Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@02:11:04 GMT

این طرح اقتصادی همت دانشگاهیان را می‌طلبد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۵۱۳۶

این طرح اقتصادی همت دانشگاهیان را می‌طلبد

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: در بخش نصب، تعمیر و نگهداری پنل‌های خورشیدی باید با تقویت و توانمندسازی شرکت‌های بومی، ارتباط با دانشگاه و استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان رشته برق و همچنین ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، شرایطی فراهم کرد تا درآمدها و منافع طرح در استان هزینه شود.

محمدصادق معتمدیان، یکشنبه شب 19 مرداد اظهار کرد: در طرح بزرگ احداث ۷۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در استان، جامعه هدف اقشار آسیب‌پذیر با اولویت افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، مددجویان بهزیستی و اقشار کم درآمد هستند که باید به دقت مورد شناسایی قرار بگیرند و بانک جامع اطلاعاتی در این خصوص تهیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، استاندار خراسان جنوبی، روان‌سازی در مراحل اجرای‌طرح را ضروری برشمرد و تصریح کرد: با توجه به این که روستاییان، معلولین و اقشار کم‌درآمد مخاطب طرح هستند، باید شرایطی فراهم شود تا نیاز به حضور مردم در ادارات نباشد و با توجه به شرایط کرونایی، امورات به صورت مجازی انجام شده و در صورت لزوم دستگاه‌های مربوطه در روستا حضور پیدا کنند.

معتمدیان افزود: نباید مردم را درگیر پیچیدگی‌های اداری کنیم و دستگاه‌های متولی باید بسته اطلاع‌رسانی تعریف کرده و نسبت به تبیین و توجیه طرح برای مردم اقدام کنند.

وی ادامه داد: در گذشته به دلیل محدودیت در واگذاری پنل‌های خورشیدی، سخت‌گیری‌های بوده که باید بازنگری شده و امکان اجرای طرح علاوه بر پشت بام منازل، در حیاط و یا ایجاد مزرعه خورشیدی مورد بررسی قرار گیرد.

معتمدیان با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اجرای طرح پنل‌های خورشیدی در کشور، خاطرنشان کرد: ایجاد ۷۵۰۰ پنل خورشیدی در استان که بیش از دو برابر پنل های موجود کشور است، یک طرح منحصر به فرد است که زمینه توسعه و اشتغال را فراهم می‌کند و باید تمام ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال زایی طرح مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در خصوص سازه‌ها نیز باید حوزه اقتصادی ورود پیدا کند چرا که بخشی از آن قابلیت ساخت در استان را دارد و در رونق تولید و ایجاد اشتغال موثر خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در بخش نصب، تعمیر و نگهداری نیز باید با تقویت و توانمندسازی شرکت‌های بومی، ارتباط با دانشگاه و استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان رشته برق و همچنین ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، شرایطی فراهم کرد تا درآمدها و منافع طرح در استان هزینه شود و در عین حال انتخاب یک شرکت مشاور توانمند برای مراحل مختلف طرح یک ضرورت است.

معتمدیان ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌ها نسبت به برآوردهای اولیه، تلاش می‌کنیم تا هزینه‌ها را کاهش داده و میزان تسهیلات را افزایش دهیم تا متقاضیان نیازی به آورده مالی نداشته باشند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، بنیاد برکت و... در دستور کار است و باید در تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد می‌شود تعداد افراد، خدمات و وظایف احصاء شده و مشخص باشد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: معلولین و افراد ازکارافتاده برای ما در اولویت هستند و حضور این افراد، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند، بنابراین بهزیستی استان باید با شناسایی دقیق واجدین شرایط، برای جذب سهمیه در طرح پنل‌های خورشیدی خانگی و طرح‌های مسکن برنامه‌ریزی کند.

 معتمدیان بیان کرد: زمان محدود است و قرار نیست این طرح بزرگ را با آزمون و خطا اجرا کنیم، بنابراین باید طی برنامه مشخص برای مراحل مختلف طرح، جدول زمان بندی تعیین شود.

این جلسه، اجرای طرح ۷۵۰۰ پنل خورشیدی خانگی در استان را مورد بحث و بررسی قرار دادند و شیوه‌نامه، فرآیند اجرایی و طرح توجیهی پروژه، ارائه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه خراسان جنوبی پنل خورشیدی استاندار خراسان جنوبی پنل های خورشیدی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه در اصفهان برگزار و مشکلات و مسائل توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف بررسی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان صبح امروز با حضور سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان و سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان برگزار و مشکلات و مسائل توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، گردشگری و غیره بررسی شد.

بازار روسیه ظرفیت بسیار خوب برای فعالان اقتصادی استان کرمان است

سیدمهدی طبیب‌زاده در این نشست، اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که براساس آن روابط اقتصادی استان کرمان با روسیه افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و روسیه شرکای راهبردی و استراتژیک هستند، افزود: متاسفانه تا کنون از این ظرفیت در حوزه‌های مختلف استفاده لازم نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه حداکثر صادرات ایران به روسیه به یک میلیون دلار در سال است، بیان کرد: این عدد رقم زیادی در برابر ظرفیت‌های عظیمی که در کشور داریم، نیست.

پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیههمکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است

وی با بیان اینکه کرمان ظرفیت‌های عظیم معدنی، کشاورزی و گردشگری دارد که متاسفانه به خوبی معرفی نشده است، گفت: باید روابط متقابل تجاری بین استان کرمان و روسیه برقرار و مشکلات پیش رو و موانع را برطرف کنیم.

طبیب‌زاده ادامه داد: سرکنسولگری روسیه در اصفهان استقبال خوبی از توسعه روابط بین کرمان و روسیه داشتند و برای همین به کرمان سفر کردند تا با ظرفیت‌های موجود آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه بازار روسیه یک ظرفیت بسیار خوب برای فعالان اقتصادی استان کرمان است، افزود: در حال حاضر کمتر از 50 میلیون دلار صادرات استان کرمان به کشور روسیه است که عمده آن صادرات محصول پسته است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • بوشهر ظرفیت خواهرخواندگی با یکی از شهرهای تاجیکستان را دارد
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • اجرای ۵ طرح اشتغالزایی خُرد در کاشان به همت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • شهرک نیروگاه خورشیدی در همدان ایجاد می‌شود
  • جانمایی سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۳۵ مگاوات در همدان