای پیک روزانه  رسیده که حدود ۱۶.۲ مگاوات  از برنامه تعریف شده از طرف شرکت مادرتخصصی بالاتر بوده است.

دادگر با بیان اینکه برای پیک شب بیشترین مصرف ۳۰۹.۴ مگاوات بوده است که ۳۱.۴ مگاوات از برنامه تعریف شده بالاتر بوده است، افزود: با توجه به تراز تولید و مصرف برق در کشور، عددی به عنوان سقف پیک بار هفتگی برای هر شرکت توزیع برق لحاظ می‌شود، سپس میزان بار روزانه شرکت(استان) پایش شده و با توجه به سقف از پیش اعلام شده در صورت افزایش مصرف استان از سهمیه ابلاغی، استان در محدوده قرمز مصرف قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در صورت ورود به محدوده قرمز مصرف لازم است مشترکان برای جلوگیری از اعمال خاموشی و قرار گرفتن در محدوده مجاز مصرف نسبت به کاهش ۱۰ درصد مصارف خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی از ابتدای هفته جاری در وضعیت قرمز مصرف برق کشور قرار دارد، تصریح کرد:  بیشترین میزان مصرف در سال جاری تاکنون در چهار مردادماه جاری ساعت ۲۱ بوده و پیک بار استان به میزان ۳۰۹.۴ مگاوات ثبت شده است.

توصیه‌هایی برای روزهای بدون خاموشی 

دادگر با اشاره به توصیه‌های مدیریت مصرف برق برای همکاری مشترکان برق، افزود: با توجه به روزهای گرم پیش رو در تابستان جاری و افزایش مصرف برق، نیاز به اعمال تدابیر مدیریت مصرف از جانب مشترکان در سطح استان خراسان جنوبی است که امید است کماکان با همراهی مشترکین، شرایط تامین برق پایدار و بدون خاموشی فراهم شود.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین اقدامات برای مراعات از سوی مشترکان، افزود: عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف مانند جاروبرقی، لباسشویی اتو و ... در ساعت‌های پیک بار و انتقال آن به ساعات دیگر و تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی دمای آسایش (۲۴ تا ۲۵ درجه) و عدم استفاده از کولرهای آبی روی دور تند آن‌ها، از مهم‌ترین اقدامات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: استفاده از روشنایی طبیعی روز برای اماکن مسکونی، اداری و ... و پرهیز از روشن کردن چراغ‌ها در طول روز، راه‌اندازی سیستم‌های سرمایشی همزمان با شروع ساعات کار و خاموش کردن آن‌ها یک ساعت قبل از خاتمه ساعت کار اداری و خاموش کردن وسایل برقی اعم از کامپیوترها، پرینترها و از مدار خارج کردن روشنایی بعد از ساعت کاری از دیگر اقداماتی است که باید رعایت شود.

دادگر ادامه داد: جابجایی تعطیلی کارکنان از روز جمعه به ایام هفته و همچنین تغییر ساعت شیفت‌های استراحت به ساعت‌های پیک در طول روز برای صنایع استان و استفاده از مولدین دیزلی مشترکین برای تولید برق در ساعات پیک بار و برخورداری از تشویق‌های پیش بینی شده در این خصوص، از مهم‌ترین اقداماتی است که انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خاموشي مصرف برق مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی امکان قطعی برق مدیریت مصرف برق پیش بینی شده افزایش مصرف استان وجود پیک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی ۳۵ هزار و ۷۵۲ مسافر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر مزیدی عصر چهارشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا ۷ فروردین ۱۴۰۳ با انجام پنج هزار و ۶۲۰ سفر تعداد ۳۵ هزار و ۷۵۲ مسافر در سطح استان جا به جا شده‌اند.

سرپرست معاونت حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی های صورت گرفته در تأمین ناوگان حمل و نقل مسافری در ایام طرح نوروزی علی رغم افزایش ۳ درصدی تعداد سفر در بحث تعداد مسافر کاهش ۳۶ درصدی داشته‌ایم.

مزیدی ادامه داد: انجام سه هزار و ۷۳۷ سفر درون استانی منجر به جا به جایی ۱۷ هزار و ۱۶۳ مسافر شده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: همچنین ۲۱ هزار و ۲۳۳ مسافر در زمان مذکور وارد استان شدند.

کد خبر 6063743

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۴ هزار نفر در پویش قرآنی زندگی با آیه ها
  • جشن روزه اولی ها در خراسان جنوبی
  • جابه جایی ۳۵ هزار و ۷۵۲ مسافر در خراسان جنوبی
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • شرکت 916 نفر در پویش اهدای خون مهر سرخ در خراسان جنوبی
  • مصرف حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی
  • 916نفر درپویش اهدای خون مهرسرخ خراسان‌جنوبی شرکت کردند
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟
  • مصرف این نوع زولبیا و بامیه ممنوع!
  • سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید