Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@19:56:47 GMT

در چه صورت مصرف برنج منجر به مرگ شود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۵۲۷۹

در چه صورت مصرف برنج منجر به مرگ شود؟

رویداد۲۴ دانشمندان به تازگی دریافتند که مصرف زیاد برنج خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را به دلیل وجود آرسنیک طبیعی افزایش می‌دهد. انباشت آرسنیک در این ماده غذایی باعث بیماری کبد و در نهایت مرگ افراد می‌شود.

برنج جزو رژیم‌های غذایی مهم در سراسر جهان محسوب شده و توسط میلیون‌ها نفر به‌ویژه در کشور‌های در حال توسعه برای تأمین کالری مورد نیاز مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: مواد غذایی که در حال منقرض شدن هستند!

 آرسنیک از طریق خاک جذب برنج می‌شود، از این ماده شیمیایی به طور طبیعی برای آفت زدایی استفاده می‌شود. در همین رابطه محققان دانشگاه‌های منچستر و سالفورد مطالعه‌ای که بر روی تعدادی از بیماران قلبی انجام دادند، دریافتند آن دسته از افرادی که در مصرف برنج زیاده روی کرده بودند بیشتر از سایرین در معرض مرگ قرار داشتند.

دانشمندان در کنار این عامل، عوامل دیگری از قبیل چاقی، استعمال دخانیات و سن را هم مورد بررسی قرار دادند.  از سوی دیگرمتخصصان نسبت به حذف  کامل برنج از رژیم غذایی نیز هشدار دادند.

به گفته آن‌ها برنج سرشار از فیبر بوده که بسیار برای بدن مفید است، اما افراد باید توجه داشته باشند برنجی را انتخاب کنند که میزان آرسنیک آن کم باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت تغذیه سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل دکتر منصور مهمان نواز، اظهار کرد: همزمان با اولین روز هفته سلامت و با تلاش شبانه روزی کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت شهرستان در بازدید از سطح شهر برای حفظ سلامت شهروندان از واحدهای صنفی مواد غذایی مقدار تقریبی ۴ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد کشف شد.
وی افزود: این اقلام غیر قابل مصرف توسط بازرسان بهداشت محیط و به دستور مقام قضایی و با حضور نمایندگان ادارات ذیربط معدوم شد.

دیگر خبرها

  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • رکود در بازار برخی اقلام غذایی با تخفیف‌ هم شکسته نشد