Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:03:00 GMT

پایان فاز دوم مرمت و محوطه‌سازی حمام مریان تالش

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۸۶۱

پایان فاز دوم مرمت و محوطه‌سازی حمام مریان تالش

ایسنا/گیلان معاون میراث‌فرهنگی گیلان گفت: حمام تاریخی مریان تالش با کاربری کافه موزه از طریق صندوق احیاء وزارتخانه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

ولی جهانی در گفت‌وگو با ایسنا از پایان فاز دوم مرمت و محوطه‌سازی حمام مریان تالش خبرداد و اظهار کرد: در سه سال گذشته مرمت‌های لازم و محوطه سازی داخل عرصه و بیرون عرصه از محل اعتبارات استانی انجام شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به هزینه‎های مرمت این بنا، افزود: در این مرحله مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان برای محوطه سازی و حصارکشی دور محوطه و ادامه مرمت برای این بنا هزینه شده است.

وی گفت: از آنجایی که این بنا در منطقه کوهستانی قرار دارد و نگهداری آن بسیار هزینه بر بوده، طی جلسه کمیته فنی و کاربری بناهای تاریخی در کشور مقرر شد این بنا با کاربری کافه موزه از طریق صندوق حفظ و احیاء وزارتخانه به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش ایسنا؛ حمام تاریخی مریان واقع در روستای مریان از توابع شهرستان تالش قرار دارد و این حمام مربوط به دوره قاجار بوده که در داخل محوطه‌های باستانی مریان قرار گرفته است عمده‌ترین مصالح بنا از آجر قرمز رنگ بوده و مالکیت این بنا متعلق به اداره کل میراث فرهنگی گیلان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی بناي تاريخي مرمت بناهاي تاريخي محوطه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کشف جسد یک زن ۵۹ ساله در تالش

 به گزارش تابناک، قاتل ۶۰ ساله پس از قتل همسر ۵۹ ساله‌اش و رها کردن وی در کنار جاده در شهرستان تالش شناسایی و دستگیر شد.

با تحقیقات همه جانبه و بررسی شواهد و مدارک کارآگاهان آگاهی در کمتر ۴۸ ساعت شوهر این زن ۵۹ ساله را دستگیر کردند. قاتل ۶۰ ساله در تحقیقات پلیس به قتل همسرش به علت اختلافات خانوادگی با یک چوب دستی اعتراف کرد.

متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

منبع: عصر ایران

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • ماجرای کشف جسد یک زن ۵۹ ساله در تالش
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد