Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس گفت: قانون قبلی باز دارنده نبود و جریمه آن خیلی پایین بود و صرفه‌ای برای هیچ کسی نداشت، ولی این قانون یک مقدار قابل توجه است یعنی ۶۰ الی ۷۰ درصد آن از نظر بنده که کارشناس این مسئله هستم مثمر ثمر خواهد بود.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، اظهار داشت: دو و نیم میلیون خانه خالی در کشور موجود است که این آمار برای ما قابل قبول است که این قانون مالیات بر خانه‌های خالی بعد از تایید شورای نگهبان می‎تواند تا کمی مشکل مسکن را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این قانون می‌گوید که در شهر‌های بالای 100 هزار نفر که روی این مورد هم اختلاف است، چون در بعضی از نقاط خوش آب و هوای کشور که زیر صد هزار نفر هستند، ویلا‌های آن چنانی ساخته شده‌اند که در این قانون دیده نشده است اما روح این قانون خوب و امیدوار کننده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طبق این قانون در شهر‌های بالای صد هزار نفر اگر کسی بیش از دو خانه، یعنی هر خانوار یک خانه اصلی و فرعی داشته باشد مشکلی ندارد، اما مازاد بر این را باید اجاره بدهد که بدین صورت نه خانه‌ای خالی می‌ماند و نه دولت مالیات می‌گیرد.

نیکزاد با اشاره به دو میلیون خانه خالی، تصریح کرد: شش و نیم میلیون مستاجر و یازده میلیون حاشیه نشین در کشور هستند و اینطور نمی‌شود که خانه بسازی ولی این خانه‌ها را خالی نگهداری و به بازارعرضه نکنی که این قانون تا حدودی کمک می‌کند که خانه‌ها خالی نماند.

وی بیان داشت: در کشور‌های جهان قانون‌هایی بازدارنده‌ همانند قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر معاملات مکرر، مالیات بر عایدی مسکن و خانه‌های لوکس رایج است و در دنیا طوری پیش رفته است که مسکن جزء کالا‌های مصرفی است و نه سرمایه‌ای.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسکن همانند یک لوکوموتیوی است که اگر حرکت کند اقتصاد حرکت می‌کند و ارزبری هم به خارج از مرز‌ها ندارد چون تمام مصالح و نیروی کار در داخل موجود است که باید از آنها استفاده کرد.

نیکزاد افزود: سوال این است که چیزی که در درون می‌شود تولید کرد چرا از آن استفاده نمی‌شود؟ در کشور 165میلیون هکتار زمین هست که فقط دو درصد از آن زیر ساخت شهر‌ها رفته است که متاسفانه همین اتفاق، تهیه مسکن را برای مردم سخت کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که برخی کارشناسان معتقدند که این اصلاحیه قانون هم بازدارنده نیست؟ گفت: قانون قبلی بازدارنده نبود و جریمه آن خیلی پایین بود و صرفه‌ای برای هیچ کسی نداشت ولی این قانون یک مقدار قابل توجه است یعنی ۶۰ الی ۷۰ درصد آن از نظر بنده که کارشناس این مسئله هستم ثمر بخش خواهد بود.

نایب رئیس مجلس در پایان بیان داشت: قانون مالیات بر خانه‌های خالی تا حدودی مشکل مسکن را حل خواهد کرد و این را بدانید این قانون خوب نوشته شده است یعنی نه خیلی سخت است و نه مثل گذشته آسان.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس یازدهم نیکزاد مالیات بر خانه های خالی مسکن نایب رئیس مجلس خانه های خالی خانه ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، فیروز قاسم‌زاده با اشاره به بارش‌های مناسب هفته‌های گذشته، میزان پرشدگی سدهای کشور تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ را ۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: بارش‌ها نباید این تصور را ایجاد کند که نیاز آبی کشور برطرف شده و همچنان به مدیریت مصرف در سراسر کشور نیازمندیم.

وی با اشاره به بارش‌های خوب اواخر سال گذشته و روزهای ابتدایی سال جدید اظهار کرد: هر چند طی هفته‌های گذشته شاهد نزولات جوی به صورت برف و باران در برخی نقاط کشور از جمله تهران بودیم، اما همچنان میزان پرشدگی برخی از سدهای کشور پایین بوده و آب مورد نیاز مصارف به طور کامل تأمین نشده است.

قاسم‌زاده با تشریح آخرین وضعیت مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ گفت: ورودی‌ سدهای کشور در حال حاضر ۲۳.۶۱ میلیارد مترمکعب است که همچنان نسبت به سال آبی گذشته با کاهش ۱۱ درصدی روبرو است.

وی موجودی مخازن سدهای کشور را در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ با ۶۱ درصد پرشدگی، معادل ۳۰ میلیارد و ۴۱۰ میلیون مترمکعب خواند و افزود: در سال گذشته نیز در تاریخ مشابه، همین میزان آب در مخازن سدهای کشور وجود داشته است.

۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است

سخنگوی صنعت آب کشور، درصد پرشدگی سدهای تأمین کننده آب شرب پایتخت را ۲۰ درصد خواند و بیان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۲۸ فروردین با کاهش ۱۱ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

وی گفت: مجموع ۱۳ سد مهم حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز حدود ۷۳ درصد پرشدگی دارد که نسبت به سال آبی گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

کاهش ۱۵درصدی بارش‌های ایران نسبت به سال‌های نرمال

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: براساس شبکه باران‌سنجی مبنای وزارت نیرو، بارندگی کشور نسبت به میانگین دوره‌ مشابه درازمدت ۱۵ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد

سد بزرگ کجکی سر ریز کرد + فیلم | بیش از یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد جمع شد | هامون پر آب می‌شود؟

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش بارش کشور نسبت به شرایط نرمال، نباید بارش‌های اخیر این تصور را ایجاد کند که نیاز آبی کشور برطرف شده و مدیریت مصرف ضرورتی ندارد بلکه هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره باید توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند.

کد خبر 845094 برچسب‌ها وزارت نیرو خبر مهم باران تهران سد

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • مقاوم سازی نزدیک به ۳۵ درصد از خانه‌های روستائیان درآذربایجان غربی
  • ۱۰ درصد از مجوز‌های کاغذی به مجوز‌های جدید تبدیل شده اند
  • جزئیات مالیات ثروت در ۱۴۰۲/ وصول ۵ میلیارد از خانه های خالی
  • تحویل خانه‌های مددجویی در چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور
  • ۲۷۶ مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شدند
  • ۴۰ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است | آخرین وضعیت سدهای کشور
  • لوکس نشینان و لوکس سواران گوش به زنگ باشند/ مالیات خودرو‌های بالای ۳.۵ میلیارد و خانه‌های بالای ۳۵ میلیارد تومان چقدر است؟