Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:54:05 GMT

محدث: دوست دارم نقش شهدای دفاع مقدس را بازی کنم

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۵۰۶۴

محدث: دوست دارم نقش شهدای دفاع مقدس را بازی کنم

‍‍‍‍‍‍

فرزین محدث بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون معتقد است که خلق اثر هنری درباره ادوران دفاع مقدس مستلزم درک عمیق هنرمند از تاریخ جنگ است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، امروزه فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست؛ مجاهدت و ایثارگری‌های پرشمار شهدا و ایثارگران ایران اسلامی در طول سال‌های پرشور و حماسه هشت سال دفاع مقدس، بر هیچ انسان قدرشناسی پوشیده نیست؛ موج جان‌فشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان مجاهد ما در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله به قدری غرورانگیز و افتخارآمیز است که تا همیشه می‌توان به ذکر یاد و خاطرات آن پرداخت؛ در این میان، نکته حائز اهمیت این است که همگان در هر جایگاه و منصبی که حضور دارند، خود را منت‌دار خون پاک شهدا و تلاش‌های مجاهدانه ایثارگران این مرز و بوم بدانند و با اتخاذ تدابیر و تمهیدات مقتضی، زمینه‌ لازم را برای تجلیل درخور و شایسته از خدمات و زحمات خالصانه رزمندگان سال‌های دفاع مقدس میسر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از تازه‌ترین اقداماتی که با هدف تجلیل از حماسه‌آفرینی‌های شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی هشت ساله در دست انجام قرار گرفته است، برگزاری مسابقه طراحی لوح و بنای یادبود شهدا و ایثارگران؛ به ویژه شهدای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که به همت راه‌آهن در دست برگزاری است.

برای بررسی نقش و اهمیت برگزاری این رویداد و رویدادهای هنری از این دست که به‌منظور زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و ایثارگران و تجلیل از مقام رفیعشان برپا می‌شوند، به سراغ فرزین محدث بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون رفتیم و با او به گفت‌وگو نشستیم.

محدث، تاریخ هر کشور را هویت آن ملت دانست که باید همواره به آن پرداخت تا از خاطره ملت پاک نشود و در این خصوص گت: تاریخ را تنها نباید محدود به یک برهه خاص کرد؛ بلکه این سیر از گذشته‌های دور شروع شده و تاکنون ادامه داشته است. بخشی از تاریخ ما را دوران دفاع مقدس که 8 سال طول کشید، تشکیل می‌دهد که به زعم بنده تاریخ حماسی کشور است. همدلی مردم، مقاومت و ایثار فرزندان این مرز و بوم و با هم بودن در شرایط سخت اقتصادی تنها گوشه‌ای از تاریخ آن سال‌های کشور است که باید حفظ شود.

وی ادامه داد: هر چه از آن سال‌ها فاصله گرفتیم، رنگ ایثار و توجه به مباحث عقیدتی، کم‌رنگ‌تر شد و انگار آدم‌ها از جنس دیگری شدند؛ بدون شک اگر امروز این شهیدان در بین ما بودند شاهد این اختلاس‌ها و نابسامانی‌های سیاسی و اقتصادی نبودیم و ارزش‌هایی که در آن زمان در میان مردم وجود داشت و باعث انجام کارهای بزرگی شد را همچنان شاهد بودیم.

بازیگر فیلم «ما همه با هم هستیم»، برگزاری برنامه‌های هنری و جشنواره‌هایی با محوریت تولید آثاری متناسب با مضمون دفاع مقدس را اقدامی مفید خواند و یادآور شد: نفس این کار خیلی خوب است که به بخش مهمی از تاریخ کشورمان اهمیت دهیم اما باید در نظر داشت که اغراق در آن و یا نمایش موضوعاتی که خیلی با آن فضا تناسب ندارد نه‌تنها اثر مثبتی در ذهن مخاطب باقی نمی‌گذارد بلکه می‌تواند تصویر غلطی را هم بر جای بگذارد.

محدث ادامه داد: در دهه‌های قبل در برخی فیلم‌ها می‌دیدیم که تصویر یک رزمنده را چنان آرمانی نمایش می‌دادند که به تنهایی در نبرد با دشمن، بسیاری از آن‌ها را می‌کشت؛ موضوعی که در عمل با واقعیت‌های جنگ فاصله داشت و به نظرم پرداخت قصه در سال 1399 با این رویکرد آن‌چنان که باید در مخاطب تأثیر نمی‌گذارد؛ باید رویکرد نمایش قصه‌های دفاع مقدس تغییر پیدا کند.

این مدرس تئاتر ورود سازمان‌ها و نهادهای دولتی به حوزه برگزاری جشنواره‌های هنری را نیازمند کار مستمر و حساب شده خواند و بیان کرد: اینکه یک سال جشنواره‌ای برگزار شود  و در سال‌های بعد خبری از آن نباشد کار اشتباهی است؛ اکنون که راه‌آهن قدم در راه برگزاری مسابقه‌ای در حوزه هنرهای تجسمی و با موضوع ایثار و شهادت گذاشته است، در گام اول کار خوبی را شروع کرده است اما باید ببینیم که برگزارکنندگان چه اهداف بزرگی را به‌عنوان خروجی این رویداد هنری متصور هستند؛ این که با برگزاری یک رویداد هنری تنها به دنبال شعار دادن باشیم راه به جایی نمی‌برد؛ بلکه باید شاهد رشد هنرمندانی که از دل این رویداد بیرون می‌آیند یا نمایش آثار برتر آن در سطح جامعه باشیم.

وی ادامه داد: هنرمندی که می‌خواهد در جشنواره‌های هنری این‌چنینی شرکت و اثری هنری را تولید کند باید به عمق قصه دفاع مقدس پی ببرد و ارزش‌هایی که در میان شهیدان و ایثارگران موج می‌زد را به درستی درک کند؛ بی‌شک بپس از حصول این شناخت، اثری که خلق می‌شود به مراتب تاثیر بیشتری را بر مخاطب می‌گذارد.

محدث در پاسخ به این پرسش که از میان شهیدان دفاع مقدس نقش چه کسی بیش از همه بر او تأثیر داشته و دوست دارد تصویر کدام یک از شهدا را در فضای عمومی شهر ببیند، اظهار داشت: شهیدان همت، باکری‌ها، حسن باقری، احمد متوسلیان، صیاد شیرازی، جهان‌آرا، نامجو و خیلی از شهدای گمنام ما، شهیدانی هستند که برای من جایگاه مقدسی دارند و دوست دارم که در نقش آنها بازی کنم.

وی تصریح کرد: اگر شهدا نبودند، اکنون به راحتی از آن شرایط خاص گذر نمی‌کردیم؛ آن‌ها مراحل عشق زمینی، ملی و الهی را طی کردند و اگر با شنیدن قصه زندگی‌شان منقلب می‌شویم، به‌دلیل همین شهود درونی است که به آن رسیدند؛ بی‌شک زنده کنگه داشتن نام و یاد آن‌ها در قالب بنا و مجسمه کمترین کار ممکنی است که می‌توانیم برایشان انجام دهیم و بدین ترتیب؛ یاد و خاطره آن‌ها را در جامعه زنده نگه داریم.

امیرخانی: تمام حرف من یک کلمه است: «آموزش»/ جای خالی هنر در کشور ما احساس می‌­شودحسینی: نقاشی قهوه‌خانه‌ای در دانشگاه‌های هنر ما جایگاهی ندارد/ طالعی‌نیا: گالری‌داری در «مافیا» و «بیزینس» غرق شده است

انتهای پیام/

R1527/P/S40,4,34/CT3 واژه های کاربردی مرتبط شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس هنرهای تجسمی مجسمه سازی تئاتر سینما بیشتر بخوانید... امیرخانی: تمام حرف من یک کلمه است: «آموزش»/ جای خالی هنر در کشور ما احساس می‌­شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... امیرخانی: تمام حرف من یک کلمه است: «آموزش»/ جای خالی هنر در کشور ما احساس می‌­شود واژه های کاربردی مرتبط شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس هنرهای تجسمی مجسمه سازی تئاتر سینما پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ فیروز زیرک‌کار از پیرغلامان تبریز درگذشت ۲ حاج علی انسانی: درباره عزاداری محرم باید گوش به فرمان و ملازم رهبر انقلاب باشیم/ جان ما و امر رهبری ۳ خاطره‌بازی با فریده سپاه منصور: وقتی لبنیاتی به خانم بازیگر شیر نمی‌فروخت/ بد بازی کردن را خیانت به مردم می‌دانم ۴ رضاشاه، کرونا و حکمِ عشق ۵ نام موسویان برای همیشه در زمره اقتصاددان‌های بزرگ جهان اسلام ثبت شد ۶ امام کاظم (ع) با چه راهکارهایی پرچم اباعبدالله را برپا نگه داشت؟ ۷ فروش «سه دقیقه در قیامت» از یک میلیون نسخه گذشت ۸ "زیرخاکی ۲" نوروزی شد؟/ "خانه امن" آبان‌ماه در تلویزیون مهمترین اخبار فرهنگی خاطره‌بازی با فریده سپاه منصور: وقتی لبنیاتی به خانم بازیگر شیر نمی‌فروخت/ بد بازی کردن را خیانت به مردم می‌دانم امام کاظم (ع) با چه راهکارهایی پرچم اباعبدالله را برپا نگه داشت؟ محدث: دوست دارم نقش شهدای دفاع مقدس را بازی کنم منافی‌پور: مراسم شیرخوارگان حسینی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود مهمترین اخبار تسنیم سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با تسنیم: به جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: تأمین کالاهای اساسی مردم در اولویت مجلس قرار گرفت ادامه نقض قطعنامه ۱۷۰۱/ تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی و دریایی لبنان امام کاظم (ع) با چه راهکارهایی پرچم اباعبدالله را برپا نگه داشت؟ مدیریت بحران پساکرونا نماد ضعف رویکرد توسعه غربی و برجستگی الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس هنرهای تجسمی مجسمه سازی تئاتر سینما شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس هنرهای تجسمی مجسمه سازی تئاتر سینما شهدا و ایثارگران شهدای دفاع مقدس سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ همزمان با یکم اردیبهشت ماه که تحت عنوان روز شهدای ورزشکار نامگذاری شده است مراسمی به همین منظور از سوی کمیته ملی المپیک ساعت ۹ صبح روز شنبه اول اردیبهشت در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران با حضور جمعی از خانواده‌های معزز شهدا، مسئولین و اصحاب رسانه برگزار می‌شود؛ لذا از عموم مردم بخصوص خانواده‌های معزز شهدا دعوت می‌شود تا با حضور در این مراسم روح و جسم خود را با عطر بهشتی شهیدان متبرک نموده و تجدید میثاقی دوباره با آرمان‌های شهدای عزیزمان.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ارتش