Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:01:54 GMT

فلسفه وجودی نیروی انتظامی خدمت به مردم است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۵۰۵۹

فلسفه وجودی نیروی انتظامی خدمت به مردم است

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی ضمن گرامی‌داشت دهه مبارک ولایت و امامت و تبریک میلاد با سعادت امام هادی (ع) و اعیاد قربان و غدیر خم، با خانواده کارکنان ناجا که اخیرا در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، همچنین با مردم لبنان که در پی انفجار مهیب در بندر بیروت داغدار شده اند ابراز همدردی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت و گستردگی دامنه فعالیت های پلیس پیشگیری در سراسر کشور عنوان کرد: این پلیس به لحاظ تنوع و تعدد ماموریتی و آمایش دارای گستردگی منحصر به فرد است که به تنهایی دارای نقش محوری در شتاب گیری تحول و تحرک در سازمان نیروی انتظامی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: البته معتقدیم اگر بنا است تحول بیشتری ایجاد شود باید با همگرایی و همراهی همه معاونت‌ها و  پلیس‌های تخصصی انجام شود و لازمه آن شناخت فرصت‌ها، تهدیدها، چالش‌ها و آسیب‌های احتمالی موجود است تا نقاط قوت را تقویت و موانع تحرک و تحول را از میان برداریم.

عالی ترین مقام پلیس پیشگیری با بیان اینکه سازمان‌ها باید در مسیر تکاملی خود تحول آفرین باشند، افزود: بخشی از تحول آفرینی در گرو همدلی و همراهی فرماندهان و کارکنان زیر مجموعه است لذا مدیران بایستی باور به تحقق توسعه و تعالی از ره‌آورد تغییر و تحول را در کارکنان تحت امر خود ایجاد و موانع را از میان بردارند. 

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه مقاومت در مقابل تحول هم منشاء سازمانی دارد و هم منشاء فردی گفت: عادت داشتن به انجام کارهای روزمره و تکراری، عدم اطمینان از امنیت شغلی و حفظ مزایای شغلی و ترس از ناشناخته‌ها چهار عامل مهم در منشاء فردی مقاومت در مقابل تحول هستند که مانع ایجاد هرگونه تغییر و تحول مثبت و سازنده می‌شوند.

وی با بیان اینکه "تحول‌گرایی"، ایستایی و برگشت به عقب ندارد، ادامه داد: باید بپذیریم که روزمرگی آفت سازمان ها است و تغییر و تحول، امنیت شغلی کارکنانی را به خطر می اندازد که نتوانند در پروسه نوگرایی و تحول خود را همراه و همگام با شرایط جدید کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا "شجاعت" و "ریسک پذیری همراه با عقلانیت" را دو بال مهم مدیران تحول‌گرا دانست و افزود: دو مولفه عنوان شده برای مدیران لازم و ضروری است چرا که برخورداری مدیران از ویژگی‌های ذکر شده موجب پیشرفت خواهد شد.

وی تصریح کرد: حجم بالای مراجعان به کلانتری‌ها و پاسگاه ها، فشار کاری زیاد بر روی کارکنان کوپ همچنین مصمم بودن پلیس پیشگیری به برون سپاری باعث شد تا هوشمندسازی ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان را در دستور کار قرار دهیم که در آینده نزدیک طرح های متعدد مربوط به این بخش از اقدامات تحول‌آفرین پلیس پیشگیری برای عموم مردم معرفی و اطلاع رسانی خواهد شد.  

سردار معصوم بیگی تغییر فرآیند انجام ماموریت‌ها و خدمات رسانی به "فناور محور" را از ضروریات و از جمله اولویت‌های کاری پلیس پیشگیری عنوان و خاطرنشان کرد: با این تغییر رویکرد نه تنها کارکنان صیانت خواهند شد بلکه رضایت مردم کسب و شتاب بخشیدن به فرآیند انجام کارها را در پی خواهد داشت.

برچسب‌ها پلیس پیشگیری ناجا انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس پیشگیری ناجا انتظامی پلیس پیشگیری ناجا انتظامی پلیس پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است

استاندار تهران با تاکید بر آگاه سازی آحاد جامعه و جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان، گفت: دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند.

به گزارش صداوسیما، علیرضا فخاری در ستاد عفاف و حجاب استان که به میزبانی فرمانداری تهران و با حضور معاونین و مدیران استانی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت عملیات افتخارآفرین سپاه پاسداران و تحقق «وعده صادق»، با اشاره به ابعاد مختلف فتنه دشمنان در حوزه حجاب و عفاف اظهار کرد: بدخواهان این نظام و انقلاب به دنبال از بین بردن اعتقادات دینی مردم هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه حجاب از آموزه‌های دینی و رکن مهم فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود، گفت: امروز که در یک جنگ ترکیبی شناختی قرار داریم بیش از هر زمان دیگری باید به حفظ دین و فرهنگ توجه داشته باشیم، چرا که آسیب به این ارکان صدمات جبران ناپذیری را به کشور تحمیل می‌کند.

فخاری خطاب به مسؤولان و مدیران عنوان کرد: آن نقطه که مسؤول و مدیری نسبت به فرهنگ جامعه، اداره و یا سازمانی دچار کم کاری و کم توجهی‌شود، همان نقطه آغاز ایجاد شکاف عمیق توسط دشمن برای از بین بردن اتحاد و رخنه فرهنگی است، لذا با توجه به منویات رهبری از همه مسؤولان می‌خواهم نسبت به موضوعات فرهنگی توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به موج سواری‌های دشمن در راستای بزرگ نمایی مشکلات و ناامیدی مردم از نظام، عنوان کرد: دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد، آنان با سرمایه گذاری‌های کلان در تلاش هستند که حرمت‌ها و نماد‌های دینی ایران اسلامی را هم برای بانوان و هم برای آقایان کمرنگ کنند، لذا همه ما به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی‌های دشمن بایستیم و از هر فرصتی برای تبیین و تزریق امید و آگاهی به مردم استفاده کنیم.

استاندار تهران گفت: در شرایط کنونی که نیروی انتظامی میدان دار حوزه عفاف و حجاب است، باید دستگاه‌ها ضمن پرهیز از موازی کاری، از راهبرد آگاه سازی آحاد جامعه به خصوص جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان استفاده کنند و حول یک محور قرار بگیرند.

دیگر خبرها

  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • رویکردهای تازه قوه قضائیه در سند تحول
  • اهدای گل توسط جمعی از بانوان بابلی به کارکنان نیروی انتظامی برای اجرای طرح نور + تصاویر
  • پليس شهرستان رودبارجنوب به آدم ربايي دو پسر جوان پايان داد
  • امداد رسانی پلیس سیستان و بلوچستان به سیل زدگان جنوب استان
  • دریادار ایرانی: با همت مردم به راه خود ادامه می‌دهیم
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟