Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:09:55 GMT

افزایش کرایه‌ها به دلیل جابه‌جایی کم مسافران است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۷۳۵

افزایش کرایه‌ها به دلیل جابه‌جایی کم مسافران است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین علی‌اکبری شامگاه یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار استان که در استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه حمل و نقل کالا و مسافر یکی از شاخص‌های مهم در توسعه‌یابی جوامع به شمار رفته و باعث افزایش تبادل در کالا و تردد گردشگران می‌شود، افزود: از همین رو باید اهتمام جدی در راستای رونق این بخش وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۰۰۰ راننده حرفه‌ای در زنجان مشغول فعالیت در این حوزه چه در بخش حمل کالا و چه در بخش حمل مسافر هستند، تصریح کرد: آمار تفکیکی این بخش حاکی از آن است که ۷۰۰۰ نفر از رانندگان حرفه‌ای و فعال استان در بخش حمل کالا و ۲۰۰۰ نفر نیز در حوزه جابه‌جایی مسافر فعالیت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با یادآوری اینکه برای این تعداد راننده در استان نیز تعداد ۱۲۰ شرکت حمل و نقلی کار ارائه خدمات و نظارت بر نحوه ارائه این خدمت از سوی رانندگان را بر عهده دارند، ادامه داد: از ۱۲۰ شرکت حمل و نقلی فعال در استان، ۵۰ شرکت در حوزه حمل و نقل و جابه‌جایی کالا خدمات می‌دهند و ۲۰ شرکت نیز فعالیت‌شان مربوط به جابه‌جایی مسافر است.

علی‌اکبری در ادامه با اشاره به اینکه افزایش کرایه‌ها در بخش جابه‌جایی مسافر اسفندماه هر سال صورت گرفته و در پایان تعطیلات نوروز دوباره به حالت قبلی بازمی‌گردد، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که امروز کشور به واسطه شیوع ویروس کرونا با آن درگیر است، این کرایه‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال به خاطر جابه‌جایی کم مسافران در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش یافت.

کد خبر 4994647

منبع: مهر

کلیدواژه: اتوبوس افزایش قیمت ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان ماه محرم آمار کرونا شهرکرد کمک مومنانه قزوین عید سعید قربان ستاد ملی مقابله با کرونا جابه جایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه های تاکسی، گفت: متأسفانه تعدادی از رانندگان تاکسی اقدام به افزایش کرایه ها بیش از مصوبه شورای شهر کرده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه های تاکسی گفت: این موضوع نیز به ما منتقل شده است و شهروندان تخلفاتی را در این بخش به ما ارجاع داده اند و ما نیز این موارد را در کمیسیونی که وجود دارد بررسی کردیم.

وی افزود: تخلفاتی در برخی خطوط تاکسیرانی اعلام شده که متأسفانه تعدادی از رانندگان تاکسی اقدام به افزایش کرایه ها بیش از مصوبه شورا کرده اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مبنای افزایش کرایه های تاکسی در سال ۱۴۰۳ مصوبه شورای شهر تهران است؛ به طوریکه بر اساس آن، کرایه های تاکسی در سال جاری ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است؛ البته شاید در برخی از خطوط برای رند شدن کرایه ها حدود چند ده ریال این رقم افزایش پیدا کند؛ اما همانطور که گفته شد کرایه های تاکسی بر اساس مصوبه شورا باید انجام شود.

تشکری هاشمی ادامه داد: این نکته قابل توجه است که نه تنها برای تاکسی ها بلکه برای سایر مصوبات شورا از جمله تعرفه اماکن ورزشی باید مصوبه شورا مورد توجه قرار بگیرد و در واقع تعرفه ها در بخش های مختلف زیر نرخ تورم مصوب شده است و افزایش هر تعرفه خلاف مصوبه شوراست و باید با آن برخورد شود.

وی همچنین در رابطه با شماره گذاری تاکسی های برقی نیز تأکید کرد: این مسئله وظیفه موسسه استاندارد، محیط زیست و راهنمایی و رانندگی است و باید مورد توجه قرار بگیرد. البته تا آنجایی که پیگیری شده است هنوز این تاکسی ها پلاک گذاری نشده اند. ضمن اینکه مشکل جدی برای پلاک گذاری آنها وجود ندارد و پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز از سوی شورای ترافیک این تاکسی ها پلاک گذاری خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به وعده های داده شده از سوی شهرداری برای حمل و نقل عمومی گفت: آقای زاکانی طی این دوره از مدیریت شهری و بویژه یک سال گذشته وعده هایی مبنی بر ورود ۲۷ هزار و ۵۰۰ تاکسی برقی، ون، ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی و ۱۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی داده اند که امیدواریم که این وعده ها عملیاتی و اجرا شوند.

تشکری هاشمی گفت: به هر صورت هر دوره مدیریت شهری به پایان خواهد رسید و زمان این مدیریت شهری نیز حدود یک سال و اندی دیگر به پایان می رسد و باید ما از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم و قطعا پس از پایان این دوره شهروندان تهرانی ما را قضاوت خواهند کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • ◄ چرا کرایه حمل و نقل بار ثابت ماند؟/ شاخص تن کیلومتر چه زمانی بروزرسانی می شود؟
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی