Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی به نقش رسانه‌های دینی در مقابله با تهاجم فرهنگی و تبلیغات بیگانگان در دین‌گریزی نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های دینی خبرگزاری شبستان در جامعه اثرگذار و متعهدانه است.

«سید زین‌العابدین موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تبریک روز خبرنگار به مناسبت سالروز شهادت شهید صارمی و همچنین تبریک عید غدیر به شیعیان جهان اظهار کرد: رسانه‌های دینی باید رسالت‌های دینی که بر عهده آنها گذاشته را به نحو احسن انجام دهند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان افزود: رسانه‌های دینی نقش بسیار مهمی در معرفی دستاوردهای دینی دارند، همچنین انعکاس خدماتی که دین ارائه می‌دهد و نیازهای معنوی انسان‌ها به دین را بر عهده دارند.

 

وی اضافه کرد: همانگونه که ما همیشه می‌گوئیم امانت باید به دست امانت‌دار سپرده شود، رسانه‌های دینی نیز امانت‌دار دین هستند و افرادی که دغدغه مسائل دین را دارند این فعالیت را انجام می‌دهند.

 

موسوی تصریح کرد: با توجه به اینکه جامعه ما یک جامعه دینی است نیازمند انسان‌های متعهد، کارشناسان دین، خبرنگاران و یا افرادی که در رسانه‌های دینی فعالیت دارند هستیم؛ نظام اسلامی ما یک نظام دینی است، لذا باید همه افرادی که می خواهند در رابطه با این نظام اسلامی قلم بزنند حتما رسالت و مسئولیت دینی داشته باشند و در این خصوص بزرگان ما نیز در این خصوص تکالیف یک فرد دینی را به خوبی تعیین کرده‌اند‌.

 

وی به نقش رسانه‌های دینی در مقابله با تهاجم فرهنگی و تبلیغات بیگانگان در دین‌گریزی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: قطعا افرادی که در رسانه‌های دینی فعالیت دارند و مسئولیت خود را به نحو احسن انجام می‌دهند در برابر تهاجمات بیگانگان و افرادی که دین‌گریز هستند و می‌خواهند به نظام ما لطمه وارد کنند نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کنند. 

 

فرماندار ویژه آبادان خاطر نشان کرد: اکنون جنگ سرد است و قطعا رسانه‌های دینی می‌توانند تکلیف خود را بهتر انجام دهند  و در این مسیر دشمنان را ناکام بگذارند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های دینی خبرگزاری شبستان اثرگذار و متعهدانه است ابراز کرد: خوشبختانه افرادی که در این خبرگزاری فعالیت می‌کنند همگی مومن، متعهد و دین‌دار هستند و این رسانه تاکنون متعهدانه بوده تاثیر خوبی در جامعه از خود بر جای گذاشته است که امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

 

موسوی یاد آورشد: ما نیز از عملکرد خبرگزاری شبستان در انتشار و انعکاس اخبار حوزه‌های مختلف شهرستان آبادان رضایت کامل داریم و امیدواریم این خبرگزاری تکالیف دینی خود را همانگونه که ادعا دارند به همین نحو انجام دهند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: دین گرایی تبلیغات فرهنگی دشمنان دین داری تهاجمات فرهنگی دشمنان منطقه آزاد اروند جامعه دینی امانت داری دین گریزی خبرگزاری شبستان رسانه های دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام سهام عدالت جاماندگان | جاماندگان به کجا مراجعه کنند

طرح آخرین فرصت مجدد ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳، توسط مجلس، در حال بررسی است و به تصویب نهایی نرسیده، از این رو نمی توان در رابطه با زمان دقیق مهلت ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳ اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سهام عدالت نوعی یارانه است که با فروش در شرکت سود آن بین افراد سهام دار شرکت تقسیم می‌شود و قیمت سود سهام عدالت برای افراد متفاوت است.

زمان شروع ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳

با توجه به اطلاعیه‌های رسمی، قرار بر این بود تا پایان بهمن ماه سال گذشته، وزارت کار، لیست تمامی افراد جامانده ثبت نام، که شامل گروه‌هایی همچون، کودکان تازه متولد شده در خانواده‌های واجد شرایط ثبت نام هستند، افرادی که اقدام به ثبت نام جهت دریافت سهام مورد نظر کرده‌اند اما، به هر دلیلی نام نویسی آنها انجام نشده، افرادی که پس از پایان مهلت زمان ثبت نام آن، تحت پوشش سازمان‌های حمایتی قرار گرفته اند و غیره را تهیه نموده و در اختیار مجلس قرار دهد.

نحوه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

پس از ارائه لیست مورد نظر، توسط وزارت کار، پیش بینی می‌شود که تا پایان سال جاری، ثبت نام سهام عدالت برای کودکان و جاماندگان آغاز شود و تمامی افراد واجد شرایط، مجاز به نام نویسی و دریافت سهام مورد نظر شوند. دقت شود که تمامی مواردی که در بالا ذکر شده است، طبق اطلاعیه‌های رسمی، پیش بینی بوده و در حال حاضر، لازم به ذکر است با توجه به اعلام رسمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، آغاز واگذاری آن به جاماندگان در دستور کار است که از خرداد ماه، فراخوان واگذاری این سهام، به مشمولان، انجام می‌شود.

آیا امکان ثبت نام مجدد جامانده‌ها وجود دارد؟

همانطور که در ابتدا اشاره شد، پس از رونق بی سابقه بازار بورس، تعداد زیادی از افراد جامانده از اولین دوره ثبت نام، خواستار برگزاری مجدد فرآیند نام نویسی، از سوی دولت شدند. لذا، در این راستا، دولت، اقدام به طراحی و تصویب طرح نام نویسی، برای اقشار ضعیف جامعه به منظور کمک به آنها، کرده است که بر طبق آن، ثبت نام دور دوم برای سه گروه اصلی جاماندگان امکان پذیر خواهد شد که این سه گروه به ترتیب شامل موارد زیر می‌باشند:

افرادی که اقدام به ثبت نام در دوره اول کرده‌اند، اما، به هر دلیلی، مانند خرابی زیر ساخت‌های سیستمی، موفق به انجام این کار و دریافت سهام عدالت نشده‌اند.

افرادی که بعد از اجرایی شدن طرح ثبت نام، عضو کمیته مستضعفان و یا سایر سازمان‌های حمایتی گشته‌اند و یا قبل از این دوران، عضو خانواده نبوده و بعداً وارد آن شده‌اند.

افرادی که جزو ۶ دهک اول و ضعیف جامعه هستند دولت موظف به حمایت از آنها است.

ثبت‌نام جاماندگان چه زمانی آغاز می‌شود؟

پس از تصویب شورای عالی و هیأت دولت همه گمان می‌کردند که بزودی نام‌نویسی آغاز خواهد شد، اما مشکلاتی باعث شد تا واگذاری سهام تا امروز بلاتکلیف بماند.

شورای عالی در اسفند ماه ۱۴۰۱ تصویب کرد که سازمان خصوصی‌سازی از محل باقیمانده سهام شرکت‌های دولتی که قابل واگذاری هستند، سهام عدالت به مشمولین اختصاص یابد. از آنجایی که برخی از وزارتخانه‌ها حاضر به واگذاری برخی از شرکت‌های زیرمجموعه خود نشدند، اختصاص سهام عدالت بلاتکلیف مانده است.

طبق هماهنگی‌های صورت گرفته در سازمان خصوصی سازی قرار است در سال ۱۴۰۲ سهام عدالت به جاماندگان اختصاص می‌یابد.

جاماندگان به کجا مراجعه کنند

با توجه به اینکه در حال حاضر، تنها، طرح پیشنهادی ثبت نام و ارائه مجدد سهام عدالت، برای افراد واجد شرایط و مشمول آن، تصویب شده است، در نتیجه اطلاعات دقیقی، از جزئیات آن، همانند اینکه ثبت نام جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۳ کی شروع می‌شود، وجود ندارد.

اما، با توجه به شرایط برگزاری ثبت نام اولیه سهام عدالت، پیش بینی می‌شود که متقاضیان، برای ثبت نام دوره دوم نیز، همانند دوره اول، تنها کافی است تا با در دست داشتن مدارک لازم برای سهام عدالت، از طریق سامانه و سایت ثبت نام سهام عدالت، مراحل مربوطه را طی کنند و نیاز به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای نیست.

همچنین، لازم به ذکر است به تازگی، تعداد جاماندگان تحت پوشش دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی، مشخص شدند. بر این اساس، در مجموع حدود ۳ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۷۰۰ نفر جزو جاماندگان هستند که حدود ۲ میلیون و ۲۵ هزار نفر، از این افراد، تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور و حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ نفر، تحت پوشش کمیته امداد هستند.

افرادی که قصد ثبت نام در دوره جدید را دارند، می‌بایست در رابطه با زمان دقیق، برای نام نویسی سهام عدالت، آگاهی لازم را داشته باشند.

منبع: خبرآنلاین

۴۷۲۱۷

کد خبر 740228

دیگر خبرها

  • ثبت نام سهام عدالت جاماندگان | جاماندگان به کجا مراجعه کنند
  • فضای رسانه‌ای کشور باید تقویت شود/ حمایت از فلسطین وظیفه دینی است
  • غربت موسیقی متعهدانه در خوزستان!
  • جزئیات مراسمات شب‌های قدر در حرم حضرت معصومه(س)
  • محل استقرار شب زنده داران شب‌های قدر در حرم بانوی کرامت اعلام شد
  • روایتی از بزرگترین اجتماع جمع‌خوانی قرآن در قم
  • مراسم راهپیمایی جمعه‌های خشم در فارس برگزار می‌شود
  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • محفل امام حسنی‌ها رویکردی جدید از احساسات مردم درمناسبت‎های مذهبی
  • آیات قرآنی در دل و جان شهر