Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-16@15:07:47 GMT

«دختری به نام ارغوان» را می‌سازم

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۵۳۲۲

«دختری به نام ارغوان» را می‌سازم

ایران اکونومیست-یک کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت اکران فیلمش، ساخت اثر سینمایی جدید و شرایط امروز اکران توضیح داد.

خداداد جلالی کارگردان «بچه‌ای با جوراب قرمز» درباره وضعیت اکران این فیلم و استقبال مخاطبان گفت:به علت شیوع ویروس کرونا که دامنگیر همه جامعه و سینما شده، قطعا نه فیلم ما بلکه هیچ فیلمی با موفقیت روبرو نمی‌شود، اما من همیشه تلاش کردم اعتراضی نداشته باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم مردم اگر فیلم من را دیدند، آن را دوست داشته باشند.

او افزود: سال‌های پیش تصمیم داشتم سه گانه‌ای عاشقانه همراه با نگاهی به حوزه کوانتوم و جامعه شناسی عشق بسازم که اولین آن «بچه‌ای با جوراب قرمز» بود. قسمت دوم «زنی با ارابه چوبی» است و فیلم جدیدم را که سومین قسمت خواهد بود، «دختری به نام ارغوان» نامگذاری کردم و در آینده‌ای نزدیک فیلمنامه آن را برای دریافت پروانه ساخت ارائه می‌دهیم.

جلالی در پایان با اشاره به اینکه فیلمش مناسب همه نسل‌هاست، عنوان کرد: همه مخاطبان به خصوص قشر جوان با «بچه‌ای با جوراب قرمز» ارتباط برقرار کردند. البته این فیلم برای مخاطب خاصی ساخته نشده و مربوط به همه نسل‌هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی در سریال جدید ده‌نمکی

محمدرضا نجفی امامی، طراح جلوه‌های ویژه بصری سریال «رستگاری»، در شبکه خبر درباره کارکرد استفاده از جلوه‌های ویژه در فیلم و سریال گفت: آن چیز‌هایی که ما نمی‌توانیم در عالم واقع فیلمبرداری کنیم، از جلوه‌های ویژه بصری کامپیوتری کمک می‌گیریم. اگر ما یکسال وقت گرافیک نمی‌گذاشتیم، در فیلمبرداری با مشکل بر می‌خوردیم. چون بخش روح برای ده‌نمکی خیلی مهم بود و می‌خواست پروژه «رستگاری» کار جدیدی باشد. ما فیلم‌های بالیوودی و هالیوودی زیادی دیدیم و هرچه ارواح و پشت صحنه فیلم‌ها را می‌دیدیم، به دنبال آن بودیم از جلوه‌ای استفاده کنیم که امضای «رستگاری» باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نجفی امامی ادامه داد: ما در طرح و گرافیک‌ها از هوش مصنوعی هم کمک گرفتیم. آن بخش‌هایی که ارواح شبیه شیشه و شفاف بودند، از جلوه‌های ویژه استفاده گرفتیم. ما عذاب‌ها و فضا‌های برزخی سریال را شبیه‌سازی کردیم. بزرگترین فیلم‌های دنیا که الان سروصدا می‌کند، با کمک جلوه‌های ویژه است و این تکنیک‌هاست که به فیلم‌ها عظمت می‌دهد. از همان ابتدا ژانر سریال ترسناک بود، ولی ده‌نمکی گفت، چون سریال برای ماه رمضان است، شدت‌اش را کم کنیم، تا شبیه ژانر وحشت نشود.

طراح جلوه‌های ویژه بصری در پاسخ به این سوال که تقسیم کار بین شما و کارگردان چگونه صورت می‌گیرد؟ گفت: ابتدا کارگردان یا تهیه‌کننده به من سفارش می‌دهد، بعد فیلمنامه را برایم می‌فرستد، ما با کارگردان بر اساس سناریو شروع به طراحی می‌کنیم. بعد از اینکه کارگردان تاییدیه اولیه را به ما داد، از سکانس‌های مرتبط با صحنه‌های ویژه ماکت اولیه تهیه می‌کنیم. این ماکت‌ها تبدیل به الگو برای فیلمبرداری می‌شود. چون سریال «رستگاری» چند لایه فیلمبرداری شده است.

وی با بیان اینکه، چون در چند برداشت فیلمبرداری صورت می‌گیرد، روند کار طولانی‌تر می‌شود، گفت:، اما کیفیت کار چند سطح بالا می‌رود. باید کارگردانان مجاب شوند از تکنیک جلوه‌های ویژه استفاده کنند. آقای ده‌نمکی علاقه‌مند به این تکنیک است. در ایران کمتر کارگردانی هست که این ریسک را بپذیرد.

نجفی امامی در پاسخ به این سوال که «رستگاری» شبیه نمونه‌های خارجی نشد؟ بیان کرد: بله، خیلی. به نمونه‌های روح در پروژه‌های نتفلیکس و هند نگاه کنید می‌بینید استفاده از جلوه‌های ویژه در این سریال از خیلی از پلان‌های آن‌ها بهتر شده است.

دیگر خبرها

  • تکذیب خبر مرگ دختر جوان در وزرا / پشت پرده خبر مرگ دختری در طرح نور چه بود؟
  • بهروز افخمی: اول مستند مهرجویی، بعد رمان و بعد هم فیلم سینمایی‌اش را می‌سازم
  • اعلام فیلم‌های دوهفته کارگردانان جشنواره کن
  • اول مستند مهرجویی، بعد رمان و بعد هم فیلم سینمایی‌اش را می‌سازم
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • افخمی: آغاز «هفت» از هفته آینده/ اولین فیلم علمی- تخیلی‌ام را می‌سازم
  • چهره جالب بهروز شعیبی وقتی که یک طلبه بود!
  • (عکس) تصاویر نگران کننده از کارگردان مشهور
  • هوش مصنوعی در سریال جدید ده‌نمکی