Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین-مهدی بیک؛ محمدسرگزی نماینده مردم زابل و زهک با اشاره به اهمیت شفاف سازی سازوکار های اقتصادی و برنامه ریزی کشور گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات کشور در بخش های مختلف اقتصادی، مدیریتی، فرهنگی و...ناشی از عدم وجود شفافیت در بخش های مختلف اقتصادی، مدیریتی و... است. در هر جا و در هر بخش که تلاش شده تا شفافیتها افزایش یابد و ساز و کارهای مناسب برای اجرای امور اندیشیده شود، شاهد هستیم که دستاوردهای قابل توجهی هم کسب شده و هر زمان و در هر حوزه که از رفتارهای شفاف فاصله گرفته شده شاهد بروز تخلفات و نابسامانی های فراوانی بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تبعاتی که در اثر اجرای این سازوکار شفاف به وجود می آید، گفت: وقتی شفافیت وجود داشته باشد مشخص می شود کدام نهاد ملک یا زمین را گرفته است، اما حاضر به بازپس دادن آن نیست؛ یا اینکه فرد با نفوذی چه امکانات و ظرفیت های عمومی را در اختیار گرفته است اما بر خلاف منافع عمومی رفتار می کند یا کدام شخص یا اشخاصی ارز را در اختیار گرفته اند اما امروز که کشور نیازمند بازگشت ارزهاست، ارزی عودت داده نمی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: بررسی مسیر پیشرفت کشورها هم نشان می‌دهد که رشد پایدار اقتصادی، افزایش تولید، بهبود فضای صادراتی و... در شرایطی حاصل می شود که سازوکاری قانونی و شفاف انجام امور در بخش های مختلف را بعهده بگیرد. بدون این سازو کار رقابتی و شفاف نمی توان به اهداف اقتصادی از پیش تعیین شده دست پیدا کرد.

نماینده مردم زابل خاطرنشان کرد: اینکه موضوع املاک تملک شده در یک فضای کارشناسی مطرح شده، نشان دهنده ظرفیت بالای نظام در شفاف سازی امور است و باید تلاش کنیم این فضای شفاف به دور از جهت گیری های سیاسی و جناحی در راستای پیگیری منافع عمومی کشور دنبال شود تا اگر کسی به بهانه فعالیتی عمومی امکاناتی را در اختیار گرفته اما از آن استفاده شخصی می کند، این امکانات عودت داده شود.

سرگزی تاکید کرد: در ماجرای املاک تملک شده توسط افراد و نهادهای دیگر هم شاهد این موضوع هستیم که وقتی موضوع بصورت شفاف از سوی افراد مسئول مطرح می شود و در ادامه در بستری تخصصی درباره آن بحث و تبادل نظر کارشناسی صورت می گیرد، اتفاقا راهکارهای عملیاتی موثرتری برای حل مشکل نیز در بستر همین فضای شفاف ارائه می شود.

نماینده مردم زابل به این نکته اشاره کرد: برای حل این مشکل هم می توان از ظرفیت های کمیسیون اصل 90 مجلس استقاده کرد و یا اینکه از ظرفیت سایر نهادهای نظارتی مثل سازمان بازرسی و...می توان بهره برد تا از حقوق عموم مردم حفاظت شود.

پربیننده ترین تغییرات یارانه‌ای در راه است/ سالیانه ۱۳۴هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود پای مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت به بورس باز شد جزییات تشکیل دومین صندوقETF دولتی/ پذیره‌نویسی دارا دوم چه زمانی خواهد بود؟ حفظ سهام عدالت و دریافت کارت اعتباری نقدی ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۵/۱۸

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مهدی بیک کمیسیون اصل ۹۰ مشکلات اقتصادی منابع ارزی شفافیت اقتصادی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان خاطر نشان کرد: به منظور اثربخش‌تر و هدفمندتر شدن فعالیت‌های فرهنگی در استان و پرهیز از پراکنده کاری، موازی کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی نیاز به پیشبرد کار‌ها از طریق قرارگاه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها در خصوص قانون عفاف و حجاب باید با مشارکت دستگاه‌های مختلف به صورت ترکیبی انجام شود، اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط ضمن اینکه مقوله عفاف حجاب را باید در جامعه به گفتمان تبدیل کنند، می‌بابست در اداره متبوع شان نیز قانون عفاف و‌حجاب را رعایت و اجرا کنند که از آن جمله احترام به تقاضا‌های بسیاری از کارکنان خانم اداره‌ها برای مستقل بودن اتاق خانم‌ها از آقایان است.

در ادامه نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه تسهیل ازدواج جوانان، برپایی نمایشگاه دائمی مد و لباس اسلامی در کرمانشاه و اشباع و اقناع جامعه در خصوص زیست عفیفانه را از جمله برنامه‌ها و مصوبات این شورا اعلام شد.

دیگر خبرها

  • تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد