Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم رئوف روز دوشنبه درحاشیه جلسه بررسی مشکلات آب روستای انیس آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: روستای انیس آباد از ۱۰ سال گذشته به دلیل خشک سالی و نبود آب کشاورزی خالی از سکنه شده است و در حال حاضر فقط هفت نفر در این روستا زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه اهالی این روستا در شهرهای تهران و ری زندگی می کنند ولی خانه های قدیمیشان همچنان در روستا موجود است، خاطرنشان کرد: ۵۰ نفر از اهالی قدیمی این روستا که هم اکنون در جای دیگری ساکن هستند در این اواخر خواستار مهاجرت معکوس و تامین آب آشامیدنی در این روستا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئوف ادامه داد: روستای انیس آباد در حال حاضر مشکل آب آشامیدنی ندارد و مانند سایر روستاهای بخش حسن آباد می باشد ولی حق آبه کشاورزی این روستا از زمانی که سد امیرکبیر را برروی رودخانه کرج احداث کردند تامین نشده است.

وی با بیان اینکه یک حلقه چاه آب زمانی که روستا توسط اداره روستایی مدیریت می شد احداث شده است، افزود: هم اکنون مجع قضایی رای به مصادره تجهیزات بهره برداری این چاه به نفع یکی از اهالی روستا را صادر کرده که همین امر موجب نارضایتی و تجمع اهالی قدیمی روستا شده است.

رئوف یادآور شد: چاه آب روستای انیس آباد اگرچه به نام آب آشامیدنی است ولی برای کشاورزی می باشد و آب شرب انیس آباد از محل دیگری تامین می شود.

بخشدار فشافویه با بیان اینکه نبود آشامیدنی به مدت ۵۰ روز در روستای انیس آباد یک شایعه است، افزود: کسانی که به آب شرب روستا اعتراض دارند اصلا ساکن روستا نیستند.

رئوف تاکید کرد: فرمانداری ویژه شهرستان ری با همکاری وزارت نیرو در حال اتصال آب شرب بخش حسن آباد فشافویه به رینگ اصلی تهران و سد ماملو است و این طرح تا یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید تا تمامی اینگونه مباحث در جنوب تهران برطرف شود.

حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.

روستای انیس آباد در کیلومتر ۲۰ جاده حسن آباد ـ چرمشهر قرار دارد و براساس آخرین سرشماری هفت سکنه دارد.

برچسب‌ها شهرستان ری آب و فاضلاب شركت آب و فاضلاب روستايی تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری آب و فاضلاب شهرستان ری آب و فاضلاب آب آشامیدنی حسن آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: آب‌رسانی به ۲۸۵ روستا در دستور کار این شرکت قرار دارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حشمت الله عباسی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا با ادامه روند خشکسالی در فصول گرم، امسال در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰ دستگاه تانکر آبرسانی سیار در استان موجود است، افزود: ۳۵ روستا در ادامه خشکسالی‌های اخیر در فصل گذشته در استان با تانکر آبرسانی شدند.

وی بیان کرد: شرکت آبفای استان مرکزی با تمام ظرفیت نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات برای تامین آب آشامیدنی پایدار در خدمت هم استانی‌ها است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی گفت: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و به منظور تامین آب آشامیدنی پایدار در سطح استان، برنامه‌های کوتاه مدت و طرح‌های بلندمدتی برای رفع مشکل کم آبی در استان تدوین و در حال اجرا است.

آب مورد نیاز استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • سیل راه ۴ روستای قلعه گنج را مسدود کرد
  • صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم
  • گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی
  • حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است
  • دستمزد نجومی بازیگران تلویزیون؛ شایعه یا واقعیت؟
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • ورود روان آب به روستای زین آباد داراب
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • اعتبارات آبرسانی در مازندران ۲۳ درصد افزایش یافت