Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:39:44 GMT

سود آرامکوی سعودی ۷۳ درصد سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۷۴۰

سود آرامکوی سعودی ۷۳ درصد سقوط کرد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، سود خالص ۳ ماهه دوم آرامکوی سعودی در حالی ۷۳ درصد سقوط کرد که پاندمی کووید ۱۹ تقاضای نفت خام جهان را فلج کرده است.

طبق داده‌های منظمی که آرامکو به بورس تداول عربستان ارائه می‌کند، سود خالص این شرکت در سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن به ۲۴.۶ میلیارد ریال (معادل ۶.۶ میلیارد دلار) سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در سه ماهه مشابه سال قبل این میزان ۹۲.۶ میلیارد ریال (معادل ۲۴.۷ میلیارد دلار) بود.

همچنین آرامکوی سعودی اعلام کرد در نیمه اول امسال، سود خالص این شرکت از ۱۷۵.۹ میلیارد ریال (معادل ۴۶.۹ میلیارد دلار) در سال گذشته با سقوطی ۵۰ درصدی به ۸۷.۱ میلیارد ریال (معادل ۲۳.۲ میلیارد دلار) رسیده است.

امین ناصر مدیر عامل آرامکو در این باره گفت: نتایج سه ماهه دوم ما تحت تأثیر طوفان‌های شدید سقوط تقاضا و افت شدید قیمت نفت قرار داشته است. ما در حال تطابق با این وضعیت بی‌سابقه هستیم که پاندمی کرونا به وجود آورده است. با برداشته شدن محدودیت‌های قرنطینه‌ای در جهان تقاضای نفت به آرامی در حال ریکاوری است.

کد خبر 4994657

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت نفت آرامکو عربستان عربستان سعودی بازار سهام ویروس کرونا ویروس کرونا بورس قیمت دلار قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت بانک مرکزی ایران سهام عدالت ایالات متحده آمریکا تولید نفت وام ودیعه مسکن بازار سهام قیمت سکه بهار آزادی بانک مرکزی میلیارد دلار میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است

علیرضا کبیری گفت: در فروردین‌ماه امسال چهار هزار و ۵۳۹ نفر برای اهدای خون به مراکز مربوطه مراجعه کردند که این عدد در سال گذشته چهار هزار و ۱۰۸ نفر بود.

معاون اداره کل انتقال خون قم بیان کرد: از تعداد افراد مراجعه‌کننده در فروردین‌ماه امسال، سه هزار و ۸۳۷ نفر معادل ۸۴.۵ درصد موفق به اهدای خون شدند.

او ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۳۹۲ نفر معادل ۸۲.۶ موفق به اهدای خون شده بودند.

به گفته کبیری، فروردین‌ماه امسال ۲ هزار و ۵۴۱ نفر معادل ۶۶.۲ درصد و فروردین‌ماه پارسال ۲ هزار و ۵۰ نفر معادل ۶۰.۴ از اهداکنندگان خون، اهداکننده مستمر خون بودند که ۶.۲ رشد نشان می‌دهد.

معاون اداره کل انتقال خون قم عنوان کرد: امسال ۱۱۸ نفر از اهداکنندگان معادل سه درصد و پارسال ۹۵ نفر معادل ۲.۸ درصد خانم بودند که افزایش ۰.۲ درصدی داشته‌است.

کبیری گفت: امسال چهار هزار و ۶۶۳ و پارسال چهار هزار و ۶۰۲ واحد خونی به بیمارستان‌ها ارسال شده که رشد ۱.۳ درصدی داشته‌است.

معاون اداره کل انتقال خون قم با اشاره به افزایش ۳۸.۵ درصدی ارسال خون به شبکه خون‌رسانی کشور، بیان کرد: در فروردین‌ماه امسال، یک‌هزار و ۲۲۰ و پارسال ۷۵۰ واحد خونی از استان قم به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال شد.

سال گذشته میزان اهدای خون در استان قم در مقایسه با مدت سال ۱۴۰۱، چهار درصد رشد داشته است؛ سال گذشته ۴۱ هزار و ۵۹۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد چهار درصدی داشته است.

هم اینک امکان اهدای خون در ۲ مرکز حضرت روح الله (ره) واقع در میدان معلم و پایگاه مرکزی سازمان واقع در تقاطع عماریاسر به‌صورت روزانه میسر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • تامین ۳ میلیارد دلاری ارز برای کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات
  • تورم ۱۲ ماهه بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ | سقوط ادامه‌دار سکه و طلا