Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  مصطفی مقدم گفت: تا کنون اطلاعات یک هزار و ۲۰۰ ایرانی با گروه‌های خونی نادر در بانک اطلاعاتی سازمان انتقال خون ثبت شده است و از بین افرادی که غربالگری شده اند، شناسایی و اطلاعات آن‌ها در بانک اطلاعاتی سازمان انتقال خون ثبت شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه اطلاعات این افراد را در دست داریم، خون‌های نادر یا بسیار نادر آن‌ها منجمد نمی‌شود، بلکه آن‌ها همیشه در دسترس هستند و به محض نیاز یک فرد با گروه خونی نادر و بسیار نادر خون این افراد در اختیار آن بیماران قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقدم خاطرنشان کرد: اهداکنندگان دارای گروه خونی نادر و بسیار نادر همیشه در دسترس هستند و با تماس با آن‌ها خون مایع در اختیار بیماران نیازمند به این گروه‌های خونی قرار می‌گیرد، بنابراین افراد علاوه بر اینکه همیشه باید در دسترس باشند و آخرین شماره تماس و نشانی خود را در اختیار بانک اطلاعات گرو‌های خونی نادر قرار می‌دهند، باید سعی کنند که همیشه یک اهدا کننده سالم باقی بمانند و از رفتار‌های پرخطر پرهیز کنند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۳۰۰ واحد خون از گروه‌های خونی نادر در ۱۸ گروه خونی نادر ذخیره شده است و به صورت منجمد ذخیره سازی شده است که تا ۳۰ سال قابلیت نگهداری دارد، این خون‌های نادر در تهران ذخیره سازی شده است و در صورت لزوم برای افراد نیازمند به این گروه‌های خونی نادر در سراسر کشور از طریق سازمان انتقال خون ارسال می‌شود. بیشتر بخوانید: جمع‌آوری پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در ۲۴ استان نکاتی درباره پلاسما درمانی + فیلم

گروه‌های خونی نادر و بسیار نادر

مدیر برنامه ملی خون‌های نادر و انجماد خون سازمان انتقال خون گفت: افرادی که حداقل در گروه خونی اصلی (O، A، B، AB) قرار نداشته باشند در رده بندی گروه‌های خونی نادر قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: اهداکنندگان گروه‌های خونی نادر به دو گروه تقسیم می‌شوند، گروه اول (اهداکنندگان نادر) افرادی هستند که در خون آن‌ها چند آنتی ژن منفی وجود دارد و گروه دوم (اهداکنندگان بسیار نادر) که از افرادی تشکیل شده است که یک آنتی ژن با شیوع بالا در خون آن‌ها منفی است، افراد دارای گروه خون‌های نادر، افرادی هستند که مشابه خون آن‌ها فقط در هر ۵تا ۱۰ هزار نفر جمعیت جغرافیایی جامعه موجود است.

مقدم افزود: گروه‌های خونی نادر گاهی به صورت تصادفی در بین اهدا کنندگان خون شناسایی می‌شوند، عده‌ای از افرادی که دارای گروه‌های خونی نادر هستند نیز در بیمارستان‌ها به علت بیماری، سقط جنین، عمل جراحی یا برخی حوداث که نیاز به خون دارند، اما برای تامین خون به اشکال برمی‌خوردند، شناسایی می‌شوند.

وی تصریح کرد: پس از شناسایی افراد دارای گروه خونی نادر، تشکیل پرونده می‌شود، بعد از انجام تست‌های تکمیلی، این خون‌های اهدایی در بانک خون ذخیره تا در مواقع لازم برای بیماران و متقاضیان این گروه‌های خونی استفاده شود.

مقدم گفت: جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۹ به عضویت انجمن بین المللی خون‌های نادر دنیا درآمده و ایران به عنوان تنها کشور اسلامی عضو این انجمن است که دارای برنامه خون‌های نادر است. همچنین در قاره آسیا، ایران، چین و ژاپن اعضاء این انجمن بوده و دارای برنامه خون‌های نادر هستند.

در حال حاضر در ۲۴ استان کشور تهیه و جمع‌آوری پلاسمای «هایپرایمیون» از بیماران بهبود یافته از کووید ۱۹ برای مصرف در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و بیشترین میزان مراجعه برای اهدای پلاسمای کووید۱۹ در استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، کرمانشاه، خراسان رضوی بوده و طی چهار ماه نخست امسال ۳۵۹۵ واحد پلاسما دریافت شده است.

وظیفه سازمان انتقال خون جمع آوری و فرآوری پلاسمای بهبود یافتگان است، پلاسمای بهبود یافتگان از کرونا به دلیل وجود پادتن ضد ویروس برای نجات بیماران مفید است و این امر در دنیا مورد اقبال قرار گرفته است.
بهترین زمان برای اهدای پلاسما بهبودیافتگان حداقل ۱۴ و ترجیحا ۲۸ روز بعد از بهبودی است تا در این فاصله زمانی مطمئن شویم که آن‌ها دیگر ناقل نیستند و می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای پلاسما اهدا کنند، اقدامات لازم برای اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در پایگاه‌های انتقال خون اوایل اردیبهشت ماه آغاز شد و قبل از آن هم این اقدام در بیمارستان‌ها انجام می‌شد. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 پلاسما درمانی کرونا پلاسمای بهبود یافتگان گروه های خونی نادر سازمان انتقال خون گروه خونی نادر خون های نادر دارای گروه بسیار نادر گروه خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آخوندی» مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی نادر آخوندی را به عنوان مدیر کل درآمد شهرداری اصفهان منصوب کرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان و مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان از جمله سوابق آخوندی است.

پیش از این محسن گلی این مسئولیت را بر عهده داشت.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به نادر آخوندی آمده است:

«با عنایت به لزوم برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم جهت وصول درآمد و بررسی و مطالعه و شناسایی منابع جدید درآمدزا بنا به پیشنهاد معاون محترم مالی و اقتصادی و با عنایت به تعهد و تخصص جنابعالی، شما را به سمت مدیر کل درآمد شهرداری اصفهان و مشاور شهردار در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب با نگاهی تحول‌آفرین و هدفمند و هماهنگی با مدیران صف و ستاد در پیشبرد و تحقق اهداف درآمدی شهرداری همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با استفاده از تجارب همکاران و هم‌اندیشی صاحب‌نظران در انجام وظایف آن اداره کل موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 745651

دیگر خبرها

  • تراکتور و نساجی به یاد نادر دست نشان
  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • «سال گربه» در کمین «تمساح خونی»
  • برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد! (+عکس)
  • «آخوندی» مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان شد
  • جبلی: عملیات «وعده صادق» پُر از دستاورد بود؛ ضربه‌پذیر بودن اسرائیل ثابت شد
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهدا کردند
  • استاندار خراسان رضوی: رژیم صهیونیستی بسیار آسیب پذیر است
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کردند