Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@03:57:58 GMT

فشارهای دوگانه بر «حسان دیاب» برای استعفا

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۵۶۷۷

فشارهای دوگانه بر «حسان دیاب» برای استعفا

یک روزنامه لبنانی نوشت، با دو اهرم فشار تشدید تظاهرات و استعفای تعدادی از وزرا، به نخست‌وزیر لبنان فرصت داده شده تا امروز استعفا کند.

به گزارش مشرق، منابع سیاسی آگاه به روزنامه «الجمهوریه» گفتند، فشارهایی بر «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان برای ارائه استعفا وجود دارد و این فشارهای از دو طرف انجام می‌شود: تشدید تظاهرات در خیابان‌ها و استعفای تعدادی از وزرا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده است: تا امروز (دوشنبه) به دیاب فرصت داده شده تا استعفای خود را تقدیم کند و در صورتی که وی به ماندن اصرار کند اجماعی سیاسی میان قوای سیاسی برای استعفای تعدادی از وزرا وجود دارد و گزینه آخر سلب رأی اعتماد از دولت در پارلمان است.

بیشتر بخوانید: استعفای وزیر محیط زیست لبنان وزیر کار لبنان: دولت هیچ تصمیمی برای استعفا ندارد

آماده شدن گزارش کمیته تحقیق انفجار بندر بیروت

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت، کمیته تحقیق ویژه بندر بیروت گزارش خود را آماده کرده و به دبیرکل کابینه لبنان تحویل داده تا امروز در کاخ بعبدا بررسی شود.

در این گزارش، مسؤولیت‌های اداری از زمان ورود کشتی حامل نیترات آمونیوم تا زمان انفجار مشخص شده تا کار دستگاه قضایی برای مشخص کردن مسؤولیت‌ها و فراخواندن برخی افراد را تسهیل می‌کند اما تحقیق و بازداشت در این زمینه بر عهده دستگاه قضایی است.

نخست وزیر لبنان نیز دیروز گفت که بدون برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام نمی‌توان از بحران فعلی خارج شد و خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام طی دو ماه آینده شد.

تا کنون دو وزیر دولت لبنان و حدود شش نماینده پارلمان در پی انفجار بیروت از سمت خود استعفا کرده‌اند. «لمیا یمین»  وزیر کار لبنان پس از نشست یکشنبه کابینه که به ریاست حسان دیاب  برگزار شد تاکید کرد: «هیچ تصمیمی برای استعفای دولت در کار نیست».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین لبنان استعفا تظاهرات انفجار حسان دیاب کابینه لبنان بندر بیروت انفجار بیروت برای استعفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع عبری از استعفای رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل شکست هفتم اکتبر و همچنین پیامدهای حمله به کنسولگری ایران در صدد استعفا از مقام خود است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد رئیس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه استعفای خود را به سبب شکست هفتم اکتبر و پیامدهای حمله به کنسولگری ایران در سوریه اعلام خواهد کرد.

این روزنامه اشاره کرد که این اولین استعفای یک مقام نظامی اسرائیلی از آغاز جنگ در غزه خواهد بود.

کد خبر 6085219 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • رسانه‌ عبری: کناره گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد
  • رسانه‌ عبری: کناره‌گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد
  • المنار: موج استعفای مقامات صهیونیست در راه است
  • دومینوی استعفا در رژیم صهیونیستی نتانیاهو را به گوشه رینگ می‌برد
  • یک مقام ارشد دیگر ارتش اسرائیل استعفا کرد
  • لاپید: نتانیاهو هم مثل رئیس اطلاعات نظامی استعفا کند
  • لاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کند
  • رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل استعفا داد
  • بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا داد
  • رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا می‌دهد