Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:50:09 GMT

ضرورت ارتقای سطح مهارت های گفتگو محور در خانواده

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۹۲۳

ضرورت ارتقای سطح مهارت های گفتگو محور در خانواده

زهرا یعقوب نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات حوزه بانوان و خانواده در زمینه ایجاد نشاط و تفریح برای جامعه بانوان، اظهار کرد: در حوزه تفریحی و آموزشی مربوط به بانوان با دستگاه‌های متولی رایزنی‌ها خوبی برای ایجاد فضاهای ورزشی و تفریحی انجام شده است.

وی در ادامه گیلان را سالمندترین استان کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به وجود افراد سالمند بسیاری در استان گیلان اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری‌ها باید مکان‌های ویژه برای این افراد ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به ارائه طرحی در زمینه سالمند خواندگی به کارگروه‌های مرتبط با این موضوع در استانداری، گفت: با توجه به این وضعیت به دنبال فرهنگ سازی در این زمینه هستیم تا همان گونه که خانواده‌ها کودکانی را به عنوان فرزند خوانده قبول می‌کنند از سالمندان نیز به این شکل نگهداری کنند.

ضرورت ارائه طرح‌های تشویقی برای فرزندآوری

وی در ادامه با بیان اینکه به دنبال اجرای طرح‌هایی برای تشویق بانوان و خانواده‌ها به فرزند آوری هستیم، تصریح کرد: متأسفانه ادامه این روند قطعاً در ۲۰ سال آینده استان و حتی کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد.

یعقوب نژاد با اشاره به ارائه پیشنهاد در این زمینه به شورای جمیعت، ادامه داد: باید بسته‌های تشویقی ارائه شود تا مادران شاغل به فرزند آوری ترغیب شوند.

وی نداشتن امنیت شغلی زنان شاغل را یکی از عوامل مهم در موضوع فرزند آوری عنوان کرد و افزود: باید به دنبال مشوق‌هایی باشیم که جایگزینی جمعیت صورت گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به نقش مهم رسانه در آگاهی بخشی، اظهار کرد: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و جامعه شناسان برای تحلیل و بررسی راهکارهای تأثیرگذار در این بخش استفاده شود.

وی با بیان اینکه نوع سبک زندگی در این موضوع بسیار تأثیرگذار خواهد بود، ادامه داد: سبک زندگی باید به گونه باشد که با آگاهی بخشی به آحاد جامعه مسئله افزایش جمعیت حل شود.

یعقوب نژاد همچنین به موضوع خشونت‌های خانگی علیه زنان نیز اشاره و با بیان اینکه از ظرفیت نهادهای اجتماعی برای کاهش این خشونت‌ها قطعاً بهره گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کارگروه فرهنگی سلامت و زنان طرح‌هایی ارائه شده تا در بهزیستی این طرح‌ها برای کاهش خشونت خانگی پیگیری شود، افزود: اطلس نقاط حادثه خیز استان شناسایی شده تا تصمیم گیری های ویژه ای در این نقاط صورت گیرد.

در حوزه آسیب‌های اجتماعی تفکیک جنسیتی نداریم

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به اینکه در حوزه حل آسیب‌های اجتماعی تفکیک جنسیتی وجود ندارد، اظهار کرد: در این بخش به همه اقشار توجه می‌کنیم تا زنجیره‌های متصله شناسایی شود.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح مهارت‌های گفتگو محور در خانواده، گفت: بررسی وجود یک آسیب در روستاها و شهرها نشان می‌دهد نگاه سنتی و فرهنگی حاکم بر گفتگو غلبه دارد و ارتباط درست بین والدین و فرزندان شکل نگرفته است.

یعقوب نژاد با بیان اینکه در ازدواج دختران و تعامل با خانواده باید طرح‌های خاصی با همکاری آموزش و پرورش و بهزیستی در دستور کار قرار گیرد، افزود: باید مهارت‌های گفتگو محور در خانواده به ویژه در شهرستان حادثه خیز استان شکل بگیرد.

وی تأکید کرد: هرچه ارتباط والدین و فرزندان صمیمی تر باشد کاهش آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد بود.

کد خبر 4994664

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری گیلان کارگروه بانوان ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان ماه محرم آمار کرونا قزوین شهرکرد کمک مومنانه عید سعید قربان ستاد ملی مقابله با کرونا بانوان و خانواده یعقوب نژاد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای ارتقای توانمندی بانوان در حوزه جهاد تبیین

سارا طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سال جاری و در حوزه بانوان اظهار کرد: ناظر به مسائل پیش روی انقلاب یکی از محورهای مهمی که در سال جاری دنبال می‌کنیم موضوع روایت پیشرفت است و خانم‌ها باید وارد این جهاد امروز شده تا افق مورد نظر مقام معظم رهبری را محقق کنند.

وی افزود: یکی از مسیرهایی که کمک می‌کند تا بتوانیم در برابر دشمن پیروز شویم این است که بانوان بتوانند پیشرفت‌های انقلاب در عرصه‌های مختلف از جمله در عرصه زنان را به طور صحیح و جذاب برای جامعه روایت کنند.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دیگر ما در سال جدید در حوزه افزایش جمعیت است، تصریح کرد: ارتقا و توانمندسازی بانوان در مأموریت کلان سازمان تبلیغات یعنی جهاد تبیین باید عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که گفتمان سازی الگوی سوم را رقم بزنیم، ادامه داد: باید هویت زن ایرانی را به حل مسائل کلان انقلاب اسلامی مخصوصاً مأموریت‌های ویژه بانوان در انقلاب گره بزنیم.

طالبی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما در سازمان تبلیغات اسلامی جهاد تبیین است، ادامه داد: تولید محتواهای مناسب برای بانوان و تربیت کنشگر در این حوزه در اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی تاکید کرد: ما علاوه بر اینکه باید گفتمان تولید روایت در عرصه هویت دهی به زنان و دختران جوان را ارتقا دهیم، باید بتوانیم توان رسانه‌ای استان‌های مختلف را نیز ارتقا دهیم.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: یکی از اقدامات ما طراحی رویدادهایی است که در آن میدان جهاد تبیین بانوان طراحی شده و ارتقا توانمندی بانوان در این رویدادها در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان یادآور شد: تبلیغات اسلامی قزوین در حوزه دختران نوجوان با اجرای طرح ابتکاری همچون شیرین بیان و دختران حاج قاسم در بین استان‌های دیگر پیش رو بوده و استان‌های دیگر باید از استان قزوین الگو بگیرند.

کد خبر 6084073

دیگر خبرها

  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • «عیدیHD»؛ سفری به سرزمین طنز و خلاقیت
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • غزه؛ محور گفتگوی «بلینکن» و «گالانت»
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی
  • ارتباط چشمی چیست و چطور در آن مهارت پیدا کنیم؟
  • تلاش برای ارتقای توانمندی بانوان در حوزه جهاد تبیین