Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@15:40:42 GMT

تردید نماینده آمریکا درباره آزادی فوری زندانیان طالبان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۵۶۵۵

تردید نماینده آمریکا درباره آزادی فوری زندانیان طالبان

‍‍‍‍‍‍

در حالی که برخی از کارشناسان پیش از برگزاری لویه جرگه دولت افغانستان را به تاخیر در آزادی زندانیان طالبان متهم می‌کردند، زلمی خلیلزاد اظهار داشت که آمریکا انتظار دارد طی چند روز آینده روند آزادی زندانیان تکمیل شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در توئیتی نوشت: ما از اعلام لویه‌جرگه و تصمیم رئیس جمهور غنی برای امضای حکم آزادی زندانیان باقیمانده طالبان استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «با این گام‌های جسورانه، پس از 40 سال جنگ، اکنون فرصتی تاریخی برای صلح ممکن شده است؛ چیزی که مزایای آن برای همه مردم افغانستان است و به ثبات منظقه‌ای و امنیت جهانی کمک می‌کند».

خلیلزاد ادامه داد: ما انتظار داریم در چند روز آینده روند آزادی زندانیان طالبان تکمیل شود، سپس تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان به دوحه سفر خواهد کرد و پس از آن مذاکرات بین‌الافغانی فوراً آغاز شود.

نماینده ویژه آمریکا همچنین اظهارداشت که طرفین در این مذاکرات برای دستیابی به توافقی درباره نقشه راه سیاسی و آتش‌بس دائمی و جامع برای پایان دادن به جنگ افغانستان این روند را آغاز می‌کنند.

خلیلزاد در حالی تاکید بر آزادی زندانیان طالبان دارد که روز گذشته لویه‌جرگه مشورتی صلح در قطعنامه‌ای با آزادی 400 زندانی باقیمانده موافقت کرد و اشرف غنی نیز اعلام کرد که براساس این تصمیم فرمان آزادی این زندانیان را صادر می‌کند.

غنی مسئولیت آزادی طالبان را به دوش لویه‌جرگه انداخت/ آیا مذاکرات بین‌الافغانی موفقیت‌آمیز خواهد بود؟متن کامل قطعنامه لویه‌جرگه مشورتی صلح/ زندانیان باقیمانده طالبان آزاد می‌شوندسخنگوی طالبان: ایران مایل است بحران افغانستان را حل کند/ تصمیم لویه‌جرگه مشروع نیست

مذاکرات بین‌الافغانی قرار است تا 3 روز پس از آزادی زندانیان باقیمانده آغاز شود اما دولت افغانستان هنوز صلاحیت‌های تیم مذاکره‌کننده با طالبان و نیز محتوای گفت‌وگوها را مشخص نکرده است.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... عضو تیم مذاکره‌کننده با طالبان: صلاحیت‌های ما و محتوای گفت‌وگوها هنوز مشخص نیست دیدبان حقوق بشر: آزادی زندانیان طالبان صلح را تامین نمی‌کند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... عضو تیم مذاکره‌کننده با طالبان: صلاحیت‌های ما و محتوای گفت‌وگوها هنوز مشخص نیست دیدبان حقوق بشر: آزادی زندانیان طالبان صلح را تامین نمی‌کند واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ المیادین جزئیات دیدار ماکرون با نماینده حزب الله در بیروت را فاش کرد ۲ واکنش ارتش لبنان به یک شایعه و ادعای جدید درباره انفجار بیروت ۳ وزارت خارجه: دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس بلندگوی ایران ستیزان شده است ۴ یادداشت| ادعای توقیف کشتی ایرانی در کراچی و فرار رو به جلوی رسانه‌های سعودی ۵ دومین شب ناآرامی‌های لبنان/ هشدار ارتش به خشونت‌طلبان/ حمله مهاجمان به برخی وزارتخانه‌ها ۶ ناکامی برایان هوک؛ سرنوشت سریالی «احمق‌های درجه یک» در جنگ اراده‌ها با ایران ۷ بایدن درباره عواقب انتخاب دوباره ترامپ هشدار داد ۸ روسیه نخستین کشوری است که واکسن کرونا را ثبت می‌کند مهمترین اخبار بین الملل ناکامی برایان هوک؛ سرنوشت سریالی «احمق‌های درجه یک» در جنگ اراده‌ها با ایران آغاز دخالت آشکار آمریکا در امور لبنان پس از انجام ماموریت ماکرون ادامه نقض قطعنامه ۱۷۰۱/ تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی و دریایی لبنان دومین شب ناآرامی‌های لبنان/ هشدار ارتش به خشونت‌طلبان/ حمله مهاجمان به برخی وزارتخانه‌ها مهمترین اخبار تسنیم سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با تسنیم: به‌جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم اعلان جنگ قبایل علیه آمریکایی‌ها؛ تاکید بر آزادی سوریه از لوث اشغالگران و مزدورانشان آغاز دخالت آشکار آمریکا در امور لبنان پس از انجام ماموریت ماکرون سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: تأمین کالاهای اساسی مردم در اولویت مجلس قرار گرفت ادامه نقض قطعنامه ۱۷۰۱/ تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی و دریایی لبنان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان آزادی زندانیان طالبان تیم مذاکره کننده لویه جرگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاهِ عکسِ به نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

به همت اهالی دوشنبه بازدید و با همکاری ستاد دیه استان یزد، نمایشگاه عکس گروهی از سی هفته بازدید از خانه‌ها و بنا‌های قدیمی و سنتی یزد تحت عنوان " دوشنبه‌های رهایی" با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از تاریخ ۳ الی ۷ اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۳ در محل هتل پارسیان صفاییه یزد برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه در دو قسمت عکس با دوربین و عکس با موبایل در مجموع از ۸۰ عکس که توسط بازدید کنندگان "دوشنبه‌های رهایی" از بنا‌ها و خانه‌های قدیمی ثبت کردند تشکیل شده و مبالغ ورودی این نمایشگاه نیز در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خواهد بود و عموم مردم میتوانند ضمن بازدید از این نمایشگاه هر مبلغی را که نیت کرده و می خواهند به این امر خیر اختصاص دهند.

گفتنی است، پویش دوشنبه‌های رهایی نزدیک به یک سال است که در استان یزد برگزار میشود و هر دوشنبه یک خانه قدیمی جهت بازدید عموم مردم انتخاب میگردد و بازدید کنندگان هر کدام مبلغی را در این بازدید جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا میکنند که این پویش با استقبال بسیار خوب اهالی استان یزد همراه بوده است و تا کنون موجب آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • برگزاری نمایشگاهِ عکسِ به نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد