Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به تدوین سند سازگاری با کم آبی در استان سمنان گفت: این سند دارای بخش‌های مختلفی از جمله سهم مصرف هر بخش است که در آن نیاز به یک عزم جدی داریم از سوی دیگر همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی یک الزام در این سند است واگرنه موفق نخواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه برای عبور از چالش کم آبی تدوین این سند کارساز است، اما موفقیت کامل اجرای آن در گرو عزم عمومی است افزود: آب مهمترین چالش و مطالبه استان سمنان محسوب می‌شود که ارتباط به یک اداره یا نهاد خاص ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه مثال بارز همکاری و عزم عمومی برای اجرای طرح‌های مقابله با خشکسالی در سطح استان در مقوله کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های آب بود تاکید کرد: تجربه موفق این موضوع نشان داد که با همراهی مردم و مسئولان می‌توان کار‌های بزرگی برای مقابله با خشکسالی انجام داد.

حیدریان با اشاره به رسالت سنگین اطلاع رسانی‌ها در ارتباط با استفاده بهینه آب تاکید داشت: باید توجه کرد که جامعه هدف آب تمام مردم و اقشار هستند و لذا بدون اطلاع رسانی در زمینه مصرف این مایع حیات‌بخش هرگز موفق نخواهیم شد.

او با بیان اینکه طرح‌هایی مانند تغییر الگوی کشت نیز در گرو همراهی و مشارکت عمومی هستند ابراز کرد: ۸۷ درصد آب استان صرف کشاورزی می‌شود و لذا هشت درصد صرف صنعت و خدمات و پنج درصد به شرب اختصاص دارد در نتیجه تغییر الگو‌های کشت می‌توانند راهگشا باشند.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب منطقه ای بحران آب جهاد کشاورزی خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: واقف بهروزی در گفت‌ و گو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی در حوزه‌ وصول درآمدهای عمومی و مولدسازی دارایی‌های دولت در سال گذشته، افزود: در حوزه وصول درآمدهای عمومی آذربایجان‌شرقی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب شاهد تحقق ۱۲۲ درصدی و ۱۱۹.۲۳ درصدی نسبت به رقم مصوب بودیم.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات ستاد درآمد و تجهیز منابع استان آذربایجان‌شرقی با هدف پیگیری وصول و رشد درآمدهای استان به صورت ماهانه برگزار می‌شود، از همین رو، رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: همچنین مجوز فروش ۲۴ فقره از املاک مازاد دستگاه‌های دولتی آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۲ اخذ شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در تبدیل اسناد دفترچه ای از تک برگ عادی به اسناد تک برگ دولتی نیز با افزایش مواجه بودیم که در سال گذشته این تعداد به ۱۷ هزار و ۵۱۸ فقره رسید.

درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹، ۴۲ هزار میلیارد ریال مصوب شده بود که ۱۰۸ درصد معادل ۴۵ هزار میلیارد در سال ۱۴۰۰، ۶۵ هزار میلیارد ریال مصوب و ۷۶ هزار میلیارد ریال معادل ۱۱۶ درصد و در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۰۰ هزار میلیارد ریال مصوب و ۱۲۲ هزار میلیارد ریال معادل ۱۲۲ درصد وصول شد.

برای سال ۱۴۰۲ نیز رقم مصوب ۱۵۰ هزار میلیارد ریال بود که ۱۷۸هزار میلیارد ریال معادل ۱۱۹.۲۳ درصد وصول شد.

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • ◄ سفر با هواپیما تعطیل می شود
  • سمنان در فهرست کم بارش ترین استان های کشور