Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@11:44:02 GMT

جزئیات ارائه تسهیلات ویژه و جدید به بازنشستگان کشوری تشریح شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۷۴۳

جزئیات ارائه تسهیلات ویژه و جدید به بازنشستگان کشوری تشریح شد

‍‍‍‍‍‍

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، جزئیات ارائه تسهیلات ویژه و جدید به بازنشستگان کشوری را تشریح کرد. - اخبار اجتماعی -

محمود مرتضایی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره انتقاد برخی بازنشستگان از صندوق بازنشستگی کشوری مبنی بر کم بودن تعداد سفرهایی که مشمول کمک‌هزینه می‌شوند، اظهار کرد: صندوق بازنشستگی کشوری هر ساله تعدادی تور برای بازنشستگان عضو خود برگزار می‌کند؛ این تورها رایگان نیست بلکه با کمک‌هزینه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای افزایش تعداد سفرها و کاهش هزینه‌های آنها چند راهکار داریم، تصریح کرد: راهکار اول این است که کمک‌هزینه را افزایش دهیم که به هرحال، با محدودیت بودجه مواجه هستیم؛ ضمن آنکه با توجه به جمعیت زیاد ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری، هزینه‌ها افزایش زیادی پیدا می‌کند؛ نکته دیگر این است که بررسی‌ها نشان داده بخش زیادی از بازنشستگان صندوق از تورها استقبال نمی‌کنند و عملاً 200 تا 300 هزار نفر علاقه‌مند به استفاده از این خدمات هستند.

مرتضایی‌فرد افزود: راهکار دیگر این است که به شکل رایگان همه افراد را به سفر ببریم که این راه هم، از نظر مالی قابل انجام نیست. اما راه دیگر این است که ما امکان سفر را برای بازنشستگان بیشتر کنیم؛ تنوع آن را بیشتر کنیم و کاری کنیم که بازنشسته فرصت سفر بیشتری داشته باشد، در این صورت است که می‌توان انتظار داشت بازنشسته‌ها هم بیشتر از خدمات سفر استقبال کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری درباره چگونگی انجام سفرهای سلامت‌محور در شرایط شیوع بیماری کووید-19 نیز توضیح داد: ما با توجه به شرایط کرونا، سفرهای سلامت‌محور را تعریف کرده‌ایم؛ در واقع، این سفرها به معنای واقعی، سفر نیستند بلکه نوعی گردش با رعایت فاصله اجتماعی است که بازنشسته‌ها بتوانند طی آن، به جایی بروند که امکاناتی مثل آموزش‌های سلامت و بهداشت یا یک سری امکانات پزشکی مورد نیاز مثل آزمایش قند و یا آموزش‌های ورزشی برای تناسب اندام برای آنها وجود داشته باشد؛ به دنبال این هستیم که در این شرایط این بخش را بیشتر پوشش بدهیم چرا که این بخش مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه در مورد سفرها به سمت ایجاد تغییرات و انعطاف‌پذیر کردن برنامه‌ها حرکت می‌کنیم، تصریح کرد: در این چارچوب، بازنشستگان می‌توانند هم از خدمات تورهای مسافرتی استفاده کنند و هم با استفاده از کمک‌هزینه‌ها، خودشان سفر بروند؛ از این طریق، می‌توانیم کمک کنیم هزینه‌های سفر را کاهش دهند و بتوانند سفر ارزان‌تری داشته باشند.

مرتضایی‌فرد ادامه داد: عموم افراد شاغل نمی‌توانند به سفر بروند و برنامه‌های سفر آنها محدود به برخی ایام است اما بازنشسته‌ها می‌توانند به دلیل آزادیِ وقت برنامه‌های سفر متنوع در زمان‌های مختلف داشته باشد و از فرصتی که در زمان‌های غیرپیک وجود دارد، استفاده کنند؛ ما هم در چنین مقاطع زمانی، می‌توانیم با همکاری مراکز مسافرتی تخفیف‌های بهتری تا حدود 50 درصد در اختیار بازنشستگان قرار دهیم.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری درباره اقدامات این صندوق برای خدمات‌دهی به بازنشستگان در مقابله با بیماری کرونا نیز گفت: یکی از انتظارات بازنشستگان این بود که در شرایط کرونا بتوانیم به چند طریق به آنها کمک کنیم از جمله اینکه در این شرایط که رعایت بهداشت و درمان و فاصله اجتماعی را داریم، باید طوری به ذینفعان خود کمک کنیم که مراجعاتشان به مراکز خرید برای تامین نیازمندی‌هایشان کم شود؛ مورد دیگر هم اینکه، اگر بیمار شدند، از آنها حمایت کنیم؛ در این راستا، تقریبا برای همه بیماران، هزینه‌های بیماری کرونا را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دادیم؛ به تمامی شرکت‌ها هم اعلام کردیم که اسناد بیماران کرونایی را به‌صورت کامل پوشش دهند تا کسی بابت هزینه‌های درمانی، دچار مشکل نشود.

مرتضایی‌فرد همچنین درباره اقدامات انجام‌شده برای افزایش قدرت خرید بازنشستگان در شرایط کرونا نیز اظهار کرد: مدیریت فعلی صندوق معتقد است که کارت منزلت ایده‌ای بوده که به خاطر تخفیف‌هایش در شان بازنشسته‌ها نیست و به جای استفاده از چنین کارتی، روش درست این است که تمام تخفیف‌ها و اعتبارات روی کارت حقوق بازنشسته و بدون دخالت نیروی انسانی، اعمال شود یعنی بازنشسته وقتی به خرید می‌رود، متصدی نباید متوجه شود فرد بازنشسته است و دارد تخفیف می‌گیرد؛ تمام خدمات هم باید در کارت حقوق متمرکز شود تا استفاده از آن برای بازنشستگان هم، تسهیل شود.

وی یادآور شد: رویکرد صندوق در این دوره، یک رویکرد کاملا فرهنگی ــ اجتماعی است؛ صندوق خودش را صرفاً مسئول پرداخت حقوق بازنشستگان نمی‌بیند بلکه به‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی، به دنبال اجرای طرح‌ها و برنامه‌های رفاهی و خدماتی متنوع برای بازنشستگان است.

مرتضایی‌فرد گفت: یکی از طرح‌هایی که انجام دادیم و فکر می‌کنیم که در شرایط کرونا می‌تواند به بازنشستگان کمک کند، تهیه مواد پروتئینی به‌صورت تلفنی بوده ‌است؛ درحال حاضر، با یک شرکت معتبر تولید و عرضه محصولات دامی صحبت کردیم که این محصولات را برای بازنشستگانی که تماس داشتند، در خانه‌هایشان تحویل دهیم؛ اجرای چنین طرح‌هایی در شرایط فعلی که افراد و مخصوصا سالمندان حدالامکان نباید به دلیل کرونا از خانه خارج شوند، موثر خواهد بود.

وی افزود: در کنار این‌ موارد، تفاهم‌نامه‌هایی هم داشتیم مثلا با شرکت رفاه و فرصتی را به بازنشستگان دادیم که بتوانند در قالب طرح یاری، تا پایان سال جاری در سه مرحله به‌صورت اعتبار 3 میلیون و 600 هزار تومانی، خرید داشته باشند؛ این طرح برای صندوق آورده‌ای نداشت و فقط فرصت خرید اعتباری برای بازنشستگان را فراهم کرد و با این رقم جزئی تا حدودی مشکلشان حل شد؛ چنانکه در مرحله اول اجرای طرح یاری، 200  تا 300 هزار نفر در شرایط کرونا از این طرح استقبال کردند همچنین، با فروشگاه‌هایی مثل افق کورش، قرارداد داریم که بازنشستگان می‌توانند محصولات پگاه را با 21.5 درصد تخفیف دریافت کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در پایان اعلام کرد: به‌زودی هم یک مرکز فرهنگی آموزشی برای بازنشستگان در شهرهای تهران راه‌اندازی می‌شود همچنین، برنامه داریم خانه‌های امید را به یک فضای مناسب‌تر تبدیل کنیم تا همه بازنشستگان بتوانند از خدمات متنوع سلامت‌محور، فرهنگی و... آن بهره‌مند شوند.

اجرای فاز دوم پرداخت تسهیلات برای خرید قسطی کالا به بازنشستگاناجرای 9 طرح معیشتی و رفاهی برای بازنشستگانمتناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از مرداد با بودجه 32هزار میلیاردی/ جزئیات افزایش حقوق مستمری‌بگیران با 30 و 35 سال سابقه

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط صندوق بازنشستگی کشوری بیشتر بخوانید... اجرای فاز دوم پرداخت تسهیلات برای خرید قسطی کالا به بازنشستگان اجرای ۹ طرح معیشتی و رفاهی برای بازنشستگان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از مرداد با بودجه ۳۲هزار میلیاردی/ جزئیات افزایش حقوق مستمری‌بگیران با ۳۰ و ۳۵ سال سابقه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اجرای فاز دوم پرداخت تسهیلات برای خرید قسطی کالا به بازنشستگان اجرای ۹ طرح معیشتی و رفاهی برای بازنشستگان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از مرداد با بودجه ۳۲هزار میلیاردی/ جزئیات افزایش حقوق مستمری‌بگیران با ۳۰ و ۳۵ سال سابقه واژه های کاربردی مرتبط صندوق بازنشستگی کشوری پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ دستورالعمل برگزاری مراسم ماه محرم و صفر اعلام شد ۲ آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته + نمودار ۳ فیلم// لحظه انفجار مهیب بیروت را از ۷ زاویه ببینید ۴ دانش‌آموزان آموزش مجازی را اثربخش‌تر می‌دانند/ افزایش امکانات "شاد" به بیش از ۳۰ ویژگی ۵ تهیه داروی لاغری از "اینستاگرام" زن جوان را راهی بیمارستان کرد ۶ یک کشته و ۴ مصدوم بر اثر تصادف اتوبوس با عابران‌پیاده در بزرگراه بعثت ۷ اطلاعیه بنیاد مستضعفان در خصوص ملک دفتر رئیس جمهور سابق ۸ تشکیل کمیته‌ای در مجلس برای رسیدگی به ایرادات رتبه‌بندی مهمترین اخبار اجتماعی جزئیات ارائه تسهیلات ویژه و جدید به بازنشستگان کشوری تشریح شد دانش‌آموزان آموزش مجازی را اثربخش‌تر می‌دانند/ افزایش امکانات "شاد" به بیش از ۳۰ ویژگی لغو طرح ترافیک چه تأثیری در آلودگی هوا دارد؟ چرا تشخیص فرسودگی خودروها نباید بر اساس سن باشد؟ مهمترین اخبار تسنیم سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با تسنیم: به جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: تأمین کالاهای اساسی مردم در اولویت مجلس قرار گرفت ادامه نقض قطعنامه ۱۷۰۱/ تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی و دریایی لبنان امام کاظم (ع) با چه راهکارهایی پرچم اباعبدالله را برپا نگه داشت؟ اختصاصی|ساخت چند‌ برنامه فاخر در سالگرد شهادت شهید سلیمانی/‌ منظومه "حاج قاسم"‌ چاپ می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق بازنشستگی کشوری صندوق بازنشستگی کشوری مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری حقوق بازنشستگان برای بازنشستگان شرایط کرونا بازنشسته ها برنامه ها کمک هزینه هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار| ابزارهای گروه مالی تکمیل می شود

به گزارش روابط عمومی، مجمع عمومی عادی سالیانه گروه مدیریت ارزش سرمایه (گروه مالی) صندوق بازنشستگی کشوری برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه سال ۱۴۰۲ با حضور اکثریت سهامداران چهارشنبه مورخ ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ در محل سالن کنفرانس شرکت برگزار شد. در این جلسه که به ریاست تاجیک، به عنوان نماینده صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، سید هادی ابطحی مدیرعامل گروه مدیریت ارزش سرمایه (گروه مالی) صندوق بازنشستگی کشوری ضمن تشریح اقدامات اصلی صورت گرفته در سال مالی گذشته گفت: «متاسفانه به دلیل عدم معرفی اعضای هیئت مدیره واجد شرایط به سازمان بورس و اوراق بهادار، نماد شرکت تعلیق شده بود که با استقرار تیم جدید مدیریتی در هیئت مدیره و پیگیری های فراوان در ‌کمتر از ۴۵ روز تایید صلاحیت تمامی اعضای جدید هیئت مدیره ابلاغ و نماد بازگشایی شد.»

وی با اشاره به رشد سود عملیاتی شرکت‌های زیر مجموعه در سال گذشته گفت: «با پیگیری های صورت گرفته و تکالیف ابلاغی به شرکت‌های تابعه از جمله بیمه ملت، کارگزاری و ... توانستیم سود عملیاتی این شرکت‌ها را با رشد بالای ۱۰۰ درصدی به ثبت برسانیم. تداوم این برنامه و افزایش سود در سال مالی جدید هم جزء ارکان اصلی برنامه های این شرکت‌ها خواهد بود.»

ابطحی همچنین با اشاره به پیگیری گروه مالی صندوق بازنشستگی کشوری برای تاسیس شرکت سبدگردان بورس و صرافی گفت: «تاسیس شرکت سبدگردان و صرافی جزء اولویت های کاری یک گروه مالی است که متاسفانه تاکنون مغفول مانده بود، اما این مهم از همان روزهای اول استقرار تیم مدیریتی جدید در دستور کار قرار گرفته و با جدیت در حال پیگیری تا به سرانجام رسیدن است.»

گفتنی است در این مجمع مصوب شد ۶۵۰ ریال سود بابت هر سهم به سهامداران پرداخت و مابقی سود عملیاتی شناسایی شده برای افزایش سرمایه نزد شرکت باقی بماند تا برنامه های توسعه ای را پیگیری و به سرانجام برساند. همچنین در این مجمع در مورد روزنامه رسمی، مبلغ حضور در جلسه اعضای غیر موظف هیئت مدیره و اعضای کمیته های تخصصی و حاکمیت شرکتی و ... تصمیم گیری شده و با رای اکثریت سهامداران به تصویب رسید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897837

دیگر خبرها

  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار| ابزارهای گروه مالی تکمیل می شود
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • تغییر رقم افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد/ سورپرایز ویژه سازمان بازرسی برای بازنشستگان
  • مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد
  • پذیرش اسناد درمانی بازنشستگان و صدور معرفی‌نامه بیمه تکمیلی تا پایان اردیبهشت
  • رفع مشکل چندین ساله تاخیر در برقراری مستمری بازنشستگان
  • توضیحات صندوق بازنشستگی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان
  • مشکل چندین ساله تاخیر در برقراری مستمری بازنشستگان رفع شد