Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیهان کلهر «شهر خاموش» را در کاخ چهلستون اصفهان به یاد هنرمندان این شهر و بویژه اساتید بزرگ و بنام موسیقی«جلیل شهناز» و «حسن کسایی» اجرا کرد.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «کیهان کلهر» شامگاه یکشنبه 19 مرداد ماه بخش دو کنسرت «شهر خاموش» را در کاخ چهلستون اصفهان اجرا  کرد، این کنسرت را کیهان کلهر به هنرمندان گرانقدر اصفهان و بویژه به بزرگان موسیقی اصفهان و اساتیدی بنامی چون «جلیل شهناز» و «حسن کسایی» تقدیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنسرت شهر خاموش با حمایت هاکوپیان  در دو بخش در شهرهای تهران و اصفهان اجرا شد.

 این نوازنده  بین المللی کمانچه و برنده جایزه جهانی وومکس  پیش از این نیز در دوران شیوع کرونا حضوری فعال در فضای مجازی داشت و با صدای ساز خود میهمان خانه های مردم شد، در کنسرت آنلاین فروردین ماه  کیهان کلهر با تکنوازی سه تار در موزه آبگینه به شب های قرنطینه خانگی مردم حال و هوایی دیگر بخشید.

 

 کلهر کنسرت «شهر خاموش» را به صورت رایگان از طریق صفحه اینستاگرام و یوتیوب خود برای علاقمندانش در دنیا اجرا می کند. کنسرت شهر خاموش به دلیل محدودیت زمان پخش زنده در اینستاگرام در دو بخش و طی دو برنامه متفاوت  در شهر تهران و اصفهان اجرا شد.

 

 کیهان کلهر در اصفهان  کنسرتش را با قطعه «طرقه»آغاز کرد و سپس قطعات «آتشگاه» و «شهر خاموش» را اجرا کرد. در کنسرت تهران کیهان کلهر قطعات «معشوق ناامیدم نکن» و «شهر خاموش» اجرا کرد.

 

 

«شهر خاموش»عنوان  آلبومی بی‌کلام از کیهان کلهر و بروکلین رایدر، کوارتت زهی آمریکایی است. این آلبوم در سبک‌های موسیقی کلاسیک و خاورمیانه‌ای در ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ توسط انتشارات موسیقی ورلد ویلج میوزیک در سطح بین‌المللی  و توسط انتشارات آوای خورشید در سطح ایران منتشر شد.این آلبوم از ۴ قطعه که در مجموع ۵۳ دقیقه هستند، تشکیل شده‌است که قطعهٔ تقریباً ۳۰ دقیقه‌ایِ «شهر خاموش» به عنوان هستهٔ اصلی آلبوم شناخته می‌شود. ایدهٔ ابتدایی این مجموعه از سفارش دانشگاه هاروارد برای سازبندی و اجرای کوارتت زهی شکل گرفت و توسط کلهر و رایدر تصمیم بر اجرا و انتشار قطعات، تحت عنوان یک مجموعه به نام«شهر خاموش» گرفته شد.

«کاخ چهل‌ستون» اصفهان از بناهای تاریخی اصفهان است. کاخ چهل ستون که بالغ بر ۶۷۰۰۰ متر مربع مساحت دارد، در دوره شاه عباس یکم احداث آن آغاز شد و در وسط آن عمارتی ساخته شده بود. شاه عباس اول، کوشکی درمیان باغ بنا نهاد که این کوشک هسته اولیه کاخ را تشکیل داد که تالار میانی کاخ چهل ستون و غرفه‌های چهار گوشه آن را در بر می‌گرفت. در سلطنت شاه عباس دوم، ساختمان تکمیل شد و در ساختمان موجود مرکزی، تغییرات کلی داده شده‌است و تالار آینه، تالار ۲۰ ستون، دو اتاق بزرگ شمالی و جنوبی تالار آینه، ایوانهای طرفین سالن پادشاهی و حوض بزرگ مقابل تالار با تمام تزیینات نقاشی و آئینه کاری و کاشی کاری دیوارها و سقفها افزوده شده‌است. تالار مرکزی کاخ که اختصاص به میهمانان خارجی و شخصیت‌های کشورهای دیگر داشت حاوی نقاشی‌هایی است که وقایع تاریخی دوران‌های مختلف را بیان می‌دارند. این سالن با شکوه که بر گنبدی منقوش استوار است با لچکی‌های رنگارنگ و طرح‌های طلایی و شفاف از شاهکارهای هنری آن عصر محسوب می‌شود.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن کسایی کاخ چهلستون اصفهان کیهان کلهر شهر خاموش جلیل شهناز کیهان کلهر شهر خاموش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین نساجی ای امید شهر خسته در سکوهای وطنی / فیلم

دو تیم نساجی و تراکتور از ساعت 16:30 به مصاف هم خواهند رفت.

دانلود (2.8MB)

دیگر خبرها

  • طنین انداز شدن نوای دف در روستای پالنگان
  • طنین نساجی ای امید شهر خسته در سکوهای وطنی / فیلم
  • شعار «مرگ بر اسراییل» پس از نماز جمعه پاوه طنین انداز شد
  • طنین مرگ براسرائیل نمازگزاران اصفهان درراهپیمایی حمایت ازمردم غزه
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • کنایه معاون وزیر ورزش به برپایی مجدد گشت‌های ارشاد
  • «گود و ماه» در ۱۸ زورخانه شهر اصفهان اجرا شد
  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای 
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است