Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز طهماسب کاظمی، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اظهار کرد: این دانشگاه براساس بخشنامه شماره ۷۰/۱۹۱۷۱ مورخ ۹۴/۳/۲۶ موضوع آئین‌نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعداد‌های برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر و مصوبات جلسه شماره ۵ شورای راهبردی سنجش و پذیرش مورخ ۹۸/۸/۱۳ اقدام به پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون از میان داوطلبان واجد شرایط می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی با هدف آشنایی داوطلبان گرامی با نحوه ورود به دانشگاه، شرایط و ضوابط دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد ویژه استعداد‌های درخشان موارد ذیل را یادآوری کرد:

شرایط ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون (ویژه استعداد‌های درخشان)

۱-کلیه واجدان شرایط درخواست کننده دوره کارشناسی ارشد شامل استعداد‌های برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز براساس حداقل معدل ۱۶ برای رشته‌های غیر علوم انسانی و ۱۷ برای رشته‌های علوم انسانی و سایر شرایط مندرج در دفترچه براساس امتیازات حاصل از معدل و سایر شاخص‌های مرتبط ارزیابی و براساس ظرفیت ۱۰ درصدی برای هر یک از رشته/محل‌های انتخابی گزینش علمی خواهند شد.

۲- پذیرش دانش‌آموختگان واجد شرایط تا ۳ سال پس از فارغ‌التحصیلی در رشته متجانس امکان‌پذیر است.

۳- ترم تابستانی و مرخصی بدون احتساب سنوات جزء نیمسال‌های تحصیلی محسوب نمی‌شوند مشروط به این که تعداد نیمسال‌های تحصیلی برای دوره کارشناسی پیوسته ۱۰ نیمسال و برای دوره کارشناسی ناپیوسته ۶ نیمسال بیشتر نشود.

۴- متقاضیان شرکت در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته بدون آزمون (استعداد‌های درخشان) باید رشته‌ای متجانس با رشته فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی خود را در مجموعه انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید

جزئیات تغییر شرط پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد

۵- دانش‌آموختگان ممتاز سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در صورت دارا بودن شرایط مندرج در این دفترچه امکان ثبت‌نام و پذیرش در این دوره را خواهند داشت.

داوطلبان باید، با مراجعه به سامانه ثبت‌نام اینترنتی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه، کارت اعتباری ثبت‌نام در دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته را اینترنتی خریداری کنند.

با توجه به اینکه پس از خرید اینترنتی کارت اعتباری ثبت‌نام امکان باز پس‌گیری آن وجود ندارد؛ توصیه می‌شود پس از آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت‌نام نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام کنند. در مرحله خرید کارت اعتباری داوطلبان باید مجموعه آموزشی مورد نظر را انتخاب ­کنند.

پس از خرید کارت اعتباری باید شماره کارت اعتباری و شماره کد ملی در کادر مربوطه با دقت وارد کرده و سپس گزینه ورود به صفحه ثبت نام را انتخاب کنند. داوطلبان می‌توانند نسبت به انتخاب ۱۰۰ رشته محل از مجموعه آموزشی اقدام کنند و سپس بعد از انتخاب رشته تایید نهایی کنند بعد از تایید نهایی سیستم کد رهگیری ارائه می‌کند که توصیه می‌شود این کد رهگیری را تا اعلام نتایج نزد خود نگهداری کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد کارشناسی ارشد دوره کارشناسی فارغ التحصیلی کارت اعتباری بدون آزمون ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اردیبهشت؛ آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳

انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از فردا شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش گفت: کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد و افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، می‌توانند ازفردا اول اردیبهشت انتخاب رشته را انجام دهند.

علیرضا کریمیان گفت: شرکت کنندگان تا چهارشنبه ۵ اردیبهشت مهلت دارند با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند حداکثر ۵۰ کدرشته محل (در صورت وجود) ثبت کنند.

او افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی، لازم است به درگاه این دانشگاه به آدرس azmoon.org مراجعه کنند و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند.

کریمیان افزود: کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است. اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی در دهه اول خرداد ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

کد خبر 746057

دیگر خبرها

  • یک اردیبهشت؛ آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳